Spørgsmål til: UCF og Sugarpaste (og lidt andet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.666 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
UCF'en: Størkner den? Så man kan bruge den til fx. at lave toppe på toppen af en kage, sådan nogen små dutter? med en tylle?

Sugarpaste: Så vidt jeg har forstået, er det en slags glasur - men hvad bruger man den til? Er det ligesom mmf? eller? Og hvor køber I Tylose og Glykose??? og hvad er det for noget

På min mors fødselsdagskage sidst på måneden, vil jeg lave 2 hjerter der hænger sammen, dække dem med mmf og pynte den på toppen, men jeg har en idé, om at jeg vil lave små toppe hele vejen rundt i kanten af 'noget' mcf lyder lækkert Også sætte et bromber i hver top. Kan det lade sig gøre? Eller hvad skal jeg ellers bruge til det?

Har I en idé, til hvordan man kunne lave 50 år? ovenpå... altså jeg kunne godt tænke mig at det var 3D, at det stak op af kagen. Skal jeg bage noget kage og skære tallene ud og dække med mmf eller, hvad syns I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2009

mariamiss6

sugarpaste er det samme som MMF, altså MMF er faktisk en gør-det-selv kopi af sugarpaste....
hvis du før har spist kager der var pakket ind i noget som ikke var marcipan, så var det nok sugarpaste... altså det er det konditoren bruger....

jeg ved ikke helt med det UCF, det størkner vidst på samme måde som chokoladesmørcreme tror jeg....

Anmeld

6. september 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

sugarpaste er det samme som MMF, altså MMF er faktisk en gør-det-selv kopi af sugarpaste....
hvis du før har spist kager der var pakket ind i noget som ikke var marcipan, så var det nok sugarpaste... altså det er det konditoren bruger....

jeg ved ikke helt med det UCF, det størkner vidst på samme måde som chokoladesmørcreme tror jeg....

Okay!!... Jeg havde forestillet mig at det var det der blev helt stift, som man kunne lave sådan nogen sukkerfigurer af... hmmm .. gad nok vide...

Nå,men det lyder godt med chokolade smørcreme og ucf. Det kan i hvertfald bruges

Anmeld

6. september 2009

Guldet

og så er det jeg spørger hvad er ucf???

Anmeld

6. september 2009

Moderator

Julie R skriver:

Det var det jeg spurgte znuske om i den anden tråd Ultimate chokolate frosting Og opskriften står i opskrifttråden . Har lige læst på den

Anmeld

6. september 2009

mariamiss6

Julie R skriver:

Ultimate Chocolate Frosting.... noget man kan bruge til at smøre agen op med, eller bare som glasur tror jeg...

Anmeld

6. september 2009

Guldet

nåh nu er jeg med.. lol! tak for svar begge 2..

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Da du skev 50 år i 3D - kom jeg lige i tanke om denne - synes den er helt fantastisk

http://himmelske-kager.blogspot.com/2009/06/golfbane-kage.html

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Da du skev 50 år i 3D - kom jeg lige i tanke om denne - synes den er helt fantastisk

http://himmelske-kager.blogspot.com/2009/06/golfbane-kage.html

Anmeld

6. september 2009

ekzunz

Jeg trykkede vist lidt for meget....

Ucf smager faktisk lige som "glasuren" der hører til Amo's chokoladetærte....hvis der altså er andre end mig der i mit "før-kageklub-liv" har købt pulverkager. Jeg tror ikke det bliver helt stift - altså størkner som alm. glasur, men det bliver jo meget fast og kan sagtens sprøjtes ud med en tylle-ting (kan ikke lige huske hvad de hedder)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.