Er pointen ikke, at den 3-årige er alene med den nyfødte? Det ville jeg absolut ikke turde lade min egen 3-årige dreng være.
Nu har han jo godt nok ingen søskende, så han er slet ikke vant til helt små babyer (som den pågældende 3-årige trods alt er), men jeg ved, at min søster bed/nev mig som spæd og jeg gjorde det samme med vores lillebror. Og det er godt nok ikke så farligt, men vores forældre var i lejligheden og kunne derfor komme så snart de hørte babyen stikke i et hyl.
Og nej, det er slet ikke sikkert, at der ville være sket mere - men heller ikke, at der IKKE ville være sket mere. Og min dreng ville nok kunne komme til at finde på nogle eksperimenter (f.eks. netop puder/dyner/bamser ovenpå baby og babys hovede)
Kan huske en gammel tråd herinde, hvor en mor fortalte hvordan hendes søn havde været meget voldsom overfor den nyfødte lillesøster, så vidt jeg husker forsøgt at slå og ikke mindst kaste ting ned på hende. Det er måske et særtilfælde, og ja, forældrene kender nok bedst deres børn - men de fleste ulykker sker i hjemmet og ganske, ganske uforudset.
Anmeld