Julegaver - hjemmelavede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.147 visninger
16 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

MetteNB-vb

Er det noget, nogle af jer gør i? - altså sådan noget kreativt sammen med børnene, som de kan give til bedsteforældre m.fl. Her begyndte banditterne og jeg i weekenden, da jeg ellers kan se, at tiden hurtigt løber fra mig! Nå, men tænkte, at der måske var nogle af jer, der ville ud med nogle kreative og inspirerende julegaveidéer, som jeg måske kan 'låne'.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

uni-gruppe-vb

Jeg besluttede fra starten at jeg ikke gad bruge tid og kræfter på at lave perleplader mm. der alligevel ender i en skuffe og ikke rigtig bliver brugt til noget. Så her har vi lavet spiselige ting. Syltetøj, bolsjer, karameller, pebermyntepastiller for at tage nogen eksempler. Så er det blevet foræret væk i syltetøjsglas som tøsen har pyntet på forskellig vis. Og det har altid været et hit. At andet stort hit har været at forære spiralkalendere væk, men med hjemmelavet forside. Og det at giveren kan se at det bliver brugt, det betyder også meget.

Anmeld

26. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Hera skrev:
Så her har vi lavet spiselige ting. Syltetøj, bolsjer, karameller, pebermyntepastiller for at tage nogen eksempler. Så er det blevet foræret væk i syltetøjsglas som tøsen har pyntet på forskellig vis. Og det har altid været et hit. .
Jeg har i sin tid tænkt, at når den dag kom, hvor Lea ville lave gaver, så skulle det også være spiseligt, for jeg kender mine forældre og svigerforældrene, og tingene vil aldrig blive stående fremme i mere, end en halv dag efter de fik det!

Anmeld

26. oktober 2010

Kirle-vb

Her bliver det en blanding. Perleplader - fordi drengen elsker at lave dem og småkager fordi det vil de voksne blive glade ved(de fleste i hvertfald :D)

Anmeld

26. oktober 2010

Spunk-vb

Jeg holder mig også mest til de spiselige ting: Karameller, syltetøj, biscotti - og hvert år laver jeg en kryddersnaps til min far. Har også hæklet et tørklæde og et sjal, men nu jeg tænker efter har jeg aldrig set dem i brug - og halsklædet var oven i købet på bestilling.... Kunne godt tænke mig at se fleecetrøjer til alle børn i familien, men kan godt mærke, at det ikke bliver i år. Man kan købe nogle rigtig søde strygemærker som jeg så ville stryge på med navn.

Anmeld

26. oktober 2010

BAJM-vb

Her har vi lavet lidt forskelligt fra år til år: De har malet med tuds på krus og skåle som har vœret et hit, der er blevet lavet finger/fod aftryk på lœrrede til at hœnge op (de var sjove at lave), og sidste år fandt vi en masse billeder på computeren som vi satte ind iphoto kalendere. De blev sendt direkte til modtageren. Er nem og sjov at lave (var nu mest mig der arbejede på dem), de bliver brugt flittigt og hœnger fremme alle steder, men lidt dyr gave. I år har min søn på syv besluttede sig at finger strikke lange strikke dimser til alle :laugh: Jeg kan rigtig godt li' ideen med at lave noget spiseligt. Det tror jeg faktisk vi skal forsøge os med i år (udover fingerstrik selvfølgelig :) ).

Anmeld

26. oktober 2010

kongster-vb

Køleskabsmagneter af fimo-ler eller bare af små knapper og andet, der limes sammen med en limpistol. De er gode til mændene i familien, som ikke går med perlekæder :) Svigermor går med ALT hvad ungerne har lavet og jeg græmmes nogle gange ved at se hende med afsindig grimme halskæder som jeg ved mine små poder er ansvarlige for. Yrg! Jeg har ikke gjort så meget i hjemmelavede gaver. De har lavet noget i børnehaven og fritidshjemmet og når vi lige har tid og lyst laver vi noget herhjemme men ikke sådan at de SKAL lave til alle i familien. Julestress kan tids nok komme :)

Anmeld

26. oktober 2010

mariamiss6-vb

Bastian har de forrige år lavet ---> T-shirt han har tegnet med tekstiltusser på til bedstefærdrene. (de er tilladt at bruge som arbejdsbluse jo ;) ) Glasfade hvor der er tegnet med porcelænstusser (som jo altså også duer til glas) Fimo ler magneter (det var så godt nok min niece der lavede dem, hun er lidt ældre end min egen store dreng) I år har jeg lige købt akryl farver i ret store tuber - købte dem i REMA1000, de kostede vidst 70 kroner, og der er både de mest gængse farver = rød, blå, grøn, gul + en sort (måske 1-2 mere) (i en pakke) Og i den anden pakke er 4-5 farver af sælv guld og bronze typerne... Min mening er at ungerne kan pynte store sten, som man så med god samvittighed kan smide på må og få i haven ;) de gør det meget oppe i min børnehave, og det holder jo ikke evigt, men okay godt, og så kan ungerne sku altid male stenen over med en hvid farve, og starte forfra ;) Ellers er jeg ærligt talt lidt tør for idéer..... Men altså porcelæns/glasmaling til vaser, kopper, fade, skåle, ja, you name it Tekstil tusser til diverse tekstiler - det kunne jo være forklæder, grydelapper, duge, sengetøj, T-shriter og hvad ved jeg. Fimo ler, til magneter (kan også bruges til for eksempel øreringe, meeeeeen så skal man nok ikke regne med at se gaven på jo ;) ) Jeg tænkte at ungerne måske kan lave julekort i år, eller rettere til og fra kortene, så de bliver rigtig fancy, med glimmer og det hele, men jeg ved sgu ikke.... Mit overskud er lig nul, og jeg aner ikke lige hvad jeg kan indeholde med to MEGET livlige drenge på 3½ og 1½ år ;)

Anmeld

26. oktober 2010

Titte-vb

Krympeplader er en god ting at lave nøgleringe, magneter mm af :0) Kan tegnes på med special tusser eller farveblyanter, fx omrids af barnets hånd Det skal klippes ud g bages i ovnen få sek

Anmeld

26. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Det blir ikke til så meget her, men perleplader er jo altid et hit :laugh: Man kan få nogle større plader, som kan klikkes sammen - så kan man fx. lave en mølle og dam spilleplade med dertilhørende brikker. Vi har også lavet fyrfadsstager af brugte smøreost-glas (der er ikke gevind foroven) og dekoreret dem med glimmerlim. ...eller få ungerne til at tegne 2 tegninger i A5, og laminere dem begge. Lave 2 huller i hver side med en hullemaskine, og lægge tegningerne ovenpå hinanden (med bagsiderne af tegningerne mod hinanden)og binde dem sammen i siderne med fx. bastsnor. Så sætter man bare et brugt syltetøjsglas eller et billigt vinglas indeni med fyrfadslys i - og vupti har man en supersød 'lampe'. Jeg bruger de batteri-fyrfadslys man kan få, bare for en sikkerheds skyld ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.