Bliver sgu så gal på dem altså....
I Bastians børnehave tager de altså nogle gange nogle underlige valg, og er VILDT dårlige til intern/ud/ind- kommunikation og oplysning, og det pisser mig i den grad af.
Senest er det, at de har taget Bastians middagslur fra ham. Bastian er 3,5 år gammel, og HAR altså stadig brug for sin lur, omtrent lige så meget som enhver 2½-3 årig har.
Han har altid haft et stort søvnbehov, og her hjemme vælger han selv om han Sover til middag. det ved jeg godt er lidt en umulighed i børnehaven, for han vil jo altid svare nej tak...
Men altså nu har børnehaven så valgt at tage hans middagslur fra ham, sådan helt akut, og UDEN at fortælle mig om det.
Den sidste uges tid har Bastian været skrup umulig her hjemme. enten er han super hyper aktiv, eller også er han SÅ ked af det og sårbar og vred hele tiden, uden nogen videre forklaring.
Igår da jeg henter ham i børnehaven er han allerede pisse umulig og ved ikke hvad han vil og ikke vil, og man kan bare ikke føre en fornuftig samtale med ham, det ender i tud og råben og skrigen og en masse hyper aktivitet, mens jeg snakker med en af de voksne.
Hun sidder på en stol, og jeg sidder på gulvet ved ungerne (har også den lille med, og så er der jo de forskellige andre børn i børnehaven) viser Bastian sig fra sin 'værste side' sådan generelt humørmæssigt. Og denne pædagog (som ikke er kontaktpædagog) spørger mig hvordan den foregående uge er gået der hjemme, siden han jo er holdt op med at sove til middag....
WHAT! Hvorfor har jeg ikke fået at vide at de gerne ville prøve det? Hold nu kæft vi kunne have undgået en masse bøvl her hjemme, som i sidste ende er skide synd for Bastian.
Jeg er selv pædagogmedhjælper i en rigtig god institution hvor vi sætter samtale, oplysning, og konfliktløsning HØJT. Både i huset, og i samspil med forældrene. så jeg kan under ingen omstændigheder forstå hvorfor de i denne institution bare ikke kan finde ud af det.
Jeg har haft SÅ mange ellers unødvendige og latterlige konflikter med den børnehave allerede synes jeg.
Heldigvis er Bastian rigtig glad for at være der, og jeg kan mærke han har rigtig gode relationer til de voksne i huset, men de er edder mamer dårlige til forældretække der oppe. Og det pisser mig SÅ meget af...
Og nu går det ud over MIT barn at de ikke kan finde ud af at oplyse mig om diverse ideer og beslutninger, og at de ikke kan finde ud af at snakke sammen...
jeg synes simpelthen det er for dårligt altså...
Anmeld