Kaos for mig er, når bilerne snurrer rundt på vejen, kører fast og evt. spærrer afkørslerne på motorvejen. Prøvede jeg nogle gange sidste år. Ikke fedt at komme kørende og ups, så kan man ikke komme fra der, hvor man egentligt skulle pga. en lastbil på tværs.....
Problemet her er vist mest, at der stort set ikke bliver ryddet sne. Det betyder, at vejene rundt omkring faktisk er ved at være godt glatte og der ligger en pæn bunke sne. Når alt det, vi så skovler væk, bliver skrabt ud på kørebanen og fylder en pæn bunke i begge sider af vejen, kommer vi til at køre tæt på hinanden, så der skal ikke glides ret meget ud, før det giver buler.
Jeg bor på sådan en vej, hvor mange synes, de skal parkere hele vejen op og ned af gaden. Det kan være kaotisk også på en 'sommervej', men giver noget mere besvær her i snedriverne.....
Her kan det ikke længere gøre det med 30 cm der, hvor der ligger mest.
Jeg er helt enig med dig Bibi i, at det handler om at tage forholdsregler i forhold til vejrforholdene.
Jeg vil også hellere have sne end regn og sjap - dog bare ikke, når jeg skal køre. Handler jo ikke kun om den måde, jeg kører på, men den måde alle andre også kører....
Da min mand skulle fra arbejde i går i snevejret, kommer en modkørende pludselig i slinger og snurrer et par omgange. Heldigvis kommer han kun et lille stykke over i min mands vejbane, men det kunne være gået galt. Han havde overhovedet ikke kontrol over bilen.
Anmeld