nytår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

AyLa-vb

KH Bibi skrev:
AyLa skrev:
Vi har ingen planer for nytårsaften endnu, men ift nytår med børn er det lidt svært for os omkring midnatstid når der fyres meget af. Min datter er ekstremt bange for fyrværkeri så vi er nød til at sætte os i et rum hvor vi (næsten) ikke kan høre krudtet. Hun vågner også selv om hun sover. Jeg håber dog det blir bedre i år hvor hun er lidt større.
Det ku' være du sku' ændre attitude ift larmen og hendes frygt for det. Ofte er det os de spejler sig i og hvis vi gør et stort nummer ud af iiih og åååh og nåååå og puuuhaaaa, så tager de det til sig. Her har drengene sovet på ølkasser, så at sige, siden de blev født. Ingen grund til at tage hysterisk hensyn til børnene. De er mennesker, ligesom os andre.
jeg kan ikke forestille mig at det handler om at hun spejler nogen frygt hos mig eller sin far for den sags skyld, jeg har altid været vild med fyrværkeri, og været den der stod klar med raketterne mens andre skålede champagne. Hvis du har nogle bud på hvordan vi kan hjælpe hende med at tackle frygten vil jeg meget gerne høre(læse) dem...? For jeg har det faktisk lidt svært med det. Hun er ret bange af sig, meget ulig mig selv. Det er alt fra politisirener, julemanden og bonbonland der skræmmer hende. Jeg prøver at 'rumme' hendes følelser uden at være pylret, og trøster når behovet er der, synes ikke vi tager nogen hysteriske hensyn til hende. Jeg håber at hun vokser fra det, men ellers vil jeg da gerne høre noget fra jer andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Spunk-vb

AyLa: Det er bare et skørt indfald, men jeg kom lige til at tænke på noget. Man kan købe sådan nogle cd'er med høje lyde som man kan spille for sine hunde, for at de skal vænne sig til dem. Måske kan det samme fungere med børn....???? http://www.kaarups.dk/tag/fyrv%C3%A6rkeri/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.