Kvalme af den grove slags..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. november 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Har brug for at ynke mig lidt.. Troede det skulle gå bedre med kvalme osv anden gang, men det er stort set lige så slem som sidst.. Har forsøgt mig med små hyppige måltider, mandler, zoneterapi, massage, lactulose (har selvfølgelig også forstoppelse-det gør jo alt meget bedre), ingefær osv. Min medicin mod hjerterytmeforstyrrelse er blevet kvittet. så mit hjerte hamrer afsted flere gange dagligt, og det er faktisk ret trættende. Har også prøvet akupunktur og det ser heldigvis ud til at have en god effekt, skal afsted igen i morgen. Har købt nogle pulsatilla d6 dråber i helsekosten. Har i noget erfaring med dette? Overvejer virkelig om man kan blive lagt i kunstig koma de næste par måneder... Føler mig ynkelig og lidt pinlig over at jeg er sygemeldt på grund af kvalme - graviditet er jo ikke en sygdom..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Mor-3-vb

Min anden graviditet, var jeg syg lige fra starten og til slut.... ventede tvillinger, men blev sygmeldt fra 19 uge... var meget syg... meget slem kvalme... jeg fandt ud af, at jeg havde det rigtig godt sent om aftenen... så der fik den en skalle med spisningen.. griner... eller så undgik jeg nogle ting... og når jeg vågnede om morgenen,det første jeg gjordt var, at skære en skive citron.... og putte den i et glas koldt vand og vente lidt og så drak jeg. det hjalp lige lidt om morgenen... spiste meget frugt... og grønt.. synes ikke det lå så tungt, som alt det andet...

Anmeld

21. november 2010

Spunk-vb

Antihistaminer hjælper nogle. Se side to http://www.regionshospitalet-viborg.dk/files/Hospital/VIBORG/Afdelinger/Hospitalapotek/Delekaerven/Temanumre/2010/Kvalme.pdf

Anmeld

21. november 2010

als-vb

Jeg brækkede mig også fra uge 6 til uge 16-20 stykker, og syntes aldrig jeg rigtig fandt en 'kur'. hjalp lidt med ingefær og stærk B vitamin.

Anmeld

22. november 2010

Spunk skrev:
Antihistaminer hjælper nogle. Se side to http://www.regionshospitalet-viborg.dk/files/Hospital/VIBORG/Afdelinger/Hospitalapotek/Delekaerven/Temanumre/2010/Kvalme.pdf
Godt link.. det vil jeg høre min læge om..

Anmeld

22. november 2010

Den med ingefæren brugte jeg ved Alma, og har meget lit lyst til at prøve det igen.. Har altid været glad for ingefær, men tror jeg fik nok dengang..

Anmeld

22. november 2010

Webredaktøren-vb

En variation af ingefær (hvis du er træt af det) er sodavanden Ginger ale :)

Anmeld

23. november 2010

det er afprøvet og virker ikke af en rygende fis.. Vil vende den med sntihistaminerne med min læge i morgen, når jeg alligevel skal have svar på mine blodprøver..

Anmeld

23. november 2010

Det er stadig mig-vb

Da jeg arbejde på kræftafdelingen, så stopfodrede vi patienterne med Lakrisal, for det var det eneste der tog deres kvalme effektivt. Om det kun hjælper på den medicinske kvalme eller på allle slags kvalmer, tør jeg ikke sige. Men da de koster omkring 7 kr rullen, så er det måske en meget god ide at prøve?? Puha, der findes næsten ikke noget værre end kvalme!! Jeg har aldrig haft det i forbindelse med mine graviditeter, men som barn led jeg helt enormt af køresyge og husker stadig den der modbydelige kvalme. Og så har jeg haft noget madforgiftning engang, hvor jeg havde kvalme i flere dage.....det står for mig som mit livs mareridt, så jeg føler virkelig med dig!!! :(

Anmeld

23. november 2010

Kirle-vb

Rød saft, Alt-i-en kiks og chips hjalp mig... ;) Havde en kiks liggende til at spise inden jeg stod op om morgenen. Men tog næsten 30kilo på så hvis det virker så pas på med det ;) Prøvede også nogle akupunkturarmbånd der hjalp en smule...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.