Juhuu - risengrøden brændte ikke på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2010

Pia74-vb

Jes, vi har helt styre på det. Jeg har en trelags-gryde med vandgryde, sigryde og grødgryde. Risengrød koger vi klart i grødgryden som bliver varmet af det kogende vand på vandgryden, så den brænder ikke på. Det er så smart, for alle dele er løse og kan også bruges til andre ting som at dampkoge, smelte chokolade i vandbad osv. Det tager lidt længere tid end i almindelig gryde men når man kun skal røre rundt et par gange i timen så går det nok :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg bruger altid sødmælk til risengrød, men det hjælper nu ikke synderligt meget mht at brænde den på.... Jeg spiser ikke selv risengrød, jeg kan slet ikke lide grød af nogen art, og risengrøden er den værste, gys.

Anmeld

6. oktober 2010

Kirle-vb

Rita skrev:
Kirle skrev:
Ork ja! Herhjemme får vi gerne risengrød om søndagen eller hvis vi skal i cirkus og så skynde os hjem og spise FORDI og her er tricket søde kvinder og mænd derude. Høkasse! :) Kog ris og mælk op og put den i en høkasse. eft 4 timer har du risengrød UDEN brændt bund! :) Vi har ikke en rigtigt høkasse så jeg bruger en af gæstedynerne... :) pak godt ind og nyd søndagen som du vil uden at stresse over den forbistrede grød. For så spændende er det altså heller ikke at røre i en gryde - altså efter min mening :) :D
Det er bare ikke supersmart fordi man risikerer at der kommer bakterievækst i grøden, og disse bakterier kan afgive toksiner, der IKKE kan fjernes ved varmebehandling, så man kan blive temmelig syg af at spise grøden - også selvom man giver den et opkog inden man spiser den.
Med et madtermometer så man er sikker på at den ikke kommer under 60gr kan jeg ikke at det er et problem...? :)

Anmeld

6. oktober 2010

Rita-vb

Kirle skrev:
Rita skrev:
Kirle skrev:
Ork ja! Herhjemme får vi gerne risengrød om søndagen eller hvis vi skal i cirkus og så skynde os hjem og spise FORDI og her er tricket søde kvinder og mænd derude. Høkasse! :) Kog ris og mælk op og put den i en høkasse. eft 4 timer har du risengrød UDEN brændt bund! :) Vi har ikke en rigtigt høkasse så jeg bruger en af gæstedynerne... :) pak godt ind og nyd søndagen som du vil uden at stresse over den forbistrede grød. For så spændende er det altså heller ikke at røre i en gryde - altså efter min mening :) :D
Det er bare ikke supersmart fordi man risikerer at der kommer bakterievækst i grøden, og disse bakterier kan afgive toksiner, der IKKE kan fjernes ved varmebehandling, så man kan blive temmelig syg af at spise grøden - også selvom man giver den et opkog inden man spiser den.
Med et madtermometer så man er sikker på at den ikke kommer under 60gr kan jeg ikke at det er et problem...? :)
Det glemte du vist at nævne i dit oprindelige indlæg :)

Anmeld

6. oktober 2010

Happymummy-vb

Fandt et endnu smartere smart trick i dag :) Al den snak om risengrød gik lige i sultcenteret på mig, så på vej hjem blev der lige indkøbt 2 'pølser' færdig risengrød, som lige blev rørt op med lidt mælk og kogt få minutter (så kan man godt liiige holde til at stå og røre, til den er færdig). Smagte ganske fortrinligt, men er selvfølgelig noget dyrere end hjemmebrændt fra bunden af. Og med grøn frugtgrød (fordi det var hvad vi havde i skabet), stor succes hos både mor og barn :) Og deeejlig nemt!

Anmeld

6. oktober 2010

Happymummy-vb

- men hvorvidt den slags grød er knaldfuld af bakterier og deres udskilte toksiner aner jeg ikke. Indtil videre står jeg stadig :D

Anmeld

7. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Til gengæld synes jeg klatkager smager rigtig godt, så jeg er hurtig til at gemme en evt rest :)

Anmeld

7. oktober 2010

MIKMAR-vb

Jeg plejer at koge den med vand (lidt mindre end der står af mælk)og efter endt kogetid ca. 45 min tilsætter jeg piskefløde, ca. 3-4 dl. og lader den stå og trække 10-15 min. på eftervarmen. Det har min Mor lært mig og den har aldrig brændt på for mig :)

Anmeld

7. oktober 2010

Trunte K-vb

Vi starter i mikroen og så i høkassen - også med termometer. Nem og billig mad.

Anmeld

8. oktober 2010

Pia74-vb

Skulle man bruge dynen, hvordan pakker I gryden ind, så at den ikke ødelægger dynen? Hvad siger dynen til en 60 grader varm gryde?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.