Sjove ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.006 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. oktober 2010

als-vb

Tøsen er jo i den alder hvor hun er begyndt at snakke rigtig meget (26 måneder lige knap). Men det er jo ikke alle ord hun kan sige rigtigt eller kender endnu. Men den anden dag var jeg alligevel lidt stolt over hendes interlekt. Hun kendte ikke ordet for badekar men ville nu gerne i det alligevel, så hun fandt på to ord som hun kender og satte dem sammen og fik ordet badseng. Og det bruger hun så flittigt nu. For hende var det jo meget logisk man skal bruge det til at bade i og det ligner måske lidt en seng. Og hun kan heller ikke sige sæbebobler men kalde dem sellapop i stedet for og det syntes jeg er et fantastisk ord, lyder lidt som noget der skulle være slik. Har jeres børn også nogle sjove ord for ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Soap-vb

Da min mellemste var i nognenlunde samme alder sagde han Nenømand som jo så var julemand og hvor han har lige det ord fra ved jeg ikke , men sødt lød det da :)

Anmeld

6. oktober 2010

Kirle-vb

Tjalfe kaldte tallet 5 i mange måneder for 'barba' fordi Barbagul er tallet 5 på en af Barbapapa bøgerne. Og tallet 8 var 'huihuihui', lidt ligesom en sirene. :) Det var noget så sødt og vi kunne selvfølgelig slet ikke stå for det ;) Og vi blev lidt kede af det da han sagde ordene rigtigt. Nu taler han fantastisk pænt men vi har et specielt hilse ord. Når han går om morgenen i BH så råber vi til hinanden at vi skal huske 'sute-ø' og ingen ved hvad det betyder men det skal huskes :D ;) Synes alle tre eksempler er fantastiske til at illustrere hvordan sprog bliver tilegnet. Der er lyde, genkendelse og en masse ord der skal siges men som er uden egentlig mening.

Anmeld

8. oktober 2010

Polyp-vb

Det er jo kun for de voksne, de er uden mening ;-) Jeg fører/førte log-bog over den slags for at have ammunition til konfirmations-, bryllupstaler etc senere i livet

Anmeld

9. oktober 2010

Signe1704-vb

Hos os blev trampolinen til en hoppelin. Egentlig meget logisk :P

Anmeld

9. oktober 2010

als-vb

den hedder en 'hopper der' herhjemme, da man jo hopper der ;)

Anmeld

16. december 2010

IdasMor-vb

'Gule vanter' - ja det betød jo så altså 'guirlander'. Det tog lige lidt tid før Mor fattede det...

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

For nylig blev ordene nisse og julemand rodet sammen.... 'Hvad er det, Kaja har i håret?' (en pige ovre i vuggestuen) 'En t****mand!' :blink: :blink:

Anmeld

16. december 2010

IdasMor-vb

'En t****mand!'
den dag Prinsessen havde udbrudt dette ord under frokosten (hun havde hørt nogle af de andre børn snakke om den slags tidligere på dagen) i vuggestuen fandt det vej til kyllingestuens info-tavle under rubrikken 'hvad er det sket i dag'. Sådan er det med nye ord. De skal da bruges!

Anmeld

16. december 2010

ma08-vb

Selvfølgelig skal de det, og især når de voksne ser sjove ud i hovedet :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.