Om sure mennesker og servicefag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2010

als-vb

ja det er faktisk utroligt hvad folk/kunder mener er livsvigtigt. Har kunder der kan finde på at råbe/skrige/tude/hidse sig op ol over de underligste ting, hvor man bare står sådan lidt...okay hvis det er der værste der er sket for dig i hele dit liv, så vil jeg sku gerne bytte. Er selv blevet bedre til at sige at her stopper vi, man taler pænt til hinanden og der er ingen grund til at stå der og skrige mig ind i hovedet, for hvis det er sådan kunden vil havde det så er jeg gået. Så plejer de at hidse sig ned og tale mere civiliseret til en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Johannamor-vb

Jamen det er jo netop fordi jeg gør alt for at være serviceminded - og dermed ikke fortæller folk hvor uhøflige de er, at jeg bliver ked af det. Men nok om det - jeg ved jo også godt at jeg kun ser det fra én side.
Det drejer sig jo lige præcis om at være hverken for blød eller for hård. Du skal IKKE give efter igen og igen til en grænse, hvor du mister dig selv - eller i frustration begynder at råbe af den næste kunde, din mand eller spunken. M.h.t. kurser, så har du selvfølgelig ret i, at der bliver skåret i dem, når der bliver sparet og fyret. På den anden side, så hører der jo ofte et kursusbudget med til en ansættelse, og der er masser, der aldrig får kurser - simpelthen fordi de ikke beder om dem. Du risikerer ikke andet end et 'nej' ved at spørge - eller måske et 'først til næste år'. Iøvrigt er det glimrende at tænke fagforeningen ind i det - de har tit rigtigt gode tilbud.

Anmeld

26. september 2010

Polyp-vb

Jeg arbejde for år tilbage i en Irma på Nørrebro hvor en del af økoflipperne og enlige? ældre og generelt bitre kvinder (dem, der havde meget travlt med at være foregangsmænd) kunne være særdeles ubehagelige (en enkelt fik simpelthen fornud mod at komme i vores butik fordi chefen adskillige gange havde hørt hende overfuse både den ene og den anden med urimeligheder) - min standardbemærkning var 'jeg får slet ikke nok i løn til at skulle gide at høre på den tone Hr/Fru!' - det hjalp ALTID - især fordi de andre kunder jo skreg af grin hver gang ;-)... men nu var det jo også bare et studiejob, så jeg kunne til enhver tid have fundet et andet job og var på ingen måde afhængig af indtægten Men kunden har IKKE altid ret - slet ikke når kunden ikke taler ordentligt og opfører sig civiliseret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.