Julen er for børn og barnlige sjæle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Alle reklamer skriger jo af jul lige for tiden, og jeg må indrømme, at jeg bliver altså helt enormt bidt af den jul, og kommer desværre til at stemme i de julesange der får sneget sig ud i æteren :woohoo: Og nu er det en farlig ting at indrømme, for har man føst indrømmet, at man er julefan, så er man underlagt et frygteligt julehumør indtil den 25 december :laugh: Hvor man derefter priser sig lykkelig for, at der er et helt år til næste jul :P ;) Er i julefans? :) Har i julekalendere, eller er det kun børnene der har? Jeg har hvert eneste år en chokoladekalender, jeg kan ikke lade vær, det er lykken om morgene, at hive sådan en flad paplade ud af æsken :laugh: Og endnu vigtigere, har i på noget tidspunkt af julen en nissehue på? :) Jeg har altid juleaften, og når jeg kan komme afsted med det :) På mit tidligere arbejde, gik jeg under navnet 'Nissepigen' og mange skød genvej gennem vores gruppe, for jeg havde altid pyntet op i vildskab ;) :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg er julefan en enkelt aften om året - d. 24. december, når roen sænker sig, gaverne er købt, maden er lavet, og jeg på forunderlig vis alligevel nåede det hele endnu engang. Ej, det var måske lige kynisk nok - jeg kan også godt lide den fredag, vi får juleferie og holder julefrokost, og mit hjem bliver da også pænt julepyntet allerede først i december - og julesalmerne holder jeg vældigt meget af. Jeg afskyr nisser, så nissehuer holder jeg mig langt væk fra, men jeg har en fin englebroche, der kommer i brug jævnligt i december måned. Egentlig tror jeg, jeg ville holde meget mere af julen, hvis det ikke var for gaveræset. Jeg synes, de satans gaver fylder ALT for meget - både op til jul og til selve juleaften.

Anmeld

22. oktober 2010

Fuzzbox-vb

Gaveræset er jeg med på, godt må nedtones lidt. Jeg har fået gaveindkøbene reduceret til kun nærmeste familie, og kun dem under 18 år. Jeg er et par gange blevet skuffet over, hvor utaknemmelige folk kan være :(

Anmeld

22. oktober 2010

Heidi Nielsen-vb

Uhhh ja jeg er kæmpe julefan :P kan slet ikke vente til det blir den 1 december og jeg kan have nissehue på HELE dagen på arbejdet. Vi har alle sammen en eller anden form for julekalender...sidste år havde den store og jeg en Haribo kalender og manden havde en dumle kalender....de blev åbnet hver aften efter aftensmaden. Den store havde også en pakkekalender. Vi pynter op enten den 1 søndag i advendt eller den 1 december. Vi har lys i træerne udenfor fra midt i november. Vi har et juletræ i stuen hele december månede som er pyntet og med elektriske julelys i. Det tænder automatisk om morgen lige inden vækkeuret ringer og så igen sidst på efter middagen når vi alle er kommet hjem fra arbejde og inst. Elsker december månede :)

Anmeld

22. oktober 2010

Spunk-vb

Jo, julen er da hyggelig. Men jeg synes at det bliver ødelagt af at butikkerne holder jul allerede fra oktober - man når bare at blive træt af det inden det går rigtigt i gang. Jeg pynter ikke og køber intet til julen før den 1. december. Men jeg kan godt lide at familien samles, og konfekt skal man da heller ikke kimse af. Forbrugsfesten kan også godt fjerne noget af charmen for mig... Det med en nissehue skulle jeg måske prøve på en dårlig hårdag - måske kan det sprede lidt god stemning på mit arbejde :laugh:

Anmeld

22. oktober 2010

desirefinck-vb

Jeg er rigtig stor julefan.. Jeg er allerede i julehumør nu.. Og det vil jeg være lige til nytårs tid.. Jeg plejer ikke selv at ha nogen julekalender men jeg køber hvert år en til min mand og i år skal det være toms julekalender med chokolade.. Og han få også advents gaver ... Jeg ville købe julegaver allerede nu, men jeg tør ikke bestille nogle gaver fra nettet før jeg er kommet hjem med den lille.. hvis nu pakkerne skulle komme imens man ikke var hjemme.. Jeg har hentet julepynten ned fra loftet allerede . så det venter klart til jeg kommer hjem fra sygehuset.. plejer dog ikke at pynte op for den 1 søndag i advent.

Anmeld

23. oktober 2010

Happymummy-vb

JEG ELSKER JUL!!! Så er det sagt. Og selvom jeg synes, at julereklamer skulle gemmes til tidligst sent i november, har jeg altid været i stand til at holde til, at de (+juleudsmykning i butikkerne nogle steder) ofte indfinder sig fra starten af oktober. Kan slet slet ikke se, hvorfor julen kun skulle være for børnenes skyld. Og i min familie ser vi Disney juleshow fra både Dk OG Sverige og helt uafhængigt af om der er børn til stede eller ej! :laugh: Det er tradition! Synes faktisk julen er lidt for hurtigt overstået, jeg har ikke længere svigerfamilie og ikke så meget familie i det hele taget, så der er efterhånden ikke rigtig nogen familiejulefrokoster. Som jeg ellers synes er hyggelige - ved godt at mange hader det som pesten, men ikke jeg. I år bliver den mindste jul nogensinde - kun mig, min søn, far og bror. bliver lidt svært at nå rundt om træet :unsure: Men vi skal - det er tradition! Og så er det så dejligt at afsætte 22. og 23. (eller kun 23.) december til at hasteindkøbe alle julegaver :laugh: Det er tradition! 'Aaajm dweeming of a Whaaaajjd Qwizmazzz - du-du-duuu'

Anmeld

23. oktober 2010

Soap-vb

Jeg er klar til at pynte til jul om ca en uge :laugh: Jeg ELSKER jul :laugh:

Anmeld

23. oktober 2010

Titte-vb

Soap skrev:
Jeg er klar til at pynte til jul om ca en uge :laugh: Jeg ELSKER jul :laugh:
:klap: :klap: :klap: :klap: :klap: Lige mine ord!

Anmeld

23. oktober 2010

Johannamor-vb

Hvis julen kun er for børn, så er jeg aldrig blevet voksen... Jeg elsker julelys, julepynt og julegaver (ikke mindst dem jeg giver væk) - hele balladen midt i den mørkeste tid. Er ved at anskaffe julekalenderne til ungerne (en Lego- til drengen og en Playmobil- til pigen), har købt nogle nisse-samlesæt, som jeg skal pusle med ungerne, og tænker på juleaften. Og der er meget at tænke på: Midt i det hele er vi også to voksne, der har fødselsdag. Så julemåneden har det med at blive lidt stresset - af en eller anden grund finder jeg også altid på at der skal ligge en hjemmestrikket sweater under juletræet... Jeg pynter op lige inden 1. december / 1. søndag i advent. Der er lyskæderne hængt op i haven og nisserne er flyttet ind i huset, men jeg er ikke færdig og der kommer mere til gennem måneden. Sidste år stoppede juleforberedelserne den 17. december, fordi vi tog til Østrig. Og der var meget, vi ikke nåede. Men i år håber jeg, at jeg skal bage småkager med ungerne og lave andre af de julehyggeting, som jeg husker fra min egen barndom, men som ungerne ikke var store nok til for to år siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.