BH har inddraget Bastians lur UDEN mit besyv!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.933 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

mariamiss6-vb

Bliver sgu så gal på dem altså.... I Bastians børnehave tager de altså nogle gange nogle underlige valg, og er VILDT dårlige til intern/ud/ind- kommunikation og oplysning, og det pisser mig i den grad af. Senest er det, at de har taget Bastians middagslur fra ham. Bastian er 3,5 år gammel, og HAR altså stadig brug for sin lur, omtrent lige så meget som enhver 2½-3 årig har. Han har altid haft et stort søvnbehov, og her hjemme vælger han selv om han Sover til middag. det ved jeg godt er lidt en umulighed i børnehaven, for han vil jo altid svare nej tak... Men altså nu har børnehaven så valgt at tage hans middagslur fra ham, sådan helt akut, og UDEN at fortælle mig om det. Den sidste uges tid har Bastian været skrup umulig her hjemme. enten er han super hyper aktiv, eller også er han SÅ ked af det og sårbar og vred hele tiden, uden nogen videre forklaring. Igår da jeg henter ham i børnehaven er han allerede pisse umulig og ved ikke hvad han vil og ikke vil, og man kan bare ikke føre en fornuftig samtale med ham, det ender i tud og råben og skrigen og en masse hyper aktivitet, mens jeg snakker med en af de voksne. Hun sidder på en stol, og jeg sidder på gulvet ved ungerne (har også den lille med, og så er der jo de forskellige andre børn i børnehaven) viser Bastian sig fra sin 'værste side' sådan generelt humørmæssigt. Og denne pædagog (som ikke er kontaktpædagog) spørger mig hvordan den foregående uge er gået der hjemme, siden han jo er holdt op med at sove til middag.... WHAT! Hvorfor har jeg ikke fået at vide at de gerne ville prøve det? Hold nu kæft vi kunne have undgået en masse bøvl her hjemme, som i sidste ende er skide synd for Bastian. Jeg er selv pædagogmedhjælper i en rigtig god institution hvor vi sætter samtale, oplysning, og konfliktløsning HØJT. Både i huset, og i samspil med forældrene. så jeg kan under ingen omstændigheder forstå hvorfor de i denne institution bare ikke kan finde ud af det. Jeg har haft SÅ mange ellers unødvendige og latterlige konflikter med den børnehave allerede synes jeg. Heldigvis er Bastian rigtig glad for at være der, og jeg kan mærke han har rigtig gode relationer til de voksne i huset, men de er edder mamer dårlige til forældretække der oppe. Og det pisser mig SÅ meget af... Og nu går det ud over MIT barn at de ikke kan finde ud af at oplyse mig om diverse ideer og beslutninger, og at de ikke kan finde ud af at snakke sammen... jeg synes simpelthen det er for dårligt altså...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Oplevede noget lignende da datteren gik i børnehave. Der var ikke ressourcer til særligt mange sovebørn, så den stod i stedet på legeplads på 'sovetidspunktet'. Hun vænnede sig til det efter en periode, hvor hun var umulig og faldt i søvn kl. 17, og i weekenderne fik hun så en middagslur. Har du talt med dem, om muligheden for at han igen kan få lov at sove?

Anmeld

5. oktober 2010

Signe1704-vb

Det er sgu da også mærkeligt at gøre. Har aldrig hørt om noget lignende. Jeg synes du skal bede om et møde og så fortælle dem at du fremover VIL være en del af beslutninger der vedrører dit barn. Fortæl dem at det bare er helt uacceptabelt med sådan en beslutning uden dit samtykke.

