Jeg er mere tilhænger af at give gaver, jeg er bedøvende ligeglad med at modtage gaver en juleaften. De gaver jeg får i julen er fra ungerne, og det er alligevel dem der gør mig mest varm om hjertet, særligt nu hvor de har fået en alder og jeg reelt kan se hvad det forestiller og ret ofte også kan bruge dem i praksis :laugh:
Om jeg fortæller familien hvad jeg ønsker mig, eller om jeg selv køber det, går for mig lige O P op. Dog er der den fordel, at jeg får nøjagtigt det jeg vil have, når jeg selv køber det, og er fritaget fra byttecirkuset. Dem vi holder jul med har det på nøjagtigt samme måde, og der har ikke været nogen fornærmede endnu, kun lutter lettede folk :)
Og så handler julen, for mig, også mere om at man bare er sammen, spiser noget god traditionel mad, hygger, læser, leger, sludre, det i sig selv synes jeg er en kæmpe gave og hvert år glæder jeg mig over, at min Mor stadig er blandt os, hvilket nok er den bedste gave af alle.
Jeg elsker også gaver, men jeg har det bedst med gaver der kommer udenfor højtiderne. Jeg vil 1000 gange hellere have en gave når jeg ikke er forbedredt på det, det behøver ikke være noget stort og prangende, bare en lille reminder i ny og næ, hvilket min kæreste og jeg er ret gode til at give hinanden. Jeg køber også tit noget til min Mor udenfor højtiderne, ligesom jeg også går og køber lidt lækkert til de voksne sønner, og nu børnebørnene. Og min Mor er også rigtig sød til at komme med noget spændende engang i mellem, det være sig en kogebog hun tilfældigvis har hørt jeg har talt om, eller nye hjemmesko, fordi jeg måske har sagt at jeg snart trænger til nye osv...
Så vi er alt i alt en meget opmærksom og givende familie.
Men står der jul, Mors/Fars dag, valentines og alt det der, så gider vi altså ikke hoppe med på vognen, og vil 1000 gange hellere huske på hinanden på hverdagene.
Anmeld