Den store Bagedag d 21 Oktober - bager i så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg har da tænkt mig at bage nogle boller og måske nogle småkager sammen med ungerne om Torsdagen i ferien. Det plejer de at synes er vildt hyggeligt. Det var mine drenge der kom hjem og sagde det er Den store bagedag d 21'ende Oktober (hver Torsdag i efteråsferien), men jeg anede ikke noget om det og har heller aldrig hørt om det.... Er det en tradition i Danmark, eller bare et sjovt input fra nyere tid....?? ;) Men jeg må jo hellere svinge kagerullen nu når ungerne har gjort opmærksom på det :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

jennie-vb

Tror bestemt det er sjovt input fra nyere tid :) Og jo selvfølgelig skal vi bage, det gør vi næsten hver uge, så det er ikke noget nyt hos os. Fordi det er en hverdag, for os der ikke har ferie :( bliver det nok bare til pandekager el koldhævet boller, hvor dejen er lavet dagen før.

Anmeld

9. oktober 2010

Soap-vb

Ja altid :) Ret praktisk faktisk da det er min store søns føs dag den 22 okt :)

Anmeld

9. oktober 2010

desirefinck-vb

Jeg bager ikke bare fordi det er en bagedag.. Jeg bager ret tit.. Og i dag har jeg lige lavet godt 100 æbleskiver som skal fryses ned og bruges i juledagene..

Anmeld

9. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Soap skrev:
Ja altid :) Ret praktisk faktisk da det er min store søns føs dag den 22 okt :)
Nå ja, så passer det jo helt genialt!!! :) Jeg bager også tit, men indrømmer at jeg mest bager uden ungerne :blush: Synes jeg skal være i et specielt humør før at de må være med :laugh: Så somregl bager jeg når de er nede, eller er i skole osv. Jaja, ved godt jeg er doven og utålmodig, og stakkels unger :laugh:

Anmeld

9. oktober 2010

jennie-vb

Pigerne hjalp mig lige med at ælte dej til morgenbollerne, mens jeg stegte bacon til kartoffelsuppen. Det foregik med ryggen til, og da jeg vender mig om, står Louisa med fødderne oppe i dejfadet :sur: :sur: :sur: Det er ikke altid en fornøjelse, og tålmodigheden bliver sat på prøve, men jeg synes det er så vigtigt for dem at få lov til at være med, at de som regel deltager. Og jeg husker, hvordan jeg selv fik lov at hjælpe, da jeg var barn. Det betød rigtig meget for mig. :)

Anmeld

9. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg skal være i et HELT bestemt 'overskudshumør' ellers bliver jeg vanvittig!!! :laugh: Drengene er okay, men tøsen på 4 er en prøvelse når det handler om dej......der skal ædes, rulles, tabes ned på gulvet, leges og omvikles. Og bare dét at få dejen tilbage er en længere diskussion, så det ender med at hun forsvinder med dejen. På det tidspunkt er den alligevel også så ulækker at det er iorden! Hun egner sig afgjort kun til muffins og den slags dej der bare lige skal knaldes ned i en form og bages. Og hvor hun kan være den der lige kommer vanille osv i..... Heldigvis har de en ugentlig bagedag i børnehaven og rimelige aftørlige flader, så det passer mig helt fint!!! :)

Anmeld

9. oktober 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg kommer netop hjem fra Paris om formiddagen d. 21. - vel at mærke efter en lang BUStur - så om jeg lige stormer hjem og går i gang med bageriet, kan jeg godt være i tvivl om... Mine unger kan sagtens selv bage, så mon ikke, det er sådan, det bliver? - de er bare IKKE spor gode til at rydde op efter sig i køkkenet bagefter...

Anmeld

10. oktober 2010

Lars F-vb

Øh - jeg bager jo en masse, både brød og kager og alting, men om jeg lige bager den dag? Så vidt jeg husker kører jeg den dag fra Luxembourg til Bruxelles, og flyver senere hjem. Og selv om jeg er vild med at bage er det nok ikke det der står højest på listen når jeg kommer hjem efter fire dage i udlandet ;-) Iøvrigt er det ikke en dag jeg har hørt om før. Det mest rationelle er vel ikke at bage den dag, når alle andre gør det; så kan jeg bage resten af året.

Anmeld

10. oktober 2010

kongster-vb

Mon ikke det er lavet som en inspirationsdag til folk som normalt ikke bager så meget? Ligesom Alle Børn Cykler kampagner og læsekonkurrencer på biblioteket og Store Lusekæmmerdag og hvad har vi? Jeg mindes at have hørt om bagedagen før, men det er ikke noget der gør at vi nødvendigvis bager lige den dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.