Mandelgaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Det er stadig mig-vb

Her er det altid penge. Alle lægger et beløb, og så spiser vi om den pulje. Nogle år smider vi bare en 20'er hver. Andre år har vi gamblet og har smidt sedler i puljen.... :laugh: Faktisk er det en af aftenens absolut højdepunkter, og diskussionen går allerede på hvor mange penge der skal satses inden folk får overtøjet af :woohoo: Og alle kan vel bruge en skilling :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

MAMMARAZZI-vb

Synes helt sikkert, at de velgørende gaver er en god ide. Her har det indtil videre været min datters far der kommer med mandelgaven - og det har altid været noget dødsygt, og altid noget slik-agtigt. Hvem gider at æde sig halvt fordærvet, for noget man kan spise :woohoo: I år vil jeg stå for mandelgaven - tror det bliver noget med spil eller sådan noget... Men helt sikkert noget til børn - og kun én mandelgave...

Anmeld

17. december 2010

Frede-vb

Jeg er ret gammeldags på det punkt... skal der være jul, så lad det blive jul. Jeg synes, mandelgaven skal være noget spiseligt - helst chokolade eller noget andet lækkert. For fredens skyld køber vi altid en mandelgave hver til ungerne. Ikke om vi gider det tappernak med de børn, der skal til at skændes om mandelgaven. Da jeg selv var barn, kunne jeg ødelægge en hel juleaften, hvis ikke jeg fik mandlen... det var så også fordi, de voxne snød :angry: Jeg kan sagtens forestille mig, at vores børn på et tidspunkt melder ud, at de nu vil spille med de rigtigt regler, fordi det andet (gevinstgaranti) er for kedeligt.

Anmeld

17. december 2010

Det er stadig mig-vb

Hele min barndom fik jeg også altid mandlen. Og hvis jeg ikke fik mandlen, så fik jeg gevinsten :S - også penge, i min familie har vi altid ædt om penge. Det kommer fra min Mors familie, hvor de også altid åd om penge. - og jeg nægter sgu at tro på at jeg kunne være SÅ heldig altid......min Mor hævder stadig hårdnakket at der ikke var snyd med. ;). Husker specielt et år hvor min Onkel havde kommet 20 mandler i - shit det var sjovt, totalt kaos :woohoo: Husker til gengæld også en gang jeg holdt jul med en af eksmændenes famile, og gevinsten var en marcipangris. Det var GODT NOK skuffende!!! Var helt lettet over jeg ikke vandt, for dén havde været svær at vise begejstring over :laugh: Iøvrigt den mest kedelig jul jeg nogensinde har deltaget i. Der var hverken sjov, ballade eller spontanitet.....

Anmeld

17. december 2010

als-vb

i min familie har der altid kun været EN gave og kun en gave. Da vi var små var det den klassiske marcipangris (med tandstikker) senere små gave eller andet chokolade. I en årrække var det årsspillet, lidt alla tp bare med året der gik i dk og verden generelt. Egentlig meget hyggeligt at spille senere. Tror jeg holder fast på en gave politikken, selom sidst vi fik ris a l´amande var der en side gave til frederikke. Det var deres valg og ok, men pt er der også kun hende på kærestens side af familien. må blankt indrømme at hvis jeg vand mandelgaven og det var en børne cd eller legetøj så ville jeg blive svært skuffet. Kan huske vi i en kort årrække havde to skåle en til børn og en til voksne så var der en børnegave og en voksengave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.