Jamen der er jo så mange historier om hvordan det kan gå galt, småbørn der 'kommer til' at lægge sig oven på babyen der bliver kvalt - det samme er sket 1000 gange med husdyr der har lagt sig beskyttende på babyen og kvalt dem, småbørn der vil give babyen en godbid som de kvæles i, småbørn der løfter sig op i babysengen så den vælter, småbørn der finder en lighter eller tændstikker og får sat ild på hele hytten, småbørn der får fejernsynet over sig - endda reoler over sig osv osv osv......og der er jo ikke tale om omsorgssvigtede børn, men helt almindelige børn der på et kort øjeblik kommer til at gøre noget der kan få fatale følger.
Og det kan sgu ske i ALLE hjem, og det sker i alle hjem, både de top sikrede og de mindre sikrede, både hos rige og fattige......
JEG synes bare ikke det er GODT NOK, at sige, jamen jeg kender min 3-årige, for børn i den alder er uforudsigelige og kan ikke tænke konsekvens. Det er vel en forældre opgave at tænke for dem når de er i den alder, og hele tiden søger for, at de ikke kan komme i situationer hvor der KAN ske noget forfærdeligt. Og ved at lade to så små børn være alene unden opsyn, er jo lidt at give afkald på forældreansvaret og overlade det til barnet.
Og hvad er det egentlig de tror babyalarmen kan?
Et 3-årigt barn går jo ikke syngede rundt og meddeler om alt hvad det foretager sig.
Der kan pludselig lyde et brag fra stuen - og så er det for sent.....
Anmeld