Min pointe er, at kampen er håbløs, køb Svanemærket...i en plastik beholder der kræver massere af ressourcer at komme af med?
Jeg køber også svanemærket, men er da godt klar over at det ét eller andet sted er dybt latterligt. Fint ungerne får ingen kemikalier direkte på huden, men affaldet belaster miljøet, og belaster dermed flere end mine børn. Og mine børn, bare med andet fortegn.
Så et program om det for ikke så længe siden på en af de engelske kanaler, at alle de der øko-produkter, og allergivenlige produkter, uparfumerede a la svanemærket, er lige til at lukke op og besørge i - flere af produkterne blev transporteret rundt i kæmpe forurenende biler, og endda i fly :laugh:
Det hele er så dobbeltmoralsk at man uanset hvad, bliver nødt til at trække på smilebåndet, samtidig med at man betaler lidt ekstra ved kassen.
Og så forstår jeg ikke helt den der, jamen lidt har også ret. Jamen hvorfor ikke gå hele vejen så??
Der findes jo økologisk maling, øko lak til gulvbehandling, øko møbler og øko tekstiler, svanemærket til udvortes osv osv. Hvorfor kun vælge den ene dråbe i havet og så tro man kan forbeholde sig retten til at påpege overfor andre, at det er den dåbe der er rigtig rigtig vigtig, samtidig med at man presser ungen ned i en skidragt der er uspiselig...
Handler det i virkeligheden ikke bare om, at man kun gider gøre en sund indsats sålænge man kan trække den ned af hylden i supermarked, og at sunde alternativer slet ikke er så interessante hvis de skal koste MEGET mere, er svære at anskaffe sig, ikke er pletafvisende og ringere holdbare???
Er det signalværdien af at have varerne i kurven der tæller, eller dulmer det måske den dårlige samvittighed når man sidder med dråben i havet og tænker, lidt har også ret, selvom man udmærket godt ved, at de lakerede gulve ungerne leger på er 1000 gange farligere end noget andet og at det i virkeligheden havde været sundere med en alm shampoo og flydende Omo end selve de omgivelser ungerne opvokser i.....?
Anmeld