Anmeld

5. oktober 2010

Johannamor-vb

Generelt synes jeg, at man skal stole på, at pædagoger er kompetente og kan gennemskue ting med børn, som vi forældre ikke kan - forblændet af vores egen lille guldklump og i mangel på det samme store sammenligningsgrundlag, som pædagoger har (det gælder jo så ikke lige dig...). Generelt tror jeg også, at de fleste 3 1/2-årige kan klare sig uden middagslur. MEN: At tage middagsluren fra et barn er en gennemgribende ændring i barnets liv - hele dagsrytmen skal jo ændres. Og det kan børnehaven aldrig med held gøre alene - du har jo dit barn den anden halvdel af den vågne tid (sådan cirka). I skal arbejde sammen, ellers lykkes projektet ikke! Jeg ville tale med meget store bogstaver om manglende kommunikation - overfor lederen eller kontaktpædagogen. Fortæl om en mislykket uge, hvor du har forventet det umulige af dit barn og ikke har kunnet få hans hverdag til at hænge sammen, fordi de har taget luren fra ham uden at fortælle dig det. Det vigtigste (når nu drengen har det godt og du ikke tænker på at skifte institution) er at de indser, at de skal kommunikere bedre. Og understreg så det med samarbejdet: Du kender det jo nok fra dit eget arbejde: Der er brokkehoveder, som man helst undgår, og sådan en mor skal man helst undgå at blive til. Om du skal prøve at få genindført luren er jeg ikke sikker på. Men du kan sørge for at der er god til at sove ekstra meget i weekenden, du kan putte tidligere om aftnen eller prøve at lade ungerne sove lidt længere om morgenen - jeg ved ikke, hvilke muligheder, I har.

Anmeld

5. oktober 2010

mariamiss6-vb

Webbie: Nej for så langt er vi ikke nået... Jeg fik det jo at vide ved et tilfælde, af en egentligt udenforstående pædagog, i forhold til Bastian i hvert fald. Så det skulle jo ikke gå ud over hende, da det jo ikke er en beslutning hun har taget del i. Tror ikke engang hun anede at jeg ikke havde fået besked om det... Men jeg spurgte straks hvorfor jeg ikke var blevet oplyst om det? Og fortalte at han faktisk havde været krop umulig hele ugen, at han faldt i søvn i tide og utide, var enormt ulykkelig, og meget sur. I øvrigt gider han nu ikke op om morgenen (også hjulpet lidt af at når det er mørkt er det jo nat - suk). Mit forslag, hvis de ikke kan have ham sovende hver dag, er at de så gør det enten mandag, onsdag, fredag. Eller tirsdag og torsdag... Sådan at han skal sove hver anden dag, og så selv vælger i weekenderne, når lillebror også sover. Og udover det så har jeg aldrig forlangt at han død og pine SKULLE sove hver dag, men har hele tiden fortalt dem at han har et højt søvnbehov, også om natten. og at han altid har haft det. Har sagt til dem at han sagtens kan gå en dag uden, hist og her. så jeg fatter ved gud ikke hvordan de kan finde på pludselig at tage luren fra hm...

Anmeld

5. oktober 2010

mariamiss6-vb

Johannamor skrev:
Om du skal prøve at få genindført luren er jeg ikke sikker på. Men du kan sørge for at der er god til at sove ekstra meget i weekenden, du kan putte tidligere om aftnen eller prøve at lade ungerne sove lidt længere om morgenen - jeg ved ikke, hvilke muligheder, I har.
stensikkert han skal have lov at sove... Jeg har tidligere i børnehaven, når emnet kom op, snakket om, at han for min skyld gerne må sove til han fylder 4, hvis det er det vi vurderer han har brug for.... Jeg synes det er rigtig tarveligt, at tage middagsluren fra et barn der altid har haft højt behov for den lur, sådan midt i det her vilde blæsevejr som er pisse koldt, og kun gør alle folk endnu mere trætte.... På et tidspunkt, umiddelbart lige da han var startet, diskuterede vi meget om de sendte ham nok på toilettet (4 hele sæt tissetøj DAGLIGT er bare ikke i orden) Og pludselig siger en meget fornærmet pædagog til mig at han jo er rigtig dårlig motorisk... WHAT! Alle og jeg mener ALLE fagfolk der tidligere har været omkring ham, har altid været imponerede over hans gode motorik... Det viste sig så, at barnet jo var sindssygt træt, og spænede rundt på væggene for at holde sig vågen, så SKAL man sgu da gå og falde, når man absolut skal løbe hen over bål-sten... Arh men altså... Og hans primære kontaktpædagog sagde så bagefter, da jeg pointerede fejl-observationen, at det da var rigtigt at han faktisk fungerede bedst på en middagslur.... Jamen HVAD får så de samme 2 damer til at beslutte at han ikke skal sove? MIT forslag, hvis han ikke må sove hver dag, eller han ABSOLUT skal trappes ud af middagsluren, er at man lader ham sover hver anden dag (se mit svar oven over) så han kan trappe ud af det, men samtidig få optimalt dækket et søvnbehov.

