Ja det var forkert, men alligevel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Soap-vb

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Altså og det her er ikke bebrejdende , i hvert fald ikke meningen men det kunne jo være at hun var skide bange, der er ret så mange mennesker som ikke selv har hund eller kendskab til hunde overhovedet som er skræmt fra vid og sans pga mediernes ekstreme og knap så objektive dækning af den nye hundelov så du kan jo spørge dig selv om du ikke ville blive bange hvis du rent faktisk troede at det var en glubsk hund som ville spise dig ? Ja overdrivelse men ikke desdomindre en mulighed Plus og du ved det jo godt for har selv skrevet det, hvad i alverden laver du med en 8 mdr gammel hund fri ? Du ved udemærket godt at loven påskriver at en hund kun må være fri så fremt ejeren har 100 % styr på den og den ikke er af de 13 racer som er blevet ulovlige så alligevel du havde ikke styr på hunde så alligevel er det dig som har ansvaret både som hunde fører over for din hund ikke at sætte den i sådanne situationer samt over for omverdenen da det jo er dig og ikke alle os andre som har anskaffet en hund
Nej, og jeg kan heller ikke la' vær' for det er så sandt som det er sagt/skrevet......såååååååååå jeg gør en undtagelse, fordi det er velfortjent! :laugh: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:

Anmeld

20. oktober 2010

TinaK-vb

Takker for indlæg -altid skønt med konstruktiv kritik :P Jo, min hvalp er 8 mdr -men tilgengæld reagerer den også på min stemme! Den stopper sin løben, hvis jeg kalder på den, og står stille -er det så ikke at have styr på sin hund?? Jeg er også HELT klar over situationen med at man er bange for hunde, i denne situation tror jeg simpelthen ikke at hun var bange, for hun stilte sig op 1 m fra mig, da hunden sad på plads -med mine fingre i halsbåndet.. Jeg tog jo nemmerlig fat i halsbåndet (havde snor i hånden, går aldrig (og kommer heller aldrig til det) uden snor. Jeg siger ikke, at den ikke gør noget, for det er jo også at 'gøre noget' ved at løbe hen og snuse til folk, og måske slikke dem på hånden.. Jeg bruger at sige, det er en hvalp -så tænker de aller fleste 'ahhh, ok'. Spurgte en kollega, og hun sagde at der da gerne må gå løse hunde på det område.. Jeg tager ALTID fat i/snor på hunden (og er opmærksom på andre folk) hvis jeg spotter andre.. Det gjorde jeg også i denne situation.. Samtidig går jeg ikke selv løs med min hund, hvis der er andre løse hunde. De må gerne hilse, men min skal være i snor. Og kommer først fri, når jeg har snakket med ejer af andre hunde.. Af den simple grund, at det ikke er alle hunde, der kan lide/gider hvalpe -selvom ejer siger 'den gør ikke noget' ;)

Anmeld

20. oktober 2010

TinaK-vb

Nogle gange er det faktisk folks egen skyld.. En dag stod jeg med hunden (6 mdr gl) i snor ved min side og vinkede farvel til drengene. Så stiller en mor sig ved siden af hunden -og bliver sur over at hun hopper op.. Der var jeg sådan lidt -helt ærligt...Så er du vist selv uden om det (men sagde det selvfølgelig ikke) :laugh:

Anmeld

20. oktober 2010

Johannamor-vb

Jeg er stort set enig med de andre, men jeg har et lille tip: Der er sikert mørkt, når du går aftentur. Og så kan du og hunden komme til at forskrække folk, ikke fordi I gør noget forkert eller ulovligt, men simpelthen fordi man kan blive forskrækket af at se folk og fæ dukke op af skyggerne - ikke mindst hvis de er lidt ængstelige overfor hunde. Jeg oplever det selv, når jeg løber aftentur: Man er lidt i sine egne tanker, og pludselig er man tæt på nogen eller noget, man ikke havde opdaget. Så jeg synes, du skal anskaffe et af de der - iøvrigt rædselsfulde - blinkende halsbånd til hunden og/eller et blinkende 'løbearmbind' til dig selv. Så er du og hunden lettere at få øje på i tide og derfor nemmere at forholde sig til.

Anmeld

21. oktober 2010

TinaK-vb

Lige den dag var aftenturen kl 18, og derfor helt lyst endnu.. Men når det er mørkt, er der en diodelygte i halsbåndet..

Anmeld

21. oktober 2010

Soap-vb

100 % styr på sin hund er 100% styr på sin hund hverken mere eller mindre og det har du ikke for så var du aldrig kommet i den situation som du beskriver i dit første indlæg samt det ka da heller ikke passe at folk ikk kan stå ved siden af dig uden at din hund hopper op , syns du skal overveje begynde træne noget lydighed, super for både ejer og hund ;)

Anmeld

21. oktober 2010

maj84-vb

Jeg er også HELT klar over situationen med at man er bange for hunde, i denne situation tror jeg simpelthen ikke at hun var bange, for hun stilte sig op 1 m fra mig, da hunden sad på plads -med mine fingre i halsbåndet..
Hvis det varm mig...ville jeg også godt turde at stå 1 meter fra din hund, hvis du havde fat i den. Det ændrer ikke ved, at jeg ville blive bange, hvis den kom løbende mod mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.