Hvad jeg ville anbefale afhænger helt af musiksmagen hos den enkelte person jeg skulle anbefale til :)
Har efterhånden set en hel del koncerter, store som små. Ikke mindst pga et lant live med en del festivaller :)
Men allerstørste oplevelse må nok have været Roger Waters genopførelse af 'The Wall'-koncerten i Berlin 1990 - totalt yndlings-plade og jeg havde aldrig så meget som tænkt, at jeg ville kunne komme til at opleve den (den opførte Pink Floyd et par få steder i 1981, så det løb var jo kørt - troede jeg). KÆMPE scene (ca 170 m bred), KÆMPE show (Kæmpe mur opført i løbet af koncerten, 2 kæmpe kraner til at gøre det, Kæmpedukker, helikopter, flyvemaskinestyrt, lysshow, film og tegnefilm kastet op på den enorme mur) og KÆMPE publikum (over en kvart million mennesker). En fuldkommen overvældende oplevelse for en stor teenager. At lyden røg et par gange var knap så fedt, men stadigvæk en uforglemmelig oplevelse :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: Da jeg skulle til koncert med mit livs sammenlagte 2. yndlingsband U2 her i august (så dem også i 1997), påstod min bror, at deres show skulle være større end 'The Wall'. Men det var det altså slet, slet ikke. Men også godt.
Pink Floyd i 1993 - selvfølgelig også fantastisk :)
Ooh, og The Police-koncerten i Århus 2007 - igen en 'once-in-a-lifetime-chance'.
Kan KLART anbefale, at man griber chancen, hvis et af ens teenage-yndlingsband spiller og man aldrig fik set dem dengang - man kan sgu blive helt forelsket i dem igen :) :) :kiss: :kiss: :kiss:
(også selvom man ikke er til den slags musik mere - SKØNT at høre a-ha til Skanderborg Festival for en 5-6 år siden)
Af mere nutidige navne ville jeg f.eks.anbefale at gå ind og se Beth Hart - hun er ganske enkelt fantasisk live. Langt mere rocket end de sange, man har hørt i radio/tv, hvor hun i mine ører er lidt kedelig. Men LIVE kan hun nærmest blæse håret af èn!
Og så har jeg godt nok også råbt, skreget, sunget, danset og smeeeltet hen til en del Suede-koncerter...
Og mange, mange andre koncerter...
Anmeld