Ak ja, den kære jul :( :dry: :unsure: :S
Jeg har aldrig sagt fra, aldrig haft dårlig samvittighed (kun overfor mig selv) - og strakt mig på alle ledder og kanter.
MEN SIDSTE JUL BLEV DET FOR MEGET!!!
Vi plejer at holde jul hos min mor, og det er gået jævnt ned af bakke de sidste år - men sidste jul slog sgu hovedet på sømmet!
Min mor mente helt sikkert, at hun havde styr på det hele - jeg havde købt alle gaverne til min bror og mor fra os - til min bror fra min mor, og omvendt - til mig selv fra dem - og til mine børn fra dem.
Ikke mange overraskelser dér :woohoo:
Da vi så kom sidst på eftermiddagen, var der bare overhovedet ikke gjort klar til noget som helst :angry: mad, pynt, ingenting - juletræet var dog sat på fod.
...og der kom lille mig så med to børn - en forventningsfuld 8-årig, og en lille på 8 mdr.
Så måtte jeg jo igang med at pynte op, tage mig af maden, pynte juletræ med min datter og passe min søn.
Min mor var ikke til megen hjælp, for hun har KOL - og er lidt mere alkoholiker, end jeg var klar over...
Dog insisterede hun på at lave desserten :(
Tror det var citronfromage - i hvert fald noget med husblads i :dry:
...og selvfølgelig tiltede hun skålen med husblads i, så hendes tøj blev helt stivt, og køkkengulvet blev som en skøjtebane :angry:
Så skulle hun lige hjælpes i andet tøj, og der skulle vaskes gulv.
Min bror var der selvfølgelig ikke - for nu var søster jo kommet :angry: X 10!!!
Det blev MEGET sent inden vi fik spist og pakket gaver op (ca. midnat)- min datter tog det pænt, og den lille forstod heldigvis ikke noget...
Juletræet væltede 2 gange, inden vi var færdige med at pakke gaver ud (min bror havde for første gang i sit liv sat et juletræ på fod) :unsure:
Det var bare en gennemført lortejuleaften, og jeg var bare så skuffet på mine børns vegne.
Da der var faldet ro på, sagde jeg i en meget rolig og afslappet tone;'næste jul holder jeg juleaften, og I er velkomne'.
Aner stadig ikke om de kommer - men ved, at min mor har købt en gås...
Men uanset hvad - så er det dem, der går glip af noget...
...OG JEG GLÆDER MIG TIL, AT HOLDE JUL HJEMME I ÅR MED MINE BØRN :cheer:
Anmeld