Opskrift på julekage/boller/tærte - eller noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Pia74-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jaaa, jeg har lavet en portion efter opskriften, og en portion efter opskriften + m blød nougat. Jeg fik 24 stks ud af hver portion. Min søn skal nemlig have dem med blød nougat og marcipan med på arbejde imorgen. Han er en blød nougat freak, så det var hans påfund, det mente han sagtens kunne gå an :) Men jow, jeg melder tilbage....
Altså nougatfyld i stedet for marcipan? det lyder lækkert :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Det er stadig mig-vb

Pia74 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Jaaa, jeg har lavet en portion efter opskriften, og en portion efter opskriften + m blød nougat. Jeg fik 24 stks ud af hver portion. Min søn skal nemlig have dem med blød nougat og marcipan med på arbejde imorgen. Han er en blød nougat freak, så det var hans påfund, det mente han sagtens kunne gå an :) Men jow, jeg melder tilbage....
jaaa, vi brugte så bare marcipan OG nougatfyld i halvdelen. Men man vil sagtens kunne droppe marcipanen og kun bruge en skive nougat!

Anmeld

12. december 2010

Pia74-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Pia74 skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
jaaa, vi brugte så bare marcipan OG nougatfyld i halvdelen. Men man vil sagtens kunne droppe marcipanen og kun bruge en skive nougat!
Lyder godt, det må vi også prøve :)

Anmeld

12. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jamen det kan du ROLIGT kaste dig ud i Charlotte d 17. Dejen var nem, også til udrulning. Og bollerne, som mere var en alm bolle, vil egne sig godt til fødselsdagsbordet. De mætter godt! Synes begge varianter smagte helt vildt godt. Dog bruger jeg meget sjældent glasur fordi jeg synes det er meget sødt, så istedet brugte jeg chokoladeovertræk (de der knapper du ved) og det gav en lidt bitter smag til det i forvejen søde. Jeg kom dem bare oven på bollerne og lod dem smelte... Og jeg kom heller ikke kardemomme i, for det kan børnene ikke lide. Istedet kom jeg så lidt vanille i og det blev også godt. Vil også tro man som fyld kan bruge æble, sveske, abrikos og den slags, som en form for fastelavnsboller, og så bare bruge farvet glasur i moderate mængder. Så klart en anbefaling herfra.
Tak!! - så bager jeg i morgen. Igen.

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

Så nu åd jeg lige en bolle mere. Altså jeg synes konsistensen er lidt hen af dejen på kærnemælkshorn....måske scones. En lidt fed dej...blød, men stadig med bid :huh: Smager næsten bedre på anden dagen!

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

Argh, jeg bliver nødt til at vælte ud af sengen, så jeg kan komme i køkkenet ;)

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

ma08 skrev:
Argh, jeg bliver nødt til at vælte ud af sengen, så jeg kan komme i køkkenet ;)
Ja, jeg ku' egentlig også godt æde 4 stks højtbelagte, men der er lidt vel langt ned til smørrebrødsforretningen når termometeret står på 0 :huh: Gudved om jeg sku gå i Kvickly og finde min frokost dér, det kan da højest gi en salmonella og...deraf en slankere talje! :woohoo:

Anmeld

13. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Gudved om jeg sku gå i Kvickly og finde min frokost dér, det kan da højest gi en salmonella og...deraf en slankere talje! :woohoo:
Så bliver der plads til flere af de lækre boller :P

Anmeld

13. december 2010

Det er stadig mig-vb

Joooo vist ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.