Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jaaa, jeg har lavet en portion efter opskriften, og en portion efter opskriften + m blød nougat. Jeg fik 24 stks ud af hver portion. Min søn skal nemlig have dem med blød nougat og marcipan med på arbejde imorgen. Han er en blød nougat freak, så det var hans påfund, det mente han sagtens kunne gå an :) Men jow, jeg melder tilbage....
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
HeleneK Mor til 6 skrev: Jaaa, jeg har lavet en portion efter opskriften, og en portion efter opskriften + m blød nougat. Jeg fik 24 stks ud af hver portion. Min søn skal nemlig have dem med blød nougat og marcipan med på arbejde imorgen. Han er en blød nougat freak, så det var hans påfund, det mente han sagtens kunne gå an :) Men jow, jeg melder tilbage.... Altså nougatfyld i stedet for marcipan? det lyder lækkert :)
Pia74 skrev: HeleneK Mor til 6 skrev: Jaaa, jeg har lavet en portion efter opskriften, og en portion efter opskriften + m blød nougat. Jeg fik 24 stks ud af hver portion. Min søn skal nemlig have dem med blød nougat og marcipan med på arbejde imorgen. Han er en blød nougat freak, så det var hans påfund, det mente han sagtens kunne gå an :) Men jow, jeg melder tilbage.... Altså nougatfyld i stedet for marcipan? det lyder lækkert :)jaaa, vi brugte så bare marcipan OG nougatfyld i halvdelen. Men man vil sagtens kunne droppe marcipanen og kun bruge en skive nougat!
Jamen det kan du ROLIGT kaste dig ud i Charlotte d 17. Dejen var nem, også til udrulning. Og bollerne, som mere var en alm bolle, vil egne sig godt til fødselsdagsbordet. De mætter godt! Synes begge varianter smagte helt vildt godt. Dog bruger jeg meget sjældent glasur fordi jeg synes det er meget sødt, så istedet brugte jeg chokoladeovertræk (de der knapper du ved) og det gav en lidt bitter smag til det i forvejen søde. Jeg kom dem bare oven på bollerne og lod dem smelte... Og jeg kom heller ikke kardemomme i, for det kan børnene ikke lide. Istedet kom jeg så lidt vanille i og det blev også godt. Vil også tro man som fyld kan bruge æble, sveske, abrikos og den slags, som en form for fastelavnsboller, og så bare bruge farvet glasur i moderate mængder. Så klart en anbefaling herfra.
Argh, jeg bliver nødt til at vælte ud af sengen, så jeg kan komme i køkkenet ;)
Gudved om jeg sku gå i Kvickly og finde min frokost dér, det kan da højest gi en salmonella og...deraf en slankere talje! :woohoo:
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128