Mand mistede lysten under min graviditet:O(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.379 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. september 2010

Asto-vb

Hej, Jeg vil høre om der også er andre der har oplevet at kæresten/manden mistede lysten til sex under jeres graviditet? :( Min kæreste mistede lysten til sex ca. i midten af min graviditet, og synes ikke rigtig at have fået den tilbage. Det er ca. 4 måneder siden vi sidst var sammen, og nu 1 måned efter jeg har født, synes han ikke at have fået lysten til mig tilbage. Først tænkte jeg at det måske var svært for ham at tænde på min krop som den voksede, men nu hvor jeg stort set har tabt alle kiloene(men kroppen er jo ret slatten efter graviditeten + der er kommet lidt strækmærker), bliver jeg bange for at han ikke skal få lyst til mig igen :( . Er der andre der har oplevet det samme og hvornår kom lysten tilbage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2010

Spunk-vb

Hej Asto. Velkommen til. Min mand var heller ikke særlig vild efter sex under graviditeten. For ham var det vist meget den klassiske 'skader jeg mon babyen?'. Til gengæld kom lysten tilbage rimelig kort tid efter fødslen - måske en måneds tid eller to. Men det er jo stort at blive forælder - måske skal han lige have tid til at finde sige selv igen. For det første er der jo det at man ofte er i søvnunderskud, og derfor ikke har så meget energi, selvom lysten er der. Og så er der jo det, at man bare er så vild med det lille barn, at man fokuserer meget på det. Jeg vil da tro, at din mands lyst nok skal vænne tilbage - og ellers må du jo lægge op til narrestreger ;) For øvrigt var jeg selv meget bevidst omkring slapt maveskind og strækmærker i starten, men min mand elsker mig præcis som jeg er og det samme vil din mand nok også - der er jo en grund til strækmærkerne...

Anmeld

27. september 2010

als-vb

min kæreste mistede ikke lysten under graviditeten, dog jeg var jeg ikke sexkilling den sidste måned pga smerter og svamp og hvad ved jeg af ubehag. Men efter jeg havde født gik der tre måneder før han var klar på sjov igen.

Anmeld

27. september 2010

Happymummy-vb

Min daværende kæreste mistede også lysten under min graviditet og det gjorde jeg bestemt ikke selv - var nærmest tændt 24-7. Men der lærte jeg, at man åbenbart sagtens kunne mene, at ens kærestes seksuelle behov slet ikke var ens eget problem, for der blev ikke løftet så meget som en finger, for at sige det ligeud :laugh: :angry: :angry: En indstilling, jeg absolut ikke selv havde delt - indtil da. Og selvom jeg altid har ment, at det, at andre opfører sig som idioter ikke er et argument for selv at gøre det, så tog jeg holdningen til mig. Så 4½ måned efter sønnens ankomst havde vi endnu ikke haft sex. Kæresten havde åbenbart mest lyst, når han havde været ude og drikke med vennerne - og jeg tænder altså kun på fulde mænd, hvis jeg selv er fuld... Og efterhånden havde vi nærmest glemt at være kærester og hvordan man gør - både m sex og romantik. De gange vi havde sex var på mit initiativ undtagen en enkelt gang. Men når jeg tog initiativ, blev han som regel også glad og var med på en 'quickie' - og så tilbage ind foran fjerneren eller computer... Han har aldrig sagt noget om min krop i forhold til hans lyst (bortset fra graviditeten). Bottom line: Jeg har også hørt om andre mænd, som tabte lysten pga maven - og nogle, som slet ikke havde det sådan. Og han kan også være træt og uoplagt pga det nye liv med baby, hvilket slet ikke behøver at have noget med din krop at gøre. Og hvis det har, så må han lige oppe sig til du forhåbentlig er kommet lidt tilbage i den gamle form (det sker efter sigende lidt hurtigere, hvis man træner - det gjorde jeg ikke). Sexlivet er simpelthen for vigtigt og kan gå helt i vasken, hvis ikke man passer det. Og hvem siger, at han absolut skal være tændt hver gang, for at give dig noget sex? :silly:

Anmeld

27. september 2010

desirefinck-vb

Min mand er heller ikke så vild med sex for tiden. Men det er jeg sådan set heller ikke så det passer mig fint. Men bare det at han viser at han stadig elsker mig, gør mig rolig for at vi nok skal finde ud det efter den lille er kommet.. Min mand har lyst sådan i perioder. Jeg ved godt at min mand ikke tænder på en stor mave..så jeg er da glad for nå han de få gange gerne vil være sammen med mig.. Men det er langt fra på samme niveau som det plejer at være. Hvis der har gået for længe imellem så giver jeg ham oral for at vise at jeg stadig tænder på ham.. For sex lige nu.. det har jeg bare ikke lyst til.. Og jeg er da ked af at lysten fra min side også er forsvundet.. Men mon ikke at du bare skal give din kæreste lidt tid til at vende sig til den nye rolle som far.. ?

