Morgenhår og VIRKELIG dybe samtaler!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Nej, jeg sagde ikke noget om at det var ulovligt, men forklarede mere, at man altid kan få hjælp i Danmark, hvis der er noget man ikke er enig i og ikke synes man har lyst til. Og sagde også, at det jo KUNNE være pigen var et hug, så han tabte både næse, mund og forstand, så han slet ikke kunne tænke på andre piger - han kunne da i hvertfald lige se hende an, inden han tog en beslutning :laugh: Ved heller ikke om det er tvangsægteskab, eller om det er et arrangeret ægteskab (eller hvor i foreskellen ligger). Men hvis pakistanerne gør som araberne, så er det mere arrangeret, hvor parterne mødes for at se om kemien passer, og hvor både manden og kvinden må melde pas, hvis de ikke synes om match'et. De fleste arabere jeg kender, er blevet gift på den måde. På godt - og engang i mellem, ondt. Og de fleste 8-årige drenge synes sgu det er ulækkert at blive gift, og i det hele taget tænke på piger. Jeg har sagt at vi kan tage diskussionen igen når de fylder 16 :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2010

mariamiss6-vb

Jeg skal jo ikke unne sige det, da jeg ikke ved det... men jeg tror ikke pakistanere har de store muligheder for at sige nej, og da slet ikke kvinden... Måske drengen kan ,hvis han har noget at skulle have sagt ifølge hiearkiet i familien. Og ellers så tror jeg mest det handler om at gifte sig med den som tager sig bedst ud i familien, og har det bedste bagland og bla. bla. bla... Men jeg håber da de får mulighed for at vælge til og fra begge to... Det ville da være fantastisk :) Og fair nok at bede ham tage det op igen når han fylder 16 LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.