Jubiii endelig lidt videre!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. december 2010

pia.k-vb

Hej alle..... Er bare så super glad. PPR har lige godkendt at min lille Isabella (Med formodet AS) skal på specialskole!!! Dette er den bedste julegave jeg kunne få....har brugt så mange søvnløse nætter på at spekulere over at hun ikke magter børnehaven og ikke ville kunne klare en alm. skole!! Var simpelthen så bange for at der ikke var andre der kunne se hendes problemer som jeg så dem.....men nu viser det sig heldigvis at psykologens obs. og test af hende viser det helt samme!!! Så dette er simpelthen bare en enorm lettelse, at hun kan komme på en skole der kan rumme og hjælpe hende!! Og så har de heldigvis lovet at når vi får samlet de sidste test på hende, vil de hjælpe mig med at få en henvisning ud til børnepsyk. Så nu sker der endelig lidt.......SÅ DEJLIGT!!! God jul til jer alle Hilsen Pia K

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Kirle-vb

Tror ikke jeg ved hvad AS er? Men tillykke da og håber at det vil hjælpe! :) God jul til dig også ;)

Anmeld

18. december 2010

pia.k-vb

Hej Kirle.... Undskyld jeg bare lige skrev forkortelsen...AS er Aspergers symdrom....en udgave af autisme, hvor f.eks min datters problemer ligger i sanseintegrationsproblemer og dårlige sociale egenskaber, en smule tvangshandlinger og lidt mere! Venlig hilsen Pia K

Anmeld

18. december 2010

MetteNB-vb

Dejligt for jer. Der venter jo nok stadig mange udfordringer forude, men nu er der så en mindre. Kan vist kun betyde, I går en god juleferie i møde.

Anmeld

19. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Stort tillykke med den afklaring. Jeg forstår godt, det er en lettelse at have det på plads.

Anmeld

20. december 2010

als-vb

Tillykke med den lidt anderledes men lettende julegave. Håber det vil hjælpe din datter og dig.

Anmeld

25. december 2010

k11923-vb

Det er en stor lettelse at kunne sætte et mærkat på problemerne. Min datter har Valproatsyndrom (bivirkninger af min epilepsimedicin). Det tog 7 år, at få sat navn på. Undersøgelser af psykologen efterfølgende har defineret problemerne nærmere, så alle kunne se, at der var noget galt, selvom der kan gå meget lang tid før man opdager, at hun ikke er 'almindelig'. Psykologens undersøgelse bekræftede jo, at det ikke var mig, der var skør. Jeg har trukket hende rundt til mange undersøgelser i syv år, for at få sat navn på (eller bekræftet Valproatsyndrom, som det hele tiden har været mistænkt). Det er rart at få at vide, at man ikke har 'brugt samfundets ressourcer' på unødvendige undersøgelser ved at være hypokonder på sit barns vegne. Jeg har aldrig været i tvivl om, at der var noget galt, men jeg ville så gerne have en 'diagnose'. Har man en diagnose, har man mulighed for at finde ud af, om det er problemer, man skal lære at leve med, eller om det er noget, man kan 'træne' sig ud af. Og ikke mindst, hvad de fremtidige perspektiver for hendes udvikling er.

Anmeld

25. december 2010

pia.k-vb

Hej.... I min verden er det også meget vigtigt at få sat en diagnose på isabelle!! Ikke fordi det kan hjælpe hende, men fordi at folk mener hun er 'underlig' uopdragen eller snotforkælet!! Dette syntes jeg er meget svært i hverdagen....når jeg så fortæller at hun fejler noget og at de mener det er AS, ja så er kommentaren ofte, at idag har 'de kloge' det så travlt med at sætte diagnoser på børn!Og at hun da ikke ser ud til at fejle noget....nå ja bare fordi man ikke kan se det på hende betyder det jo ikke at der er ikke er noget! Er super træt af folk velmenende råd og kommetare! DE HJÆLPER BARE IKKE EN PIND!!!! Desuden er det bare lidt nemmere at få hjælp til de problemer som vi kæmper med i hverdagen hvis der er en diagnose på papiret! Den diagnose jeg har fået på isabella, er også en jeg har fået udenom systemet, og da der ikke er en underskrift på papiret fra PPR kan jeg ikke bruge det til noget! Men men men....kan dog alligevel bruge det til at 'uddanne' mig indenfor hendes problemer og hvordan jeg evt kan hjælpe hende i hverdagen. Skal faktisk igang med at lave pictogrammer til hende...så er der nogen der kan anbefale en god side med dette, vil jeg bare blive glad!!! Venlig hilsen Pia K

Anmeld

25. december 2010

Kirle-vb

pia.k skrev:
Hej Kirle.... Undskyld jeg bare lige skrev forkortelsen...AS er Aspergers symdrom....en udgave af autisme, hvor f.eks min datters problemer ligger i sanseintegrationsproblemer og dårlige sociale egenskaber, en smule tvangshandlinger og lidt mere! Venlig hilsen Pia K
Nååårh det kender jeg godt ;) I hvilken grad har hun det? Kender du så i øvrigt Mark Haddon? En forfatter med as http://en.wikipedia.org/wiki/The_Curious_Incident_of_the_Dog_in_the_Night-Time Fantastiske noveller han skriver!

Anmeld

26. december 2010

pia.k-vb

Hej kirle..... graden af hendes AS kender vi ikke i nu, da den udredelse vi har på hende er lavet udenom systemet! venter på at komme til hos psykiater, men som sagt er der 2,3 år ventetid! Og da vores egen læge modarbejder os, vil han ikke henvise os ud på børnepsyk afd. Så PPR har lovet at når alle hendes papirer er samlet vil de hjælpe med at få den henvisning! Kan ikke selv finde ud af hvor svær hendes grad er, for hun fungere rigtigt godt sammen med voksne mennesker, det er børn og det sociale med andre børn der volder hende mange problemer. Og så har hun desværre en del sanseintegratiosproblemer, som munder ud i at hun kan ikke klare uforberedt berøring, smerte mærker hun ikke( har gået en hel dag med et brækket kraveben i bh uden de opdagede det feks) Kan ikke klare ret meget mad i hendes mund, så hun er meget lille og meget tynd! Høje lyder hun er uforberedt på kan hun heller ikke klare og skarpt lys i hendes øjne bryder hun sig heller ikke om! Hendes store passioner er dyr og puslespil....og de test psykologen lavede på hende scorede hun lavt i alle på nær puslespil!! men kunne jo blive ved med at remse op hvad hun har af problemer, og det lyder måske af meget når man sidder og fælder det ned på papir som nu, men så ser jeg andre børn som har det meget sværer og tænker at det er nu nok ikke så slemt med vores lille pige (men det kan også bare være ønsketænkning fra min side) ;) Ved bare at hun er verden dejligeste lille pige, og det betyder ikke en pind hvad der er med hende, vil bare så gerne have de rette redskaber som kan hjælpe hende og resten i familien! Og nej har ikke hørt om ham forfatteren...men vil da helt sikkert lige slå ham op :) Hilsen Pia K

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.