Sjove ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

IdasMor-vb

især når de voksne ser sjove ud i hovedet
ja det kan være svært at finde en grimasse der kan passe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

k11923-vb

Pigen er 7 år nu, og her efter sommerferien ville hun så også have 'noget' med til gymnastik, som de andre piger havde. Men hun kunne ikke huske, hvad det hed. Det viste sig at være 'bruse-pusser' - altå badesko ('pusser' er hjemmesko/futter her i Sønderjylland). Da hun gik i børnehave havde de haft et emne om pirater og sørøverskatte. En morgen, hvor vi var ved at komme af overtøjet ved hendes knage, siger hun 'moaaa...' og kigger finurligt på mig, som om hun ville fortælle, at hun havde opfundet den dybe tallerken :blink: Jeg siger 'jaaa...' 'Du sørøver........mig SKAT' :cheer: Og så skulle vi huske at købe 'de der runde nogen i et glas med lilla striber'. Ja, det var så de bølgeskårne syltede rødbeder :silly:

Anmeld

17. december 2010

als-vb

ja nu er julen kommet og tøsen kan ikke rigtig det der med J så det er lullemand, en nisse hue er en huhu og vingummi er blevet til kymmi. Det er sku lidt sjovt som de kan finde på. Og da tøsen i dag så min mave med dertil påsatte plastre og gulv farve efter blindtarmsoperation siger hun mor ondt i maven mor adr!

Anmeld

18. december 2010

Caidas-vb

Måske ikke sjove ord, men en sjov/anderledes brug af ordet. Forleden kom Freja og klagede til sin far, over at en af drengene i børnehaven havde slået hende. Far, som ikke er spor pædagogisk, sagde at det skulle hun i hvert fald ikke finde sig i, 'bare knald ham nogen'.... Efter lidt tid spørger Freja: Faar, hvordan knalder man? Far er ved at få kaffen galt i halsen og stammer noget om at det må vi vende tilbage til om nogle år. Mens jeg lige minder ham om deres lille snak før. Og så går den vilde snak - om noget han har forstand på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.