Ene kat, hvilken race - børnevenlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Det er stadig mig-vb

Jaaa, british shorthair ér også super dejlige, rigtig bamse katte :) Og jo Ragdoll og Hellig Birma ligner meget hinanden, men hvor Ragdollen kan være alene, så anbefales det at Birmaen har en anden kat at hygge med.....Birmaen er også mere 'sig selv' og måske også tanden mere intelligent. Jeg har i dag surfet Ragdolls og hold op hvor er det ikke nemt at opdrive en god opdrætter - nogen af dem er direkte underlige, og andre har jeg mistænkt for at sælge Hellige Birmaer som værende Ragdolls - eller blandings katte fx Birma og Ragdoll, for mange kan ikke fremvise stambog. Prismæssigt er der også en masse der ikke passer specielt godt sammen :) Og jeg vil aller helst have en 'cremefarvet', hvilket ikke gør sagen lettere, meeeen nu er jeg i kontakt med en opdrætter som flere har anbefalet mig uafhængigt af hinanden, hvilket virker seriøst og betrykkende. Om alt går vel, så har vi kat til næste år omkring Februar. - jeg vil godt lige have overstået jul og nytår, så katten ikke kommer som en slags julegave. Og kommer når her år alt er fredeligt og mest naturligt..... Der var fandeme en 'opdrætter' der skrev at killingen kunne blive alletiders julegave (den var nemlig salgsklar d 22 December), føj en tankegang. Totalt stressende for sådan en kat!!! :ohmy:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Det er stadig mig-vb

....og nu er jeg så faldet pladask for en brun colour point - tror jeg beskrivelsen var. Hagen er så bare han er salgsklar i starten af December, så det må jeg lige gå og ruge lidt over.... :S Hmmmm....... :huh:

Anmeld

7. november 2010

Spunk-vb

Der er da en hel måned til. Hvis du vil have en kat, kan det så gå for stærkt? Vi fik vores hund 1½ uge efter at vi havde set ham første gang - var godt nok lidt stressende at få huset gjort klar og købt alle tingene, men en kat kræver ikke helt så meget. Hvordan tog ungerne egentlig det med kaninen?

Anmeld

7. november 2010

Caidas-vb

als skrev:
udseendemæssigt er der ikke den store forskel på en ragdoll og en hellig burma
Undskyld als, men det hedder en hellig Birma - og dem har vi 4 af. De kan godt være alene, men kræver så til gengæld selskab af en anden, enten dyr eller menneske. Jeg kan også sagtens anbefale seriøse opdrættere, men ikke her. Kun pb.

Anmeld

7. november 2010

Det er stadig mig-vb

Har sendt en pb til dig Caidas. Jo, Spunk det kan måske kun gå for langsomt i virkeligheden, og vi kan jo selvfølgelig dysse ned for julepynten :laugh: Men der er ingen hypnotisører der kan på denne side af året, men kæresten klare vel sin angst. Kæresten har ridset op hvad det ér han er mest bange for ved katte, og han er bange for grønne øjne der lyser om natten....og bare er grønne om dagen, og han er særlig bange for mørke katte, stribede specielt, og han er bange for de korthårede katte. Så udfra dét, fandt jeg frem til Ragdollen - en lys kat, semi langhåret, blå øjne og ikke så 'luskede' som andre katte kan være det. Og han er ikke bange for katten på billeder - hvor han altså bliver bange for billeder af de katte han er mest bange for, eller tanken om kattene..... Og ungerne tog det SÅ fint med kaninen, de forstod helt fint at den var syg og måtte aflives, den ældste kneb et par tårer (eller 20), men han var også særlig knyttet til den, og var den der gav den mad og vand dagligt, gik ture med den osv. Idag græd han lidt igen, fordi han fandt billeder af kaninen på mobilen, han savner ham :)

Anmeld

8. november 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg prøver lige om jeg kan sætte et billede ind af den kat jeg er faldet for..... http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/i38441683__szoc8pfa__jpg.jpg
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. november 2010

Det er stadig mig-vb

Hehehehe.....er han ikke nuser?!!! :laugh: http://voresborn.dk/images/fbfiles/images/i38668262__szoc8pfa__jpg.jpg
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. november 2010

Kirle-vb

Supersød kat! :) Jeg overvejede også Birma da vi skulle anskaffe os kat sidst. Men endte så med en maine coon. Kunne bare ikke stå for manken og losører ;) Men nok ikke det bedste valg hvis kæresten er bange for katte... ;) :D

Anmeld

8. november 2010

als-vb

nååååå hvor er den sød.

Anmeld

8. november 2010

Det er stadig mig-vb

Jaa, han er SUPER SØD, så vi holder på HAM og om alt går vel, kan vi byde ham velkommen i begyndelsen af December. Så det ser ud som om vi får vore Ragdoll-dreng selvom det holdt hårdt... Nu er vi så i gang med at finde navne til den, det er NÆSTEN som at være gravid igen (hvilket betyder jeg overlader det til børnene) :laugh: Tror de har Lucifer, Futte, Mango, Muzzi, Troldnød og Tales på listen af favoritter. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.