Hygge og der hvor børnenes formåen er plejer at være vores målestok.
Nogle gange færdiggør jeg projekterne.
Meget er blevet nævnt. Det kan tilføjes at min søn strikkede en hætte til en bodumkande. P 12 i noget sejt gråt garn, retstrik. Jeg forede den med pink sjalsmønstret (vævet mønster) stof, syede de tre sider samme med pink garn og hæklede en løkke i toppen. Det var et hit og den er faktisk ret tjekket.
Vi har snittet knager (!). Gode grene med sidegrene (friske). En tyk gren til at være ind mod væggen. Helt snittet, herefter fint pudset med sandpapir, derefter poleret med møbelvoks og så to huller med forsænknint til skruehovedet.
I år vil datteren sy en dug til et sofabord. Mere et tålmodsarbejde end svært. Hun har valgt noget stof i Ikea. Storebror laver grydelapper (termostof til midten er billigt i Stof2000).
Tidligere har de sammen med deres far lavet en sytrådsholder til mig af en gren med små pinde i. Den er rigtig fin.
Min bror lavede i sin tid bordskånere til min mor (patchwork på den ene side og et stykke stof på den anden side kantet med skråbånd).
Min søn har en gang filtet en lille taske til mig i børnhaven med noget af en pudset kokosnødskal som knap. Den er rigtig god til smykker når jeg rejser.
Filtede armbånd er også i den nemme ende. Kan evt. pyntes med lidt perler efterfølgende.
Man kan lave sine egne lys (det kan dog være en dyr omgang...). Det nemmeste er dem hvor man køber bivoksplader, som skal rulle om en væge (købes fx hos Solspejlet).
Børnene kan også godt selv lide at få hjemmelavede gaver, fx Build a Bear tøj, rollespiludklædning, træspil o.lign.
Og så er jeg jo helt med på alt det spiselige (-: Syltede citroner er vist ret hipt lige for tiden og er fantastisk nemt.
Anmeld