Hvad koster det, at vaske tøj i vaskemaskinen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.394 visninger
35 svar
0 synes godt om
19. oktober 2010

Laurie-vb

altså hjemme. Min datter på 20 er flyttet hjem igen. Hun bor hjemme helt gratis, og mener, at det er ligeledes gratis, at vaske tøj... bare hun skaffer skyllemiddel. Hun siger, at det koster meget meget lidt, at vaske tøj... men maskinen slides jo... og der går strøm osv.... Hvad siger du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg siger, at det er dyrt at vaske!! Vaskemaskine, tørretumbler og opvaskemaskine er nogle af de poster der sluger mest strøm!!!! Med mine de store (da de boede hjemme), havde de selv vaskepulver og skyllemiddel og skulle lægge 200 kr om måneden for vask! - bare gå ned på møntvaskeriet og tjek deres priser, det løber meget nemt op i 60 kr pr maskine inkl tørring. Og så er det også en principsag. De store børn må sgu bidrage når de fylder 18 år....eller pludselig flytter hjem igen. Jeg kunne sagtens have undværet de 200 kr, men synes simpelthen bare ikke de skulle have det forærende, og da de flyttede hjemmefra, erfarede de jo også at 200 kr var BILLIGT sat op mod møntvaskeriets priser der kostede det tredobbelte. Så hold du bare på dit Laurie!!! :) Og så kan du jo vise hende din elregning, din husleje og andre regninger, og spørge om hun vil dele de regninger med dig? Eller om hun synes det er fair nok, at du beder hende spytte i vaskekassen.

Anmeld

19. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

....hvis du mener hvor meget det koster at vaske en maskine pr gang, så kommer det an på hvor gammel din maskine er og om det er klasse A AA+ osv. Men ca 8 kr pr vask inkl strøm (for 60 grader), for en alm vaskemaskine der er over 5 år gammel. Og så kommer vaskepulver og skyllemiddel oven i som ekstra udgift... Har man en top-moderne maskine AAA, så kan man vaske for omkring 2-4 kr pr maskine. Så du kan også sige hun skal lægge 8 kr pr maskine hun vasker. Og så må du selv stå for indkøb af afkaltabletter, alm vedligehold....og regningen hvis den pludselig går i stykker.

Anmeld

19. oktober 2010

Rita-vb

Vi plejer at regne med at det koster en femmer for en vask. Vores maskine er ca 1 år gammel :) Men jeg synes da godt du kan forlange en tier pr vask - det er vel dig, der står for vedligehold og rengøring af maskinen. Og hvis det er en ældre maskine, er det nok ikke helt ved siden af :)

Anmeld

19. oktober 2010

Laurie-vb

Det koster 15 kr i vores vaskekælder... altså vask og vaskepulver... Da min søn var i Afghanistan, havde han sine ting og sager hjemme.... og i den tid, han var hjemme på orlov og ferie, kunne jeg godt se det på el regningen... børnene fatter det bare ikke. Og jeg er på SU... Maskinen er flere år gammel.. måske koster det en 10'er pr. vask... det kunne passe. Jeg går selv i svømmehallen tre gange om ugen, datteren vasker sig hjemme stort set hver dag... det koster også... og jeg virker smålig, hvis jeg nævner det for hende. Nåh men... 10 kr pr. maskine kan jeg godt sige... Og så er der nogen der vil forklare hende, at man skal putte den rigtige mængde vaskemiddel og skyllemiddel... ellers duer det ikke. Altså LUGTER tøjet af skyllemiddel...

Anmeld

19. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jo, men mon ikke hun finder ud af, at hun skal spare på vaskepulver og skyllemiddel, når hun selv skal købe det? :) (Det kan man jo håbe!). Og 10 kr pr vask lyder fornuftigt! Find en el-regning frem for når du bor helt alene, og vis hende evt en ny regning for hvordan det ser ud, når du ikke bor alene, så hun kan se at det altså koster noget. Og mht lagener, sengetøj og håndklæder, så bør det også være på hendes egen 'vaskeregning'....hér flår ungerne bare nye håndklæder ud konstant, så det næsten er umuligt at finde ud af, hvad der skal vaskes og hvad der reelt er helt rent (men som bliver vasket alligevel) ;)

Anmeld

19. oktober 2010

kongster-vb

Det gør mine unger også! De smider konstant håndklæder til vask og hvis de rydder op på værelset, så bliver alt det tøj, som de ikke gider rydde op bare smidt ud til vask! Til gengæld smider de ofte beskidt tøj tilbage i skabet, så man ikke har en chance for at vide hvor meget rent tøj de egentlig har. Suk...

Anmeld

19. oktober 2010

Soap-vb

Ved du nu hvad , du er bestemt ikke smålig for at nævne det hele, jeg mener faktisk du gør hende en bjørnetjeneste hvis du ikke gør Vores børn er nødt til at lære at alting koster, for hun er jo nødt til at skulle klare sig selv en dag og alting koster Jeg vil faktisk mene med slitage af maskine, strøm, vaskepulver og diverse at 15-20 ikke er for meget for 1 maskine og er hun utilfreds så prøv send hende på møntvask så skak hun nok komme på andre tanker at du er for dyr hvis hun syns det ;)

Anmeld

19. oktober 2010

kongster-vb

Kunne du ikke opkræve et samlet beløb for mad, tøj, vand, elektricitet, vaskepulver og hvad der nu ellers følger med når man bliver én mere i huset? Så slipper du for at skulle diskutere hver hårvask og skånevask og det er da helt rimeligt at hun betaler for at bo hos dig. Vis hende udgifter pr måned, samt din indtægt og sammenlign evt med hendes indtægt. Jeg vil da vædde på hun har et større rådighedsbeløb end dig når du er på SU. Så er det da kun rimeligt at spytte i kassen. Hun kunne da heller ikke flytte over til en veninde uden at bidrage til husholdningen

Anmeld

19. oktober 2010

Johannamor-vb

Jeg er enig med kongster: Når din økonomi er superstram skal din datter selvfølgelig bidrage til husholdningen, ikke kun til vaskeregningen. Og hvis du for dig selv går og tæller hvor ofte hun er i bad og hvor længe ad gangen, så er der lagt op til kommende familiekonflikt... Jeg ved ikke rigtigt, hvordan du skal gribe det an uden at pigen synes at du er smålig og irriterende og belærende eller... Det kommer jo også an på, præcis hvordan du betaler for forbruget i dit hjem - om du fx kunne lukke døren af til hendes værelse og spare på varmen, hvis hun ikke var der. Og om I spiser sammen. Og om hun er typen, der har både tv og pc tændt på værelset døgnet rundt osv. Det kommer også an på, hvor længe du forventer, at hun bliver boende. Og - synes jeg - hvordan hun bruger sine penge. For du har jo nok mere glæde af at pigen lægger 5000 kr til side hver måned for at spare op til lejlighed, end at hun bliver boende i årevis. Jeg tror, at du via dit energiselskab kan finde gennemsnitspriser for, hvor stort forbruget er i forskellige typer familier. Det kan du bruge sammen med dit budget osv. til at sammensætte en regning til hende. Den kan du så vise hende og sige, at prisen for at bo hos dig er kr. xxx fra om en måned. Og sige, at hun er velkommen til at flytte, hvis hun synes, at du er urimelig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.