Mandelgaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Spunk-vb

Det er den samme ballade hvert år. Hvordan finder man en gave som vil glæde både børn og voksne? Eller skal man bare købe en gave der er beregnet på børnene, så den kan gives videre hvis det er en voksen der får den? Jeg gider ikke at købe chokolade, marcipangris eller andet slik. Jeg hælder meget i retning af, at det skal være en velgørende gave. Ikke sådan en 'giv en ged'-gave, for det tror jeg ikke at børnene vil forstå (den ældste er 6), men mange af de velgørende organisationer sælger jo gaver hvor overskuddet går til velgørenhed. Aidsfondet sælger Kaj & Andrea dvd'er. Folkekirkens nødhjælp sælger peddersen og findus cd, kamelkaravanen cd og væltepeter-julemænd. Frelsens hær sælger en julecd de selv har indspillet og røde kors sælger magiske malebøger og drikkedunke med morgenthaler-tegninger. Men hvad skal jeg vælge? Ville i blive glade for nogle af disse gaver? Hvad giver i selv i mandelgave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

ma08-vb

Ja altså, jeg er jo mest stemt for at købe henholdsvis en børnemandelgave til hvert barn og så én voksenmandelgave... Husker et år, hvor jeg ENDELIG fik mandlen, hvorefter jeg blev tvunget til at aflevere den, så den kunne blive smuglet ned i nevøens risalamande :angry: Dog hjalp det, da jeg så, hvad min mands onkel havde købt som mandelgave; en lyserød, mekanisk tøjgris :S Så nu holder vi ikke jul med ham mere ;) :laugh: I min mands familie er det vist en juleting hvert år (nu), fx TripTrap nisser. Hos min mor er det typisk noget praktisk eller noget lækkert, fx et gavekort til Netto eller noget kvali chokolade. Jeg kan også godt lide din idé med, at det skal være noget velgørende. Alle de nævnte gaver er jo så til børn, men skulle jeg vælge, ville jeg pege på en af gaverne fra Røde Kors. De andre lyder nu også helt ok. Kom i øvrigt til at tænke på, at det er lidt samme problemstilling med raflegaver, som vi bruger i min mands familie juledag.

Anmeld

16. december 2010

Spunk-vb

Hvad er pointen i en mandelgave hvis man køber en til hver? Så er sporten jo væk...

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Altså kun en mandelgave til hver af ungerne, ikke de voksne ;) Men det var måske også ungerne du spørger til?

Anmeld

16. december 2010

Spunk-vb

Det gør ingen forskel for mig om det er børn eller voksne - sporten er stadig væk. Jeg synes godt at børn må lære, at nogle gange er der en anden der vinder, og det er også ok. Ikke fordi julen nødvendigvis er den rette lejlighed til det, men for mig er der bare én mandel og én gave.

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Ok på den måde :) Selvfølgelig skal ungerne lære, at de ikke altid kan vinde, jeg vælger det så bare på nogle andre områder end her. Men de skal også lære, at de ikke altid skal deltage i alting på lige fod med de voksne, og det skal også være lidt sjovt for de voksne. Og så gider jeg ikke 'vinde' et stykke legetøj, så er det lidt ligegyldigt for mig. Men når det så er sagt, er det ikke fordi jeg går så voldsomt op i det, selvom jeg sikkert giver det stik modsatte indtryk i disse indlæg :silly:

Anmeld

16. december 2010

Studerende-vb

Hvis det skal være noget velgørende, har Fætter BR også nogle søde bamser(hunde) til en halvtredser. Halvdelen af beløbet går så til SOS Børnebyerne.. Igen nok mest til børnene :)

Anmeld

16. december 2010

Pikora-vb

Vi har før brugt et spil, som både børn og voksne kan have glæde af. (-måske lidt svært, hvis børnene kun er 2-3 år!!) Vi har også brugt glas/krus med julemotiver på. Min svoger 'vandt' engang et indrammet portrætfoto af sin svigermor! :silly:

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Pikora skrev:
Min svoger 'vandt' engang et indrammet portrætfoto af sin svigermor! :silly:
:laugh: :laugh:

Anmeld

16. december 2010

MetteNB-vb

Her snyder vi godt nok også og sørger for en mandelgave til alle børn. Tænker, det ændrer sig, når de bliver ældre og forstår 'mandelgave-reglerne' bedre, men pt. er der børnegaver til alle. Ved dog ikke, hvad det bliver. Det tager min svigermor sig af i år. Når du går efter en velgørende gave, synes jeg, at de alle kan bruges. Hvis jeg skulle købe i år, ville jeg have valgt et LEGO spil. Synes, der er mange gode pt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.