Da jeg holdt op med sukker (læs: colaen), fik jeg også abstinenser, så som uro, stærk hovedpine, summen i hovedet og rastløshed :huh:
Tror det tog en uges tid, så var det overstået, men det var ikke nogen sjov uge at komme igennem!
Men der var der også tale om et massivt overforbrug af sukker gennem længere tid.
Og ALLE vælger sukker, ikke kun forsøgsdyr.
Hvis man har smagt modermælk, så ved man hvorfor, for det er hvinende sødt, så en af naturens luner er, at udstyre mennesker og dyr med en sød tand fra fødslen, for man får det ind med modermælken og lever de første mange måneder af sit liv, KUN med søde drikke. Efter amningen og de begynder på grød og mere almindelig mad, og så fx bliver tilbudt lidt vanilleis en sommerdag, så kan man ofte se de går helt amok i genkendelsens glæde. For børn er sukkersmag lig med trykhed.
Det er også et almindeligt råd, at give særlig grædende babyer lidt sukkervand på en teske for at berolige dem lidt.
Sukker i gamle dage var ikke det store problem, for deres varer var ikke tilsat skjult sukker som det er i dag. Selv i et alm rugbrød er der sukker, og det er faktisk lidt af et projekt at finde det skjulte sukker i vores varer, og jeg er da af den mening, at der er ALT for meget skjult sukker i vores brød og mad - også i salater (altså fx K salater og Gråsten), pålæg osv. Man får LYN HURTIGT opbrugt sin kvote for dagen.
Anmeld