3-årig og nyfødt alene, ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Babayalarmen virker vel kun der hvor den er sat - ved babyen. Men hvad med den 3-årige der kan være allevegne og hvor man måske ikke kan høre tændstikken bliver strøget og gardinet antændt?!? Nej, det ville ikke være en ordning jeg selv ville kaste mig ud i. Babyen jo, de ligger jo stille og finder ikke på noget, og det svare vel til at de ligger alene i barnevognen og sover, mens man selv er indenfor.... Men en 3-årig bør aldrig lades alene i 30-40 minutter (og slet ikke sammen med en baby) uanset om der alarm eller ej. Ulykker sker jo også på badeværelset og alle andre steder end dér hvor babyalarmen er sat til, og engang i mellem roder de ved ting der ikke skal rodes med, eller kommer noget i munden man ikke lige regner med osv osv.... Men det er jo somregl også den slags familier der kommer op på skadestuen, så......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Rita-vb

Jeg synes det afhænger af de øvrige omstændigheder :) Som udgangspunkt kan jeg ikke se problemet i at lade baby være alene (såfremt man kan høre når den græder) :) En treårig ville jeg ikke lade udenfor hørevidde, og jeg kan ikke vide om din bekendte kan høre børnene? Jeg selv er ofte på en anden etage end mine børn (også den to-årige), men jeg kan altid høre dem :)

Anmeld

23. oktober 2010

Spunk-vb

Det kan jeg ikke forestille mig ville ske her i huset. Nyfødt med babyalarm ok. Men ikke ok at være en treårig være alene så længe - som andre skriver kan de jo lave nogle forfærdelige ulykker. Og ikke mindst komme til at skade babyen.

Anmeld

23. oktober 2010

MetteNB-vb

Baby kunne godt være alene med alarmen. Hvis det er en 3-årig a la mine, kunne det ikke lade sig gøre. Så nej. Jeg ville ikke gøre det.

Anmeld

23. oktober 2010

Signe1704-vb

Jeg synes det kommer meget an på den 3-årige og på hvordan 'ude' ligger i forhold til inde. I vores hus og med vores 3-årig kunne det sagtens lade sig gøre. Vi har ikke en kæmpe have og der er flere steder man kan gå ind i huset. Vi er faktisk jævnligt i haven uden hun er med. Som udgangspunkt går hun med, men bliver hun træt af at være ude går hun bare ind. Er det om sommeren står vinduer og døre åbne alligevel - så vi kan sagtens høre hende og ellers skal hun nok komme ud til os. Hun er også jævnligt i haven uden vi er med - nogle gange alene og andre gange med en legekammerat. I mange børnehaver må 4-5 børn også gerne være på legepladsen alene og det er der ingen problemer i.

Anmeld

23. oktober 2010

Signe1704-vb

Som min mand nævner er hun jo også alene på værelset med lukket dør mens vi sidder i stuen og der kan hun jo også putte en lille ting i munden og blive kvalt eller noget andet. Man kan jo ikke være over dem hele tiden.

Anmeld

24. oktober 2010

Soap-vb

Jeg syns det er utrolig vigtig at huske på at der er stor forskel på børn på 3 år samt at forældrene jo nok kender deres børn bedst og ved hvad de kan og ikke kan Feks mine unger har rendt alene , ja alene fra de har været lidt over 2 år og leget i haven uden problemer Haven er aflukket, de kan ikke komme nogen steder, jeg ved jeg ikke har mærkelige ting som ligger og flyder som de kan komme tilskade på + jeg har ku se dem stort set hele tiden og ellers ku høre dem og når der så er blevet lidt for stille og de ikke var i syne ja så er det tid til at kigge til dem :laugh: + De fra omkring samme alder har leget alene på deres værelser med lukket dør så jeg gir Signe helt ret i at man kan ikke og skal heller ikke være der hele tiden Så om det er uansvarligt syns jeg virkeligt må være op til forældrene selv at bedømme, det er jo også deres samvittighed og uansvarlig behøver jo ikke være fordi andre gør noget anderledes end DU lige gør tingene ;)

Anmeld

24. oktober 2010

kongster-vb

Der er stor forskel på børn. Min datter kunne i en alder af 2 år forstå at hun skulle vente udenfor en butik og hun flyttede sig ikke ud af stedet. Knægten løb i alle retninger og så sig ikke tilbage, så ham skulle man have snor i. Umiddelbart synes jeg dog også 30-40 minutter lyder af længe, men jeg kender jo ikke børnene.

Anmeld

24. oktober 2010

Happymummy-vb

Er pointen ikke, at den 3-årige er alene med den nyfødte? Det ville jeg absolut ikke turde lade min egen 3-årige dreng være. Nu har han jo godt nok ingen søskende, så han er slet ikke vant til helt små babyer (som den pågældende 3-årige trods alt er), men jeg ved, at min søster bed/nev mig som spæd og jeg gjorde det samme med vores lillebror. Og det er godt nok ikke så farligt, men vores forældre var i lejligheden og kunne derfor komme så snart de hørte babyen stikke i et hyl. Og nej, det er slet ikke sikkert, at der ville være sket mere - men heller ikke, at der IKKE ville være sket mere. Og min dreng ville nok kunne komme til at finde på nogle eksperimenter (f.eks. netop puder/dyner/bamser ovenpå baby og babys hovede) Kan huske en gammel tråd herinde, hvor en mor fortalte hvordan hendes søn havde været meget voldsom overfor den nyfødte lillesøster, så vidt jeg husker forsøgt at slå og ikke mindst kaste ting ned på hende. Det er måske et særtilfælde, og ja, forældrene kender nok bedst deres børn - men de fleste ulykker sker i hjemmet og ganske, ganske uforudset.

Anmeld

24. oktober 2010

Signe1704-vb

ABC skrev:
Er pointen ikke, at den 3-årige er alene med den nyfødte? Det ville jeg absolut ikke turde lade min egen 3-årige dreng være. Nu har han jo godt nok ingen søskende, så han er slet ikke vant til helt små babyer (som den pågældende 3-årige trods alt er), men jeg ved, at min søster bed/nev mig som spæd og jeg gjorde det samme med vores lillebror. Og det er godt nok ikke så farligt, men vores forældre var i lejligheden og kunne derfor komme så snart de hørte babyen stikke i et hyl. Og nej, det er slet ikke sikkert, at der ville være sket mere - men heller ikke, at der IKKE ville være sket mere. Og min dreng ville nok kunne komme til at finde på nogle eksperimenter (f.eks. netop puder/dyner/bamser ovenpå baby og babys hovede) Kan huske en gammel tråd herinde, hvor en mor fortalte hvordan hendes søn havde været meget voldsom overfor den nyfødte lillesøster, så vidt jeg husker forsøgt at slå og ikke mindst kaste ting ned på hende. Det er måske et særtilfælde, og ja, forældrene kender nok bedst deres børn - men de fleste ulykker sker i hjemmet og ganske, ganske uforudset.
Min datter var lige blevet to da lillebror kom til og jeg har aldrig været nervøs ved at lade dem ude af syne. Hun har aldrig gjort noget 'ondt' ved ham, men passer derimod rigtig meget på ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.