Uegnet til skovbørnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.782 visninger
17 svar
0 synes godt om
5. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Min dreng hader at gå i skovbørnehave :( Han er ellers en dreng med krudt bagi, der har godt af at give den gas udendørs. Han har også en god fantasi, så det manglende legetøj, bør heller ikke være et problem. Pædagogerne er fantastiske og der er umiddelbart en god stemning i både børneflokken og blandt pædagogerne indbyrdes. Alligevel synes min dreng, at det er forfærdeligt at skulle afleveres og skulle i skoven. En enkelt dag hver anden uge er hans gruppe hjemme, og det elsker han :unsure: Han fylder snart fire år, så han er endnu ikke så god til at sætte ord på sine følelser. Det eneste jeg har fået ud af ham er, at han ikke gider busturen til skoven, og så fornemmer jeg, at han bliver irriteret over ventetiden, når de står på række med rygsæk og skal tælles osv. Nogle erfaringer med skov???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Kirle-vb

Vi har bevist valgt skovbh fra fordi vi syntes det var nogle lange dage og ikke så flexible mht. tandlæge og læge besøg (=halve dage) og det vigtigste årsag at vi ikke ved om Tjalfe er allergisk overfor hvepsegift ligesom moren. Dog er der en bh i nærheden hvor de har turnus ordning (1 uge hver 3 uge) og der skrev vi Tjalfe op. Nu er han så glad for sin bh så vi ville ikke skifte hvis det var nu. Men tror også at vi ville være blevet glade der. Måske det var en mulighed for jer? At flytte ham over i en kombineret bh?

Anmeld

5. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Ja, det kan være at en kombineret mere er sagen :unsure: Vil nu helst undgå skiftet, da han har gået der siden vuggestuen, men til gengæld bliver det også et meget langt halvandet år, hvis han bliver ved med at være så ked af det...

Anmeld

5. oktober 2010

NikiFin-vb

Webredaktøren skrev:
Det eneste jeg har fået ud af ham er, at han ikke gider busturen til skoven, Nogle erfaringer med skov???
hvad betyder dette ord? :blush: Gider du selv at tilbringe mange timer hver dag i skoven? Det gider jeg selv i hver fald ikke. Og mine børn gider heller ikke. De kan bare ikke lide det, det er kold, hvordan f.eks. tisser eller skider man i kolden. Det er ikke behageligt. Man bliver beskidt og så skal man spise. Man bliver våd, osv. Jeg synes også at børnene skal ud hver dag og hellere i skoven hvor luftet er rent men det behøver ikke at være mere end 2 timer. Vi bor i skoven og går en tur med børnene ret tit men de er ikke særlig glade af det og gider ikke lang tid. De vil hellere køre på cykler og biler på gården end at gå en tur i skoven. Det er måske sjovt at gå der en gang imellem men ikke hver dag. Da jeg var barn elskede jeg at gå i skoven, men... når vejret er godt nok og kun med venner så vi kan gør hvad vi vil og til sidst at gå til floden og bade (og jeg mistænker at det er kun fordi begge dele - at gå i skoven og at bade i floden var de to mest forbudte ting for os og derfor var det så spændende). Men det bedste var at vi er alene uden voksne - det var faktisk hvad vi godt kunne lide - at vi laver noget farligt og forbudt helt alene. Men at tilbringe en hel dag i skoven med en masse voksne der skal adlydes... nej, tak. Jeg kan heller ikke lide vores BH som er også naturlig BH, børnenes legeplads er faktisk i skoven og der er f.eks. ikke meget plads hvor man kan køre på cykel. De har cykler i skoven men de kan ikke bruges og det er dumt efter mig. Jeg selv synes at det bedste er at have en normal legeplads og så at gå en tur i skoven en gang imellem. I det mindste er det det jeg selv godt ville kunne lide hvis jeg var barn. Og jeg undrer mig slet ikke at nogle børn ikke kan gider et rende rundt i skoven hele tiden. :)

Anmeld

5. oktober 2010

uni-gruppe-vb

Kirle skrev:
Vi har bevist valgt skovbh fra fordi vi syntes det var nogle lange dage og ikke så flexible mht. tandlæge og læge besøg (=halve dage) og det vigtigste årsag at vi ikke ved om Tjalfe er allergisk overfor hvepsegift ligesom moren.
Jeg spurgte min læge om det, da tøsen var lille. Og han sagde at man ikke kan være allergisk overfor noget man ikke har været udsat for. Forstået på den måde, at hvis han aldrig har været stukket, så er han ikke allergisk. Men 1. gang han bliver stukket kan allergien udvikle sig. Så sålænge de ikke har været stukket endnu kan man åbenbart tage det ret roligt. Som jeg forstod det, er det ikke allergien der er arvelig, men anlægget for at udvikle den. Og det vil jo så kunne være allergi for hvad som helst.

