Hvad skal i spise i aften og i morgen Lørdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Fuzzbox skrev:
MMMMMMM - medister, det er alletiders livret herhjemme :) Og så med en god flødesovs, og faste kartofler, så er den i vinkel til ren hygge :)
Jeg kan ikke li´ det - men med en kæmpeklat dijonsennep kan jeg godt klemme lidt ned. Sønnen synes, det skal på menuen til hans konfirmation til maj - dér sætter jeg grænsen, så det ender vist med helstegt pattegris i stedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Fuzzbox-vb

På en rugbrød med rødkål bliver medister og taget godt imod herhjemme :D En helstegt pattegris er noget så lækkert :) Jeg har hørt om en, der havde valgt risengrød til konfirmationen - der tror jeg også at jeg vil sætte grænsen, hvis det var her forslaget kom ;)

Anmeld

22. oktober 2010

Spunk-vb

I morgen skal vi have gæster, så der står den på oksemørbrad pakket ind i bacon, flødekartofler, hvidløgsflutes og fyldte champignon - har fået den bedste opskrift af min søster hvor de fyldes med flødeost og finthakket løg, peberfrugt og stænglerne. Til dessert med hjemmelavet is med var chokoladesauce.

Anmeld

23. oktober 2010

Johannamor-vb

Er det The enebærgryde fra Karolines??
Jeps - nogen gange er det perfekt med 80´er-mad... Hvidkålssalaten trækker så lidt i den sunde retning med fibre, vitaminer og friskhed. Og kartoffelmosen er nok heller ikke den oprindelige fede med en helt almindelig én. Men det får manden lov til at styre - det er hans madlavningsaften.

Anmeld

23. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

MMMM ja, jeg husker den enebærgryde som noget nær himmelsk - det ku' være jeg skulle finde bogen frem og justerer den så den muslimske side af familien også kan spise med! OG Spunks oksemørbradspakker m tilbehør lyder GODT NOK også lækker, ja, og alt det andet også!!! :P Nu vil jeg i hvert fald gå ned og handle... Jeg kan faktisk også godt lide medister - specielt den der er lavet på Bornholmergrisen, men det er sådan noget jeg laver når familien er i Sverige for de spiser jo ikke grissebasse. Jeg elsker også fadkoteletter og mørbradbøffer m bløde løg, champingnon og bacon. Men det er så sjældent jeg får den slags, dog kan jeg godt finde på at købe det færdigt hos slagteren, eller købe et par stykker håndskåret flæskesteg til min frokost.

Anmeld

23. oktober 2010

Rita-vb

I aftes var mine store unger ikke hjemme, så vi lade de små i seng efter Disney Sjov og spiste så aftensmad i fred og ro - skønt :) Vi fik hvidløgsgratinerede rejer med nachos, flutes og salsadip - mums :) Nå ja, vi fik også et glas vin til :) I aften er alle ungerne hjemme igen og vi skal have bagekartofler med fyld (skinke, bacon og tun) :)

Anmeld

23. oktober 2010

MetteNB-vb

Her blev det så til fået, så kunne desværre ikke bidrage til inspirationen denne gang. I går fik vi flæskesteg. Er de to af familiens medlemmer glade for...... I dag var min mand på arbejde, så drengene og jeg fik tortilla med kylling.

Anmeld

24. oktober 2010

als-vb

Fredag stod den på kylling og pølser og ovn fritter og sovs (tøsens favorit) Lørdag var det rugbrød, var i legoland lørdag så frokosten varr den helt store buffet. Søndag (en af min favoritter) 'ris taffel' eller kylling i karry med ris og bland selv salat (kommer hver grøntsag i hver sin skål og så vælger man selv) ELSKER det muuuuums.

Anmeld

25. oktober 2010

Polyp-vb

Fredag stod på rester fra torsdag - dvs 'lasagne' af rester fra pastaskruer med kødsovs og blodappelsinis fra Hansen til dessert Lørdag hed rodfrugter, æbler, løg og hvidløg i stegeso med kalveklump i store tern (efter at være brunet af på panden med chili/chokolade og røget paprika) samt en dåse tomatpuree og så ellers i ovenen i små fire timer - et groft madbrød og noget rørt tyrkisk youghurt til...ingen dessert, men det var fordi vi fik kakao og kanelstang om eftrmiddagen

Anmeld

25. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

MMMM, hvor er i gode til at finde på!! :) Synes den der med de ovnbagte rodfrugter er en genganger - det tror jeg aldrig jeg har lavet!! :blush: Hvad gør i?? Bare rodfrugter skåret i tern og ind i ovnen, bagt hvor længe....og med hvad?? :huh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.