Jamen tak for råd, jeg har faktisk slået alle kattene i har nævnt op, og blevet dét klogere :)
Indtil videre satser jeg på Ragdollen og har fået anbefalet en super opdrætter. Hun har så ikke killinger i øjeblikket men regner med en af kattene er drægtig, eller at en af kattene bliver det efter nytår.
Og det passer perfekt, da den ikke er helt gratis, og jeg også enten vil have killingen NU eller et stykke tid efter jul, så den ikke kommer og bliver sådan en slags julegave, som jeg er modstander af.
Og børnene er jo så store, at de sagtens kan forstå informationer omkring en kat. Det gik også super godt med kaninen, som jeg lærte dem de ikke måtte løfte og skulle være i fred når den forsvandt osv. Så det bliver ikke et problem.
Problemet er mere, at min kæreste er rædselsslagende for katte :huh:
Vi har for år tilbage haft kat, og han kunne simpelthen ikke slappe af når den var i nærheden og gik nærmeste og kiggede sig over skulderen når han skulle ud på toilettet osv.
Så jeg tænkte om jeg kunne finde en hypnotisør der måske kunne få fjernet hans angst :)
Han har selvfølgelig sagt det er i orden at vi får kat, men har også sagt at han altså er skide bange og givet udtryk for, at han gerne vil i 'behandling' inden den kommer.
Og så har han kigget på Ragdollen og synes den ikke ser så angstprovokerende ud - muligvis fårdi den har blå øjne, er lys og semilanghåret.
Bengalen og Siameseren gjorde ham stiv af skræk blot tanken om at de kunne komme til at bo her, og sagde hele tiden, HVIS i vælger sådan en kat, så kan det godt være jeg må flytte ud i den anden lejlighed :laugh:
Og vi vil jo rigtig gerne beholde ham, hahahaha.
Så nu må jeg også i gang med at finde en hypnotisør.
Anmeld