Er det mig der er gal på den...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2010

Evigglad-vb

Ja det er jo det :laugh: Man har det jo med, at lave sine egne ideer til, hvad det, i denne situation, går ud på :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

als-vb

ja man får altid en elefant ud af en fjer. (sådan er jeg i hvert fald nogle gange). Så hvis du er bar elidt som mig forestiller du dig alt mulig mystisk som så bare ender med at være en bankkonto som nævnt. :)

Anmeld

24. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Det første jeg tænkte var også børneopsparing :) Men det er da også rart at vide, hvis han opretter sådan en...

Anmeld

24. oktober 2010

MAMMARAZZI-vb

Altså hvis han har været med den første tid, kender han jo både til fødselsdato og de 4 sidste tal.. og det er jo det eneste man behøver, for at oprette en børneopsparing... Det eneste jeg derfor kan komme på er, at han har fået lavet dåbsrør, hvor han gerne vil have en kopi til at ligge i - eller måske en collage med billeder og så mangler han lige dåbsattesten som prikken over iét??? ...og måske pga. at jeres samarbejde er lidt anstrengt endnu, synes han ikke, det er noget du skal vide noget om???

Anmeld

25. oktober 2010

Johannamor-vb

Hvis man får nyt arbejde har man brug for en kopi af papirerne på børnene for at have ret til omsorgsdage. Måske er det det? Selvfølgelig har manden ret til papirerne på sine børn. Når I deler ansvaret for børnene må du også give ham en del af det. Om du overreagerer her eller ej kan man jo ikke vide uden at kende jer og jeres historie. Men hvis du bliver nervøs over at han vil se papirerne på ungerne, er der jo nok ikke andet at gøre end at sige 'jeg blev virkelig nervøs over din reaktion ...' og så høre, hvad det hele drejer sig om.

Anmeld

25. oktober 2010

Polyp-vb

Kan man bare sådan uden videre få en kopi af dåbsattesten? Skal man ikke længere skrive under på, at originalen er bortkommet? Og for at få en kopi, skal begge forældremyndighedsindehavere vel skrive under? Jeg skulle ihvertfald fremvise bevis på at min mand var død - og det kan man da nemt slå op i systemet...det er jo en del af formålet med registreringen - da vi skulle bruge en ny til knægten

Anmeld

25. oktober 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

tror egentlig også at vi havde Alma's dåbsattest med da vi oprettede en børneopsparing.. og jeg havde da også vielsesattesten med da jeg havde skiftet navn.. Men havde så ikke brug for at have papirer med på hende da hun senere fik en alm konto..

Anmeld

26. oktober 2010

Evigglad-vb

Jeg tænker, hvor mange børneopsparinger må et barn have.. For jeg har oprettet til dem:) CPR nummer har han.. Sagde han selv:) Ang anvendelse til noget kreativt... Det ligger slet ikke til ham ;) Selv har jeg tænkt tanken, at det muligvis skal bruges til noget arv/testamente... Forsikring olign. Men studser bare over, hvorfor det skal være så s**** hamrende hemmeligt... For det er der vel ikke noget galt i.. Jeg har da også dækket dem ind under mig, i tilfælde af dødsfald.. Og det er skam ingen hemmelighed for nogle.. Og heller ikke Jer, da jeg nu har fortalt det her :laugh:

Anmeld

26. oktober 2010

kongster-vb

Men det er jo ikke nødvendigvis 'sk*** hamrende hemmeligt' fordi han siger 'det vedkommer ikke dig'. Der er vel en gradsforskel? Min mand ville godt kunne finde på at sige 'det skal du ikke blande dig i' uden det var noget fordækt, men fordi han ved jeg ville begynde på 1000 ting a la 'jo men har du så også husket og tænkt på og måske skulle du hellere og så har jeg jo også og du gør det helt forkert'. :) Så det er ikke sikkert, at det er noget meget hemmeligt og spændende han har gang i (det er det ALDRIG når man tror det ;) )

Anmeld

27. oktober 2010

Soldanser-vb

Er selv delemor med fælles forældremyndighed gennem snart 4 år. Når I har fælles forældremyndighed kan han ikke lave nogle alvorlige sager uden din underskrift, så derfor tvivler jeg på at der kan være noget 'farligt' på færde. Jeg tror også at jeg har børnenes papirer liggende her, men rent teknisk kunne de vel lige så godt bo hos faderen uden at der sker noget ved det? Det kan være mængder af ting, som kan være årsag til han har brug for det (min bror bad om børnenes data - fordi han skulle have dem ind i sin nye pensionsordning på sit job, og han har ingen børn - så ja tak til en rig onkel), det kan være forsikringer, pension, boligsøgning etc. Nogle selskaber er ok med data, mens andre vil have papirbevis. Der er ingen systematik. Det jeg sidder tilbage med efter at have læst debatten igennem her er: Hvad har du brug, så du kan slippe for at bruge din energi på at bekymre dig? Som delemor har vi jo rigtig meget andet vi kan bruge vores kræfter på er min erfaring. Pas god på dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.