Jeg læste også artiklen og synes, den er vinklet forkert. Det fremstår, som om jyder tænker: 'København? ALDRIG!! Så hellere USA!' - og, ikke mindst, den anden vej rundt. Men som jeg læser spørgsmålet, er der jo tale om et TILvalg af (fx) USA og ikke om et FRAvalg af Jylland (eller Sjælland eller Fyn). Altså, hvis du kunne flytte hvorhen i verden, det skulle være, ville du så vælge USA eller en anden, dansk landsdel? - og så mener jeg altså blot, at konklusionen må være, at masser af danskere har blod på tanden i forhold til at bosætte sig i udlandet.
Jeg ville ikke være negativt indstillet over for hverken Sjælland, Fyn eller Vestjylland - og jeg kunne også sagtens se mig selv bo i København, selv om det er MEGET forskelligt fra den lille by ved Silkeborg, hvor jeg bor. Den eneste del af DK, jeg IKKE ville bryde mig om at bo i, er 'udkantsdanmark' - som jo ret beset er mange områder - men altså, en uddøende by, hvor husene forfalder, og der er et stort antal ressourcesvage familier og nomadefamilier - dét ville jeg finde deprimerende.
Og når det er sagt, så ville jeg - hvis jeg ikke skulle tænke i familie og fremtid osv. - gerne bo i USA eller Frankrig eller et helt andet udland i nogle år.
Anmeld