Jo - jeg har også den tanke, at det nok bare er et spørgsmål om tid... Har da tænkt 'Godt, jeg i det mindste ikke bor i Viby' (J). For selvom Nørreport helt klart ville være det oplagte sted at slå til, hvis man ville ramme flest muligt indbyggere i Danmark, så har der jo også været konkrete planer mod Jyllandspostens hovedkvarter og Kurt Westergård. Og hvad nu, hvis nogen tænker 'Så tager vi sgu også alle svinene inde på Banegården!', mens jeg står med min søn og venter på tog fra Kbh med hele min familie i?
Men nej, man kan ikke lade frygten diktere ens gøren og laden. Eller ens forhold til andre mennesker af anden nationalitet, religion, hudfarve, accent, tøjstil osv. Desværre har de seneste års uroligheder omkring Muhammed-tegningerne betydet, at mange ligestiller terrorisme med islam. Glemt er Rote Arme Fraktion, IRA, ETA, anarkisterne, maoisterne, og alle de andre meget lidt muslimske grupper, som har brugt terror som middel...
(Og jeg ved godt, at der er langt større risiko for, at en muslimsk fanatiker slår til i DK, end at IRA pludselig ser sig sure på os her i landet. Men ingen har set terroristiske tendenser som en grundliggende essens hos f.eks. irere og tyskere, mens alt for mange paranoide danskere desværre opfatter alle muslimer som potentielle terrorister, som bare venter på en chance for at slå til...)
Anmeld