Jeg har Oliver på 6 år, som har det samme. Han har haft det i lang tid, hvor han ikke tør sove på sit værelse, hvis han vågner i løbet af natten, og går derfor ind i stuen og sover på sofaen. Han har været bange for at gå på toilettet alene, men det er langsomt ved at gå over nu. Han tør ikke gå ind på et værelse medmindre lyset er tændt.
Der er dog også sket utrolig mange ting for ham det sidste år. Vi er flyttet i en anden lejlighed, flyttet sammen med min forlovede, han har fået en lillebror, han er startet i SFO nu, og mine forældres hund som han elskede meget højt er blevet aflivet. Så der er intet at sige til hans hovedet er fyldt op, og det er mange ting et barn skal forholde sig til.
Vi væbner os med uendelig tålmodighed herhjemme, snakker meget med ham om tingene, og går med ham hver gang han har brug for det.
Som sagt er det hele begyndt at vende nu, langsomt.
Tror også det er en helt almindelig ting børn går igennem i perioder. For os er det og har været en lang periode, men det er der jo en god forklaring på.
Din dreng nok skal komme igennem det, tror bare man skal give dem plads og tid, og en masse kærlighed :)
Anmeld