Styr på julen - tror jeg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Vi har helt faste rammer for hvem vi holder jul med hvert år..... I år er det min far, næste år svigerfamilien, og om to år min mor og sådan kører den i ring.... De år hvor det er min familie vier sammen med foregår det hjemme hos os da de bor langt væk og det er nemmest med børnene og alle deres pakker osv at vi er hjemme.... Når vi er sammen med svigerfamilen har det altid været hos dem da de ikke bor så langt væk, men det blir der også lavet om på nu hvor vi har 2 børn...... Vi synes det er nemmest at være hjemme med sengetider, legetøj osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Men jeg kan se min ældste søn har fået noget af et problem, fordi han helst vil være hér og hans kæreste helst vil være hos sin Mor. Så en overgang ville han tage en af tvillingerne og holde jul her, mens kæresten tog den anden tvilling og holdt jul dér... :laugh: SIKKE noget PIS! De skal da være sammen i julen alle sammen, og for min skyld ingen alarm hvis de holder julen hos hendes forældre, så kan de jo bare komme her d 25'ende eller 26'ende December. Men han VIL IKKE holde jul hos hendes forældre, han vil hjem til Moar, så lige nu har de indædte diskussioner fordi 'han bare skrider fra det hele' og overlader tvillingerne til hende (han må heller ikke tage dm med!), så det er jo lidt svært :laugh: :laugh:
Ejj, altså - de er da for fjollede! I tilfælde som deres gælder det om at få nogle 'regler' i en fart, så der ikke skal være diskussioner hver eneste jul. Sig til din søn, at hvis han 'ofrer' sig i år og tager til svigerfamilien, så får han og hele jeres familie fornøjelsen af tvillingerne næste år - der er de meget sjovere juleaften! Sådan tænkte jeg selv, da jeg storsindet holdt jul hos svigermor den første jul efter vores datters fødsel.

Anmeld

25. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Charlotte d. 17. skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Men jeg kan se min ældste søn har fået noget af et problem, fordi han helst vil være hér og hans kæreste helst vil være hos sin Mor. Så en overgang ville han tage en af tvillingerne og holde jul her, mens kæresten tog den anden tvilling og holdt jul dér... :laugh: SIKKE noget PIS! De skal da være sammen i julen alle sammen, og for min skyld ingen alarm hvis de holder julen hos hendes forældre, så kan de jo bare komme her d 25'ende eller 26'ende December. Men han VIL IKKE holde jul hos hendes forældre, han vil hjem til Moar, så lige nu har de indædte diskussioner fordi 'han bare skrider fra det hele' og overlader tvillingerne til hende (han må heller ikke tage dm med!), så det er jo lidt svært :laugh: :laugh:
Ejj, altså - de er da for fjollede! I tilfælde som deres gælder det om at få nogle 'regler' i en fart, så der ikke skal være diskussioner hver eneste jul. Sig til din søn, at hvis han 'ofrer' sig i år og tager til svigerfamilien, så får han og hele jeres familie fornøjelsen af tvillingerne næste år - der er de meget sjovere juleaften! Sådan tænkte jeg selv, da jeg storsindet holdt jul hos svigermor den første jul efter vores datters fødsel.
*hæhæ* indrømmer jeg også fik den tanke, lidt snu er man jo!! :laugh: Men jeg håber da også de snart får styr på alt det der, mest for deres egen skyld. ´ Men jeg tror også det er fordi hendes forældre er flyttet til Sverige, så nu synes hun jo at de er meget langt væk - og ensomme, så jeg kan såmænd godt forstå hendes tanker. Mig ser de jo flere gange om ugen, hvor de kun ser hendes forældre et par gange om måneden. Og jeg har endda foreslået dem, at vi kan holde jul alle sammen hvis det er, og min kæreste skal nok køre forældrene til Malmø, hvis de godt vil have lidt vin og hellere vil lade bilen stå osv. Mere kan jeg ikke tilbyde. Men nu må vi se hvad der sker, de har jo stadig lidt af Oktober og hele November at tænke i :)

Anmeld

26. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Ak ja, den kære jul :( :dry: :unsure: :S Jeg har aldrig sagt fra, aldrig haft dårlig samvittighed (kun overfor mig selv) - og strakt mig på alle ledder og kanter. MEN SIDSTE JUL BLEV DET FOR MEGET!!! Vi plejer at holde jul hos min mor, og det er gået jævnt ned af bakke de sidste år - men sidste jul slog sgu hovedet på sømmet! Min mor mente helt sikkert, at hun havde styr på det hele - jeg havde købt alle gaverne til min bror og mor fra os - til min bror fra min mor, og omvendt - til mig selv fra dem - og til mine børn fra dem. Ikke mange overraskelser dér :woohoo: Da vi så kom sidst på eftermiddagen, var der bare overhovedet ikke gjort klar til noget som helst :angry: mad, pynt, ingenting - juletræet var dog sat på fod. ...og der kom lille mig så med to børn - en forventningsfuld 8-årig, og en lille på 8 mdr. Så måtte jeg jo igang med at pynte op, tage mig af maden, pynte juletræ med min datter og passe min søn. Min mor var ikke til megen hjælp, for hun har KOL - og er lidt mere alkoholiker, end jeg var klar over... Dog insisterede hun på at lave desserten :( Tror det var citronfromage - i hvert fald noget med husblads i :dry: ...og selvfølgelig tiltede hun skålen med husblads i, så hendes tøj blev helt stivt, og køkkengulvet blev som en skøjtebane :angry: Så skulle hun lige hjælpes i andet tøj, og der skulle vaskes gulv. Min bror var der selvfølgelig ikke - for nu var søster jo kommet :angry: X 10!!! Det blev MEGET sent inden vi fik spist og pakket gaver op (ca. midnat)- min datter tog det pænt, og den lille forstod heldigvis ikke noget... Juletræet væltede 2 gange, inden vi var færdige med at pakke gaver ud (min bror havde for første gang i sit liv sat et juletræ på fod) :unsure: Det var bare en gennemført lortejuleaften, og jeg var bare så skuffet på mine børns vegne. Da der var faldet ro på, sagde jeg i en meget rolig og afslappet tone;'næste jul holder jeg juleaften, og I er velkomne'. Aner stadig ikke om de kommer - men ved, at min mor har købt en gås... Men uanset hvad - så er det dem, der går glip af noget... ...OG JEG GLÆDER MIG TIL, AT HOLDE JUL HJEMME I ÅR MED MINE BØRN :cheer:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.