Anmeld

6. oktober 2010

Happymummy-vb

Jeg har ikke helt fået fat i, hvad begrundelsen for at tage middagsluren fra ham var? Er det meget besværligt at have sovende børn i børnehaven, har det noget med hans alder gøre elller hvad? Var selv ret ærgerlig over, at min søns institution ikke havde 'sovestue' - han har nemlig også ofte brug for en lur eller i det mindste et ordentligt hvil, men det gør man altså ikke på børnehavestuerne, kun 'vuggestue-stuen'. Men ja, det er træls og drønsynd for ungerne, når de bliver berøvet den søvn de åbenbart HAR brug for. Har selv oplevet at måtte lægge drengen direkte i seng fra cykelturen hjem fra børnehave. Og at han så vågner skrigende af sult senere (nogle gange ud på natten! :( ) og så ikke er til at få væltet omkuld igen før flere timer efter...

Anmeld

6. oktober 2010

mariamiss6-vb

Tjah jeg har heller ingen forklaring fået jo på det, endnu.... Men det agter jeg at få.... Og jeg har tænkt mig at bede dem lade ham sove til middag imorgen.... Basta! Jeg vil tro det er fordi de ganske enkelt synes han er for gammel til at sove til middag, og at de derfor ville se om han kunne klare dagen uden.... det kan han godt, så længe han er i børnehaven, fordi der sker SÅ meget hele tiden... Men herhjemme er det en helt anden historie.... Han kan slet ikke finde ud af hvad ben han skal stå på...

Anmeld

6. oktober 2010

Frede-vb

Godt nok lidt sjovt, for i min søns bh lægger de alle børnene (0-6 år) til at sove, netop for at få lidt fred... tror jeg. Her skal man trampe i gulvet for at få dem til at undgå, at ungerne sover til middag og ikke bliver oppe den halve nat.

Anmeld

6. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

For guds skyld lad være med at lave den der med hver anden dags eftermiddagssøvn, det kan de blive fuldstændig bims af. Hellere lad ham sove dagligt! Det er jo en gammel kendt totur måde, at frarøve folk deres vanlige søvn, så de bliver fuldstændig vanvitige.... :laugh: Nogle børn har brug for den eftermiddagslur og andre børn har ikke, eller kommer let udover vanen, for nogen er det en kamp, og så er det sgu ikke okay i den alder. Normalt inddrager man jo også luren pga barnet skulle kunne have en hel dag i skolen og på fritten, uden luren. Så man kan sagtens vente med at øve på det, når barnet er noget ældre. Og langt de fleste sovebørn, melder selv når de ikke har brug for den mere, somregl i 4-5 års alderen. På vores frit er der også sovestue, det er ikke altid der er nogen der sover, men der ér altså nogen der har brug for en time på øjet engang i mellem og det synes jeg man skal respekterer. I vores institution, da de var små, så skulle man næsten kæmpe for at de ikke skulle sove. Der sov de så meget at jeg blev fuldstændig desperat. Ham på 8 har aldrig nogensinde sovet til middag - heller ikke i vuggestuen. Men broren og søsteren kunne SNILDT svove fra efter frokost kl 11.30 til de skulle hentes ved 16 tiden - og så blev jeg pissed!!! Men deres politik var, at de ikke måtte vække dem da det var et overgreb mod barnet :huh: - det var så heldigvis ikke et overgreb da de kom i børnehave og deres middagslure blev kogt ned til kun et par timer, indtil de helt holdt op. Men hold på din søn skal have sin lur, så du får din glade dreng i trivsel tilbage!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.