Aaaaamen julen ér da en hyggelig tid!!
Jeg er lidt ligeglad med om de pynter tidligt i forretningerne, det er ikke noget der generer mig eller noget, synes mere det skaber stemning....og en masse impulskøb.
Jeg holder på, at her skal være pyntet op til 1 December, for så starter julekalenderen og julemåneden (og så er det min Mors fødselsdag) og så bliver det hele ligesom skudt i gang med god stil. Vi har juleservice der kommer frem også, og det er faktisk lidt hyggeligt med juletallerkner, julekrus og den slags :)
Men indrømmer så også, at jeg psykisk ikke kan klare mere juleri når vi når til 2 juledag, hvor jeg somregl går og pakker det hele ned igen, mættet til bristepunktet.
Men jeg elsker julepynt, kugler, lys og stjerner med lys i vinduerne, og RÅhygger i julelysets skær og synes da jeg bliver som barn igen, bare med en voksens tegnebog der kan bidrage med flere barnligheder til samlingen :laugh:
Men jow, det er da en fed måned, faktisk en af de mere interessante i året, og jeg kan da stadig gå en tur på strøget og glæde mig som et lille barn til at komme hjem i varmen og drikke varm cacao med flødeskum og spise nyindkøbte julelækkerier, eller næsten få helt sus i maven ved duften af grantræer og brændte mandler....
Jeg har ikke rigtig nogen følelser for en julekalender til mig selv, men jeg hygger mig over glæden ved at se ungerne gå op i deres med liv og sjæl....
Anmeld