Jeg napper lige linket senere...
Jeg synes man skal se på barnets trivsel, altid.
Da mine sov i insitutionen, sov de så meget, så de slet og ret ikke var trætte om aftenen, hvilket var et KÆMPE problem og gav en hel forkert døgnrytme, og en typisk dag så faktisk sådan her ud. I insitution fra kl 9-10, over og lege og spise frokost, sove fra 11.30 til kl 16, hjem og hygge, spise, bade osv og så var ungen oppe til 01 0m natten :ohmy:
Og da børn jo skal have mindst 8 timers søvn (og gerne mere), så kom de først i børnehave ved 9-10 tiden om formiddagen, blot for at lege og spise godt halvanden time, og så lige sove små 5 timer igen...og nogen gange når vi kom ved 17 tiden, så sov de stadigvæk, og var så oppe til 01-02.30 om natten - og vi skulle jo på arbejde og var ved at blive vanvittige!!
Enden blev, at jeg måtte lave nogle skrumspring, så jeg arbejde om aftenen/natten, så jeg kunne nå ned med ungen ved 7-8 tiden om morgenen, selv lige sove, og hente ungen igen kl 13 (og bad dem om ikke at lægge til at sove!), hjem og afvænne ungen, sove da kæresten kom kl 17.30 og stå op og gå på arbejde, og fra arbejde gå direkte hjem og hente den lille og gå i insitutionen.
Men i løbet af 1-2 uger kørte det fantastisk, for så have vi atter fået ham ind i en normal vane med at få ungen tidligt op, ned og lege og sove, max et par timer, så måtte de ældre børn hente tidligt, så ungen kunne komme hjem og hygge osv og ind i seng ved 20 tiden. Og det blev jo en hel anden og endnu mere glad og harmonisk dreng/pige (datten fik samme problem dernede!).
Det kan jo ikke nytte noget at man ikke må vække børn, hvis det kommer til at betyde at både barn og voksne kommer til at lide voldsomt under det og at barnets døgnrytme bliver fuldstændig ødelagt, så de sover hele eftermiddagen, aldrig får lys, luft og leget, og udviklet sig motorisk. Og så istedet er fuldstændig friske og vil lege, når man i virkeligheden burde ligge i sin seng og sove, og dets forældre er fuldstændig rundforvirrede og hverken kan lege eller hygge, men kun være pisse sure og trætte fordi kl er 1-2 om natten og ungen netop har slæbt byggeklodserne ind i stuen og vil til at bygge :blink:
Anmeld