Enig med Fuzzbox, det er lige præcis min egen følelse - det er ikke en skid magisk at få julegaver mere, og da slet ikke når man egentlig godt ved hvad man får :)
Dog har jeg bibeholdt lidt af den magiske stemning omkring selve juletiden, og den glæde jeg ser hos børnene, er også en genkaldelsens glæde fra barndommen.
Som barn var jeg faktisk heller ikke ovenud begejstret for gaverne (spoiled rotten!) men gik langt mere op i stemningen, konfekten, musikken, træet og gæsterne, og hele det der juleshow generelt.
Men når vi blev alene igen, gæsterne taget hjem og man stod op for at se nærmere på sine gaver, jamen så var lykken gjort og gjorde helhedsindtrykket noget nær perfekt.
Men ok, jeg er jo også halv gammel nu, når man er 50 år er der MEGET man ikke rigtigt går op i mere som man gjorde førhen, og det falder mere og mere væk med alderen, også ting man forsvorede man aldrig kunne få nok af for bare 15-20 år siden. Livet går jo sin gang, og nu er jeg inde i en periode hvor det handler om meget mere og andet end fx gaver til mig.
Anmeld