Vil du hellere bo i USA end i Jylland?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

MIKMAR-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Så bliver spørgsmålet bare, om det bliver San Diego, Texas eller New Orleans :)
San Diego er ellers en fed by eller La Jolla, der kunne jeg godt bo, eller Atlanta/Georgia + Florida, elsker varmen dernede, og lugten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg læste også artiklen og synes, den er vinklet forkert. Det fremstår, som om jyder tænker: 'København? ALDRIG!! Så hellere USA!' - og, ikke mindst, den anden vej rundt. Men som jeg læser spørgsmålet, er der jo tale om et TILvalg af (fx) USA og ikke om et FRAvalg af Jylland (eller Sjælland eller Fyn). Altså, hvis du kunne flytte hvorhen i verden, det skulle være, ville du så vælge USA eller en anden, dansk landsdel? - og så mener jeg altså blot, at konklusionen må være, at masser af danskere har blod på tanden i forhold til at bosætte sig i udlandet. Jeg ville ikke være negativt indstillet over for hverken Sjælland, Fyn eller Vestjylland - og jeg kunne også sagtens se mig selv bo i København, selv om det er MEGET forskelligt fra den lille by ved Silkeborg, hvor jeg bor. Den eneste del af DK, jeg IKKE ville bryde mig om at bo i, er 'udkantsdanmark' - som jo ret beset er mange områder - men altså, en uddøende by, hvor husene forfalder, og der er et stort antal ressourcesvage familier og nomadefamilier - dét ville jeg finde deprimerende. Og når det er sagt, så ville jeg - hvis jeg ikke skulle tænke i familie og fremtid osv. - gerne bo i USA eller Frankrig eller et helt andet udland i nogle år.

Anmeld

22. september 2010

Signe1704-vb

Jeg ville hellere flytte til Sverige end Jylland eller USA. Jeg har familie i Sverige og det betyder alverden for mig. I Jylland og USA har jeg intet. Men allerhelst endte jeg i Næstved - hvis der ikke lige var så langt på job for min mand. Så ville jeg være tættere på mine forældre og det savner jeg. Helene: Hvad hvis dine børn og børnebørn ikke vil med til USA? Vil du så stadig flytte derover?

Anmeld

22. september 2010

als-vb

Jeg ville ikke til sjælland eller københavn, har faktisk været flere gange i Paris end KBH, og syntes det er en langt federe by. Men skulle jeg vælge andet land skulle det være varmere end her, om det så er Frankrig, Spanien, Italien eller australien er måske ikke den store forskel. Men må nok indrømme jeg ikke kan undvære min familie så det bliver ved drømmen.

Anmeld

22. september 2010

Lars F-vb

God indlæg af Charlotte (igen igen). Meget enig i at der er tale om tilvalg, ikke fravalg. Hvis vi skulle flytte, så skulle det være til en større by en København. Berlin, Barcelona, Buenos Aires, osv. Vi er by-mennesker; vi dur ikke til at bo i en lille by. Det er hyggeligt nok at besøge familien i Nordjylland, men jeg blev tosset hvis jeg skulle bo i Aalborg.

Anmeld

22. september 2010

Titte-vb

Jeg bor jo helt helt ude i vest her i Jylland, og jeg ville ikke bytte for København! JEg kan godt lide at komme til Kbh men jeg er ligeså glad når jeg kan vende snuden hjem og høre stilheden fren for larmen.......... :ohmy: Jeg har 20-30 min gang til Vadehavet, ud til diget, hvor fårene græsser om sommeren..... Vil jeg ud til det stormende vesterhav, behøver jeg ikke køre lang tid, og det er fedt! For mig handler det vel i bund og grund om, at jeg gerne vil være der hvor min familie er, mine søskende er alle her i Esbjerg og omegn, min far lige så... Så nej, jeg bliver ikke fristet af at skulle til USA, jeg bliver hvor jeg er :laugh:

Anmeld

22. september 2010

Det er stadig mig-vb

Signe1704 skrev:
Jeg ville hellere flytte til Sverige end Jylland eller USA. Jeg har familie i Sverige og det betyder alverden for mig. I Jylland og USA har jeg intet. Men allerhelst endte jeg i Næstved - hvis der ikke lige var så langt på job for min mand. Så ville jeg være tættere på mine forældre og det savner jeg. Helene: Hvad hvis dine børn og børnebørn ikke vil med til USA? Vil du så stadig flytte derover?
Ja, så flytter jeg alligevel, de er jo heldigvis voksne og har dobbelt statsborgerskab dansk/amrikansk, så de kan bare komme. Den ene svigerdatter - hende der har fået tvillingerne er også amerikaner, så de kommer jo nok engang. Det truer de i hvertfald med. De to yngste ved ikke rigtigt hvad de vil endnu, men jeg HÅBER vi alle sammen kan tage der over og bo permanent. Men jeg ville ikke dø i skam, hvis vi blev her...slet ikke, men jeg har bare ikke rigtigt noget her. Alt hvad jeg ejer og har er i USA. Og arbejdsmæssigt er USA også meget mere attraktivt både på udfordringer, men også på økonomi. :)

Anmeld

23. september 2010

Lars F-vb

Iøvrigt er USA jo et vidt begreb. Jeg vil hellere brække en arm på langs en bo midt i bibel-bæltet, men West Hollywood Heights, eller Seattle i nærheden Washington U campus, eller Castro is SF, eller Evanston ved Chicago, ned mod søen, eller.... Der er mange lækre steder. Lissom der er super steder i Europa, osv.

Anmeld

23. september 2010

Happymummy-vb

Ha - jeg er jo så en eksil-københavner, som absolut ALDRIG havde drømt om at komme til Jylland. Hvorfor dog flytte til Jylland, når man kunne blive boende i København??? Kom bare til at tilføje Aarhus Universitet for at vise, hvormeget jeg bare VILLE studere mit fag -'Se - jeg er 'villig' til at flytte efter det' - det var for fanden da ikke meningen, at jeg skulle komme ind der :silly: :laugh: ! Men det gjorde jeg... Og da det så blev tid til at kunne blive overflyttet til Kbh, så var der jo alligevel meget hyggeligt, og det kunne man jo bare altid gøre senere osv... Har nu været her i 15 år, og har barn på delebasis, så jeg bliver jo nok hængende... Men kan mærke en lille bitte stemme indeni, som taler om at vende tilbage til mit elskede Frederiksberg/Kbh, når jeg bliver gammel... Men lad os nu se :)

Anmeld

25. september 2010

Polyp-vb

har både nord og sønderjydske aner - og ville ALDRIG kunne bo i Jylland, har boet seks år på midtsjælland og tog toget med barnevogn etc bare for at gå tur på Amagerbrogade for at se levende mennesker. Er bare så glad for atter at bo i Hovedstadsområdet og ville også foretrække en amerikansk storby frem for eks Åbenrå eller Hobro - men Sevilla er drømmestedet (er ved at lære at tale spansk så jeg kan flytte når jeg ikke længere skal arbejde eller blive udstationeret engang). Berlin kunne også gå an - Frankrig aldrig - skal muligvis til Australien en længere periode for min arbejdsplads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.