Spørgsmål til: UCF og Sugarpaste (og lidt andet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2009

linemus

Zafir skriver:

UCF'en: Størkner den? Så man kan bruge den til fx. at lave toppe på toppen af en kage, sådan nogen små dutter? med en tylle?

Sugarpaste: Så vidt jeg har forstået, er det en slags glasur - men hvad bruger man den til? Er det ligesom mmf? eller? Og hvor køber I Tylose og Glykose??? og hvad er det for noget

På min mors fødselsdagskage sidst på måneden, vil jeg lave 2 hjerter der hænger sammen, dække dem med mmf og pynte den på toppen, men jeg har en idé, om at jeg vil lave små toppe hele vejen rundt i kanten af 'noget' mcf lyder lækkert Også sætte et bromber i hver top. Kan det lade sig gøre? Eller hvad skal jeg ellers bruge til det?

Har I en idé, til hvordan man kunne lave 50 år? ovenpå... altså jeg kunne godt tænke mig at det var 3D, at det stak op af kagen. Skal jeg bage noget kage og skære tallene ud og dække med mmf eller, hvad syns I?

Hvis du vil have noget, der størkner, skal du bruge Royal Icing. Det er godt til at lave små toppe, bølger osv. med tyller.

Synes det lyder som en god idé at skære kage ud i tal og betrække med mmf. Fx i en anden farve end hjerterne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
linemus skriver:

Hvis du vil have noget, der størkner, skal du bruge Royal Icing. Det er godt til at lave små toppe, bølger osv. med tyller.

Synes det lyder som en god idé at skære kage ud i tal og betrække med mmf. Fx i en anden farve end hjerterne.

Hva med det der UCF og det. STørkner det ikke nok?... eller størkner det bare en lille smule?

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Da du skev 50 år i 3D - kom jeg lige i tanke om denne - synes den er helt fantastisk

http://himmelske-kager.blogspot.com/2009/06/golfbane-kage.html

COOOOL!!!... det var en fed idé!!!  Den vil jeg se om jeg kan finde ud af

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Jeg trykkede vist lidt for meget....

Ucf smager faktisk lige som "glasuren" der hører til Amo's chokoladetærte....hvis der altså er andre end mig der i mit "før-kageklub-liv" har købt pulverkager. Jeg tror ikke det bliver helt stift - altså størkner som alm. glasur, men det bliver jo meget fast og kan sagtens sprøjtes ud med en tylle-ting (kan ikke lige huske hvad de hedder)

Jeg tænker nemlig, at det kunne være super nice, at have sådan udenom duved... hmmm... I kanten, med små toppe og bær imellem... mums. Ihh, det blir så flot, hvis jeg kan finde ud af det, som du viste på billedet der... Men det må jo kunne lade sig gøre

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

COOOOL!!!... det var en fed idé!!!  Den vil jeg se om jeg kan finde ud af

Ikke at jeg på nogen måde skal betvivle dine evner udi kagekunsten, men hvis du kan lave en som den - så tager jeg sgu hatten af for dig 

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Ikke at jeg på nogen måde skal betvivle dine evner udi kagekunsten, men hvis du kan lave en som den - så tager jeg sgu hatten af for dig 

Altså, det jeg havde forestillet mig, var at lave 2 hjerter, der sidder sammen i toppen.. hmm.. med siden til. Svært at forklare. Men så med et 5 tal på det ene hjerte og et 0 på det andet hjerte. Så ikke ehlt sådan, men idéen, hvordan de har dækket tallet er fantastisk 

Så jeg vil da se om det lykkes

Det er faktisk flot i hvidt ...

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

Altså, det jeg havde forestillet mig, var at lave 2 hjerter, der sidder sammen i toppen.. hmm.. med siden til. Svært at forklare. Men så med et 5 tal på det ene hjerte og et 0 på det andet hjerte. Så ikke ehlt sådan, men idéen, hvordan de har dækket tallet er fantastisk 

Så jeg vil da se om det lykkes

Det er faktisk flot i hvidt ...

Det lyder flot! Og ja - mmf'en er flot i hvid - altså i mat-hvid, synes jeg.

Vil du så skære tallene ud af noget kage og smøre dem op så de får lidt samme effekt som på golf-kagen?

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Det lyder flot! Og ja - mmf'en er flot i hvid - altså i mat-hvid, synes jeg.

Vil du så skære tallene ud af noget kage og smøre dem op så de får lidt samme effekt som på golf-kagen?

Ja, det havde jeg forestillet mig Det er faktisk federe end det jeg havde forestillet mig
Men så må vi se om jeg kan finde ud af det hehe... 

Men jeg tror jeg sætter tallene fast med noget klistret. Altså når jeg har smurt den op, så sætter tal på, smører dem også sætter i køleskabet.

De andre kager jeg har smurt op, har jeg faktisk ikke smurt, men det er nok en fejl... fordi jeg syntes de var fedtede nok, men det gjorde at mmf'en løb lidt. Så skal man ligge mmf'en på, mens det er blødt det man smører med, eller når det er størknet?

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Zafir skriver:

Ja, det havde jeg forestillet mig Det er faktisk federe end det jeg havde forestillet mig
Men så må vi se om jeg kan finde ud af det hehe... 

Men jeg tror jeg sætter tallene fast med noget klistret. Altså når jeg har smurt den op, så sætter tal på, smører dem også sætter i køleskabet.

De andre kager jeg har smurt op, har jeg faktisk ikke smurt, men det er nok en fejl... fordi jeg syntes de var fedtede nok, men det gjorde at mmf'en løb lidt. Så skal man ligge mmf'en på, mens det er blødt det man smører med, eller når det er størknet?

Altså jeg tror nok at meningen er at man smører den op og sætter den i køleskabet og så retter det til når det er blevet stift - og så mmf.

Men jeg har jo kun brugt ucf, og jeg har lagt mmf på lige efter jeg har smurt den op, så kan man jo jævne ujævnheder når det er blødt. Men nu går jeg så heller ikke så meget op i kanter osv....

Det bliver faktisk fedt med et kursus, så man kan lære en masse fif og få nogle gode råd.

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Znuzke skriver:

Altså jeg tror nok at meningen er at man smører den op og sætter den i køleskabet og så retter det til når det er blevet stift - og så mmf.

Men jeg har jo kun brugt ucf, og jeg har lagt mmf på lige efter jeg har smurt den op, så kan man jo jævne ujævnheder når det er blødt. Men nu går jeg så heller ikke så meget op i kanter osv....

Det bliver faktisk fedt med et kursus, så man kan lære en masse fif og få nogle gode råd.

Ja for fanden jeg elsker den slags. Lære grundtingene, så kan man improvisere

Jeg vil forsøge at smøre min mors kage op  Så jeg følger foreskrifterne

Også GÅ NU I SENG - mig selv!! Zzz... (indtil i morgen hejhej)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.