Ved I hvem I stemmer på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Webredaktøren-vb

I går blev jeg ringet op fra Gallup i forhold til det kommende folketingsvalg. Hvem ser jeg egnet som statsminister? Hvad er vigtigst for mig, at politikerne diskuterer? Hvor satte jeg mit kryds sidst osv. Følger I med i de forskellige politiske dueller (i går mellem Villy Søvndal og Lars Løkke) allerede nu? Har I styr på jeres stemme, eller er det først noget I tager stilling til, lige før I træder ind i stemmeboksen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Det har jeg bare slet ikke styr på allerede......men det er heller ikke sådan at jeg først tager beslutningen når jeg står uden for stemmeboksen...... Jeg følger først med når der er udskrevet valg :dry:

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Ved du selv hvem du stemmer på? Jeg har ikke stemmeret i DK, men ville nok stemme SF eller S hvis jeg havde. Jeg må godt stemme til kommunevalg og lignende.

Anmeld

14. december 2010

als-vb

jeg følger alt for lidt med i alt det der politiske halløj. Burde virkelig sætte mig bedre ind i tingene, for det har jo trods alt betydning. Syntes bare det er dræbende kedeligt....

Anmeld

14. december 2010

Pia S-vb

Jeg har stemmeret og vil stemme som Helene, men jeg ved efterhånden ikke helt om det ændrer så meget. Jeg er en stakkels offentlig ansat som lever tæt på ministeriet og alle de regler og love de hele tiden gerne vil lave om på. Plejer det ikke at være lidt sådan, at først bliver vi trætte af de borgerlige, så kommer de røde til og bruger en hel masse penge vi ikke har, så bliver vi trætte af dem. Så kommer de borgerlige til og får rettet op på skuden og så bliver vi trætte af dem osv osv :silly:

Anmeld

14. december 2010

Det er stadig mig-vb

Pia S skrev:
Jeg har stemmeret og vil stemme som Helene, men jeg ved efterhånden ikke helt om det ændrer så meget. Jeg er en stakkels offentlig ansat som lever tæt på ministeriet og alle de regler og love de hele tiden gerne vil lave om på. Plejer det ikke at være lidt sådan, at først bliver vi trætte af de borgerlige, så kommer de røde til og bruger en hel masse penge vi ikke har, så bliver vi trætte af dem. Så kommer de borgerlige til og får rettet op på skuden og så bliver vi trætte af dem osv osv :silly:
Jo, noget i den stil :laugh: Den eneste fordel er, at de røde bruger pengene på dem der ikke har så meget, hvor de blå bruger pengene på dem der i forvejen har en masse. Personligt har jeg ved blå regering fået omkring 16.000 kr mere om måneden - penge som jeg udmærket kan undvære. Imens sidder min nabo og har ikke til dagen og vejen fordi hun er arbejdsløs og er røget på kontanthjælp. Der havde de 16.000 kr måske lunet lidt mere??? Jeg synes det er en underlig politisk tankegang, at de rige eller bedrestillede skal have MEGET mere, mens de fattige eller dårligere stillede skal betale det :huh: Jo flere penge jeg får ind på kontoen, jo mindre penge har de værdigt trængende....... ;) SÅ egoisisk bliver jeg aldrig, at jeg synes det er en fed deal. Slemt tilredt af at se det amerikanske system træde på fattige og højne de rige, vil jeg tillade mig at sige at Danmark er ved at få amerikanske tilstande. Der bliver større og større kløft mellem rig og fattig. Selv bruger jeg udelukkende de lægevagter/skadestuer hvor jeg kan betale 1500-2000 kr og slippe for køen. Men jeg tænker da på dem der ikke har de penge og må sidde i 5-7 timer og vente. Jeg går indfor et godt velfærdssystem hvor man behandler de svageste godt og med respekt.

Anmeld

14. december 2010

Webredaktøren-vb

Jeg ved godt, om jeg stemmer rødt eller blåt og så bliver mit endelige valg truffet i løbet af valgkampen, men der er ikke de store udsving i forhold til, hvor jeg sætter mit kryds fra gang til gang ;)

Anmeld

14. december 2010

Laurie-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Ved du selv hvem du stemmer på? Jeg har ikke stemmeret i DK, men ville nok stemme SF eller S hvis jeg havde. Jeg må godt stemme til kommunevalg og lignende.
Samme herfra.. har stemmeret i Frankrig.

Anmeld

14. december 2010

ma08-vb

Jeg ved også, hvilken blok jeg stemmer på, og det har ikke ændret sig over tid. Min mand har derimod flyttet sig - væk fra mig (politisk) :huh: Politiske debatter gider jeg sjældent se i deres fulde længde, mens partilederrunder i slutspurten af en valgkamp fint kan fange min interesse. Nu arbejder jeg så også i et ministerium, så generelt synes jeg selv jeg følger med i det politiske liv. Det er lidt en selvfølge på sådan en arbejdsplads, men jeg gjorde det nu også, inden jeg fik arbejde dér.

Anmeld

14. december 2010

Spunk-vb

Ja, jeg ved hvad jeg vil stemme til det kommende valg. Jeg har for nylig overvejet at skifte parti, men tror nu alligevel at jeg holder mig til de sædvanlige. Jeg ser sjældent politiske debatter under valgkampen - tror simpelthen ikke en disse på hvad de siger når først valget er udskrevet, så jeg kan ikke se en mening med at følge med i det, medmindre jeg vil lokkes af tomme løfter. Og de debatter der har været for nylig har jeg ikke haft tid til at se - jeg laver badeværelse hver aften når spunken er lagt i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.