Anmeld

28. september 2010

Mor til Isabell-vb

Min kæreste mistede heldigvis ikke lysten til mig under graviditeten...tværtimod så synes han bare det var lidt anderledes og frækt med en gravid mave... :P Men skal også siges at min kæreste ALTID og jeg mener virkelig ALTID har haft og stadig har lyst til mig, hvilket kan være lidt træls en gang imellem....For jeg har altså ikke den samme behov og lyst nu hvor jeg er blevet mor, hvilket jeg tror mange kan nikke genkendende til... :side: Og jeg tror måske også bare det er tilfældet for din mand...han er jo lige blevet far og skal vende sig til alt det nye og nu ved jeg ikke hvor godt jeres guldklump sover igennem, men hvis i heller ikke for meget søvn, så spiller det altså også ind, for så er der bare ikke lige overskud og kræfter til sex her i starten....men bare rolig, det skal nok komme tilbage og indtil da må du jo finde 'din lille hjælper' frem og hvem ved, det kan være det kan tænde lidt op i din mand... ;)

Anmeld

28. oktober 2010

Asto-vb

Puha jeg har ikke lige haft tid til at komme til computeren før nu :blink: . Mange tak for alle jeres svar. Det er rigtig dejligt at der også er andre der har oplevet at manden mistede lysten. Heldigvis havde i ret :laugh: . Det er så småt begyndt at vende igen på det sidste. Vi har fået startet op i samlivet igen, og selvom det ikke var noget vildt, er det trods alt dejligt at han er begyndt at vise interesse igen! :laugh: .

Anmeld

28. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

'Amen sådan en gravid mave KAN da også være lidt skræmmende for en mand (og sgu tiltider også for én selv!) :laugh: Men når manden så står der ved rampen og skal se konen føde - og måske i det hele taget oplever en fødsel for første gang! Så er de billeder af konens underliv altså MEGET anderledes end de vanlige hvor hun står som en flisbue på lagenet. Underlivets funktion får liiigesom en helt ny vinkel for manden, som nok mere har set det som 'lysthuset'...og som nu pludselig udvidder sig og bliver klar til at spytte 3-4 kg barn ud :ohmy: Dén oplevelse skal rigtig mange mænd lige have lov at beabejde (og glemme) inden de igen kan se kvindekønnet som noget ekstremt lækkert, trygt og sexet :laugh: Selv kvinder kan blive skræmte af at se en fødsel, og noget tyder på, at mænd bliver endnu mere skræmte og for evigt vil ændre syn på kvinder generelt.

Anmeld

28. oktober 2010

mettelykkebak-vb

Min mand mistede også lysten fra tidligt i min graviditet mens jeg havde mega meget lyst hele tiden! Så det er meget rammende for mig som du beskriver det. Jeg var meget frustreret over det men nu 2 mdr. efter fødsel har han lysten tilbage (dog har vi ikke startet op på det endnu) - men min konklusion er at det er helt normalt!! Jeg har snar tset mange der har skrevet om det samme. Men det er bare meget frustrerende og man kan ikke lade være at tænke 'bare han ikke har mistet lysten til mig forever'...

Anmeld

28. oktober 2010

desirefinck-vb

Her de sidste dage i terminen er min mand også stået helt af.. og jeg kan ikke lade være med at grine af ham.. For han har rigtig meget lyst til mig, men han tør bare ikke nu nå jeg har termin på mandag.. Jeg vil jo ikke skade barnet siger han og du kan jo ikke rigtig bevæge dig.. Nej jeg kan ikke bevæge mig så meget da maven er stor.. Men hva for en svaber tror han at han har... den skal da se noget underlig ud hvis han skulle kunne komme i nærheden af at skade barnet haha.. han er sgu sød.. Men det er han jo så selv uden om siger jeg.. for jeg har tilbudt ham både det ene og det andet..Men han vil vente til efter jeg har født..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.