Hvad skal i spise i aften og i morgen Lørdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Spunk-vb

Jeg bruger primært kartoffel, gulerod, pastinak og persillerod. Du kan også bruge rødbede og jordskok, men det bryder jeg mig ikke om. Scorzonerod er også en mulighed. Jeg smider ofte champignon, peberfrugt og rødløg med. Størrelsen må du selv prøve dig frem med - jeg skærer gulerod og pastinak lidt mindre end det øvrige, da de er længere om at blive møre. Hæld lidt olie over og krydr m. salt, peber og oregano. Bages ca. 30-40 min v. 180 grader varmluft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

als-vb

Ja jeg kunne gentage det Spunken har skrevet men siger bare ditto i stedet for. vi bager dog ved 200 grader i samme tid også varmluft.

Anmeld

25. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Nej, det må jeg da prøve snart! Det må jo også lige være årstiden for den slags rodfrugter..... Spunk, hvordan laver man de der fyldte champingnon?? Det lød også rigtig interessant :P

Anmeld

25. oktober 2010

Spunk-vb

Og så skulle det jo efter sigende være så sundt... Du køber en bakke smagsneutral flødeost - gerne light hvis du er til den slags. Så hakker du et lille eller ½ stort løg fint. ½-1 rød peberfrugt og ca. halvdelen af stængerne fra champignonerne hakkes også fint. Du skal bruge en urtekniv når du fjerner stænglerne, for hvis du bare vrider den af bliver hullet ikke særlig stort. En minihakker er guld værd til hakningen. Så blander du det hele med flødeosten, krydrer evt. med salt og peber og stopper det ned i champignonerne. Ned i et ildfast fad og bages ved. 160-180 grader varmluft i ca. 15-20 minutter - husk at holde øje med dem. Undervejs kan der godt løbe lidt væske fra dem, så hvis du ikke vil have at de bliver alt for fugtige skal du undervejs hælde væsken fra. Jeg får altid en masse fyld til overs, så du skal nok købe 2 bakker champignoner. Portobellosvampe kan måske også bruges hvis du vil have meget fyld og lidt svamp. Ellers er det lækkert på en kartoffelmad dagen efter og sikkert også i en bagt kartoffel.

Anmeld

25. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Eeeej, det lyder godt!!! MMMMM. Når du skriver champingnon, så mener du de helt store alm hvide, ikke?? - dem må jeg altså prøve at lave her i weekenden som lækkert og anderledes tilbehør. Glæder mig allerede - og jo, jeg tror også de kunne gøre sig på en kartoffelmad, kombinationen lyder i hvert fald god! Eller måske bare på let ristet brød, eller som fyld i et stykke egnet kød dagen efter, hvis man nu fx 'farserede' noget kyllingebryst med resterne, grovhakket :) :woohoo: (jaja, jeg er småsulten nu, så ideerne er mange!)

Anmeld

26. oktober 2010

Spunk-vb

Lyder altsammen som gode ideer. Overvejede selv at fylde resten i mørbraden, men manden sagde nej. Og ja, jeg bruger alm. hvide eller brune champignon.

Anmeld

26. oktober 2010

Polyp-vb

jeg er stor fan af simremad, så jeg bruger lercocotte - stegeso - der gennemvædes og så stilles rodfrugterne (tilberedt som beskrevet ovenfor) ind med kødet ovenpå - evt hvis det er kød i tern kommer det først i den sidste time - skal det have en let glasering hælder jeg en balsamico/honning dressing over - og så den sidste time...og så står det der - først på 240 i time, derefter skrues ned til 150/200 afhængigt af hvornår det skal være færdigt...men gerne en 3-4 timer i alt En billig stegeso er en Römertopf - de fås regelmæssigt i Fakta og kan gå i opvaskemaskinen...og er pæne - rustikke - at sætte direkte på bordet. Bare sørg for at det er den version, der er glaseret indvendigt i underdelen

Anmeld

26. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Orv, jeg kommer helt til at tænke på vores amerikanske ''Hyttemeyer'' den legendariske Julia Child og hendes stegeso med boeuf bourguignon :laugh: Det smagte VILDT GODT, men skulle også simre de der 4-5 timer, men det var det hele værd!!!!! Ak ja, Julia Child....dét var tider!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.