Takker for indlæg -altid skønt med konstruktiv kritik :P
Jo, min hvalp er 8 mdr -men tilgengæld reagerer den også på min stemme! Den stopper sin løben, hvis jeg kalder på den, og står stille -er det så ikke at have styr på sin hund??
Jeg er også HELT klar over situationen med at man er bange for hunde, i denne situation tror jeg simpelthen ikke at hun var bange, for hun stilte sig op 1 m fra mig, da hunden sad på plads -med mine fingre i halsbåndet..
Jeg tog jo nemmerlig fat i halsbåndet (havde snor i hånden, går aldrig (og kommer heller aldrig til det) uden snor.
Jeg siger ikke, at den ikke gør noget, for det er jo også at 'gøre noget' ved at løbe hen og snuse til folk, og måske slikke dem på hånden.. Jeg bruger at sige, det er en hvalp -så tænker de aller fleste 'ahhh, ok'.
Spurgte en kollega, og hun sagde at der da gerne må gå løse hunde på det område.. Jeg tager ALTID fat i/snor på hunden (og er opmærksom på andre folk) hvis jeg spotter andre.. Det gjorde jeg også i denne situation..
Samtidig går jeg ikke selv løs med min hund,
hvis der er andre løse hunde. De må gerne hilse, men min skal være i snor. Og kommer først fri, når jeg har snakket med ejer af andre hunde.. Af den simple grund, at det ikke er alle hunde, der kan lide/gider hvalpe -selvom ejer siger 'den gør ikke noget' ;)
Anmeld