Ved I hvem I stemmer på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Uha, jeg ELSKER politik, og som ung mente alle mine kammerater da helt bestemt at jeg en dag ville ende som politiker - det gjorde jeg så langt fra, men planlægger at blive det i mit næste liv ;) Jeg elsker de dueller, elsker partirunder mm og glæder mig så meget til det, at jeg både bager, køber te og vasker plaiden, så jeg helt kan hellige mig aftenen på sofaen i ren hygge. For mig er det nok lig med jeres interesse for Paradise :laugh: Jeg har også stemmeret i USA og stemte på Obama, hvilket jeg så fortryder lidt idag, da jeg ikke mener han har gjort en SKID af det han lovede. Og det store eksplossive hit som jeg mente han ville blive, er indtil videre en ren fuser....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Spunk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jeg har også stemmeret i USA og stemte på Obama, hvilket jeg så fortryder lidt idag, da jeg ikke mener han har gjort en SKID af det han lovede. Og det store eksplossive hit som jeg mente han ville blive, er indtil videre en ren fuser....
Tror du at alternativet havde været bedre?

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg ved det ikke, Spunk, men tror ikke det ville have været værre. :huh: Jeg ærger mig bare - gul og blå!!

Anmeld

14. december 2010

MetteNB-vb

Jeg har ikke fulgt med i politiske dueller endnu. Når vi nærmer os et valg, plejer jeg at følge med. Synes, det er interessant at se 'ordkløveriet' partierne imellem, og hvad de hver især mener at have udrettet de seneste år, og hvad de har planer om at gøre de kommende 4 år, hvis de vinder regeringsmagten....... Partirunderne får mig dog ikke sådan til at rokke mit politiske ståsted. Jeg ser det mest for at kunne give den enkelte medhold eller det modsatte. Kan sagtens i partirunderne være enig med en fra et parti, jeg ikke støtter og kan også nogle gange konstatere, at det er en derfra, der er sluppet bedst ud af duellen, men en ting er teori noget andet praksis, og jeg synes ikke, at velfærden i Dk er som jeg synes, den skal være med den nuværende regering.

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Det er i hvert fald bare ikke fed politik at spare på skoleområdet, ældre omårdet, handicap området osv. Bryder mig heller ikke om besparelser på hospitaler, sygehuse, psykiatriske afdelinger, plejehjem og den slags, hvor de svageste kommer i klemme. Og jeg bryder mig heller ikke om at de vil spare 20 mia ved at pille ved fleksjobområdet, førtidspensionsområdet, (syge)dagpenge området, Børnefamilie ydelses området ect ect....hvor det igen bliver de svageste der betaler prisen. Et eller andet sted ku jeg vel godt sige, og hvad rager det mig. Jeg har hvad jeg skal bruge, og folk ka jo bare trække sig selv op af hængedynget og komme ind i kampen. Men jeg har efterhånden lært, at der altså ér mennesker der ikke kan, og at man bliver nødt til at hjælpe dem.

Anmeld

15. december 2010

Frede-vb

Jeg skifter aldrig blok, men jeg surfer meget inden for den blok, jeg stemmer på. Et eller andet sted har jeg det sådan, at det kan gå ud på ét, om det er den ene eller anden fløj, der kommer til magten, da begger har de samme resourcer/penge at gøre godt med. Personligt synes jeg også, at fx Socialdemokratierne har flyttet sig meget til højre, men det er jo så en anden sag... Som udgangspunkt kan jeg godt lide at se de hersens tv-dueller, men jeg er bare begyndt at få kvalme, når jeg ser dem, fordi de er så sovset ind i spinkdoktori. Man hører næsten ikke, hvad der bliver sagt, men sidder og lægger mærke til, hvordan de står; måden de siger tingene på; deres attituder; mimik mv., som er så dikteret af strategi- og planlægning af mediefolk. Når Helle Thorning står og læner sig ind over bordet, fordi 'det har hun fået at vide, virker helt vildt godt på punlikum'... det er til at gylpe over :(

Anmeld

15. december 2010

Det er stadig mig-vb

Ja eller når Lars (U)løkke bliver fanget i en løgn om overbetaling af privathospitaler og blotter de der tænder der ligner en pose ristede løg, mens han kigger skråt ned. :angry: . Den slår mig også hver eneste gang!

Anmeld

15. december 2010

Møe-vb

Jeg ved godt hvad jeg stemmer - i hvertfald partipolitisk - om det bliver personligt, det afhænger lidt af hvordan humøretlige er på dagen. Jeg følger ikke det store med i dueller osv. allerede nu, men jeg er rimelig meget på, når valget er udskrevet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.