Anmeld

5. oktober 2010

NikiFin-vb

Hera skrev:
Jeg spurgte min læge om det, da tøsen var lille. Og han sagde at man ikke kan være allergisk overfor noget man ikke har været udsat for. Forstået på den måde, at hvis han aldrig har været stukket, så er han ikke allergisk. Men 1. gang han bliver stukket kan allergien udvikle sig. Så sålænge de ikke har været stukket endnu kan man åbenbart tage det ret roligt. Som jeg forstod det, er det ikke allergien der er arvelig, men anlægget for at udvikle den. Og det vil jo så kunne være allergi for hvad som helst.
jeg synes at du har ret. Derudover om man bliver allergisk eller ej afhænger også af mængden af allergenen. Det er ikke nødvendigt at en stik udvikler allergi. Hvis de er flere bliver faren større. Og der er åbenbart også andre faktorer. Min mor f.eks. havde aldrig været allergisk over bi stikker. Hun havde produceret honning selv i mange år og havde fået måske flere end 100 stikker. Men pludselig bliver hun allergisk og kan dø af kun en stik hvis hun ikke tager antihistamin med det samme.

Anmeld

5. oktober 2010

Webredaktøren-vb

NikiFin skrev:
Webredaktøren skrev:
Det eneste jeg har fået ud af ham er, at han ikke gider busturen til skoven, Nogle erfaringer med skov???
hvad betyder dette ord? :blush: Gider du selv at tilbringe mange timer hver dag i skoven? Det gider jeg selv i hver fald ikke. :)
Næ, men jeg gider heller ikke lege med Playmobil i seks timer eller læse den samme godnathistorien en uge i træk - der er jo forskel på børn og voksne ;) De har et hus knyttet til skoven, så de har fine toiletforhold, så det er ikke problemet. Han fryser ikke, for han er klædt fornuftigt på, så han manglende lyst til skov, stikker en smule dybere desværre :huh: Overordnet synes jeg, at det er sundt for børn (især bybørn) at være i naturen og lære om naturen. der er også mindre sygdom og støjgener, men det argument kan en fire-årig jo ikke forstå :ohmy:

Anmeld

5. oktober 2010

NikiFin-vb

Webredaktøren skrev:
Næ, men jeg gider heller ikke lege med Playmobil i seks timer eller læse den samme godnathistorien en uge i træk - der er jo forskel på børn og voksne ;)
Ok. Men så behøver du slet ikke at forstå det hele i forbindelse med børn. 'Matter of taste' og accepter det bare. Det skal ikke være sådan et stort problem at barnet ikke gider hvad moren synes det skal. Og her taler vi ikke om noget farligt som det hellere vil have, men bare noget anderledes som er næsten lige så godt og også helt forståeligt. Jeg synes at hvis det ikke er et sådan et stort problem for dig at du skal flytte barnet til en ny BH :huh: Da jeg var barn og i BH, kunne jeg ikke lige noget som helst der - voksne, børn, at jeg skal sove til middag og at jeg skal spise deres modbydelig semulje grød... Og jeg løb væk næsten hver dag. Jeg var heldig at det var muligt. :laugh: - man skulle bare hoppe over hegnet. Ikke noget nyt for jer, jeg har altid været ud af hjorden :silly:

Anmeld

5. oktober 2010

Kirle-vb

@Hera:Der er betinget arveligt allergi og så genetisk allergi. De to primære allergier som jeg har, penicillin og hvepsegift, er som jeg har forstået det, genetisk. Dvs. at begge mine forældre er/har været allergiske. Jeg er vis på at Helene sikkert ved mere end mig. Og det er rigtigt at man skal stikkes to gange før man reagerer allergisk, men det er ikke ensbetydende med at man ikke er/er disponibel for at være allergisk. Og ude i en skov kan man hurtigt blive stukket måske to gange på en dag (har jeg da selv præsteret et par gange) også har vi balladen. Så derfor har vi valgt det fra :)

Anmeld

5. oktober 2010

Kirle-vb

Webredaktøren skrev:
Ja, det kan være at en kombineret mere er sagen :unsure: Vil nu helst undgå skiftet, da han har gået der siden vuggestuen, men til gengæld bliver det også et meget langt halvandet år, hvis han bliver ved med at være så ked af det...
Kan godt forstå I helst vil undgå skiftet. Særligt hvis han og I ellers er glade for stedet. Det var mere tænkt som et alternativ hvor alles interesser blev tilgodeset. ;) Men sådan er det at være forældre. Ind imellem må man veje for og imod og vælge den bedste (ikke den perfekte eller ideelle) løsning og så holde fast i den.:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.