Vil jeres børn have regntøj på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2010

als-vb

sku også næmmere sagt end gjort at det er mors valg. Er sku svært at holde en bare to årlig nede for at få moset tøjet på, så kan kun forestille mig det bliver svæere med alderen. Den anden morgen gad hun ikke have regnjakke på, kun hendes alm. jakke. Så fik hun bare den på og så regnjakken udenpå. hun lignede en bold og havde det varmt, men der var ro. Men jo det er dig der bestemmer, det er bare for mange en umådelig kamp og tror det er begrænset hvad man lige kan gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Min han elsker sit regntøj og gummistøvler.....han er så stolt af det :) han har selv valgt hvilket regntøj han ville have og hvilke gummistøvler, HAN betalte damen bag disken penge og fik returpengene til sparegrisen.....det var det største samtaleemne da han kom i børnehave dagen efter......han er 3 år og 8 måneder og han siger når han skal have det på at det er det han HELT SELV har købt. Det var den måde vi fik ham til at elske sit regntøj....

Anmeld

17. september 2010

Kirle-vb

God ide Heidi! :)

Anmeld

17. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Takker ;O)

Anmeld

17. september 2010

Webredaktøren-vb

Ja, med 'vælger' mener jeg selvfølgelig ikke, at vi går i skobutik og kommer ud med kondisko ;) Så er det selvfølgelig et par fede gummistøvler, vi skal ud i. Den med pædagogerne går ikke, for de står med 46 børn i skoven, og de har ikke ressourcer til at holde øje med børnenes påklædning - ved jeg af erfaring. Selvfølgelig går børnene ikke rundt i bare tæer i skoven, men han kan godt komme drivvåd hjem, fordi der ikke lige er nogle, der gav ham en regnjakke på, da det begyndte at styrte ned. Han ryger derfor hver eneste dag afsted i regntøj (og nogle dage gummistøvler), men det er en irriterende kamp hver eneste morgen... som mor dog altid vinder :angry:

Anmeld

17. september 2010

Lars F-vb

Webredaktøren skrev:
Den med pædagogerne går ikke, for de står med 46 børn i skoven, og de har ikke ressourcer til at holde øje med børnenes påklædning - ved jeg af erfaring. Selvfølgelig går børnene ikke rundt i bare tæer i skoven, men han kan godt komme drivvåd hjem, fordi der ikke lige er nogle, der gav ham en regnjakke på, da det begyndte at styrte ned.
Det syn's jeg faktisk lyder ret sølle. Da tøsen gik i skovbørnehave var det sådan, at de havde lidt indeplads med en garderobe - med plads til flyverdragter, gummistøvler, regntøj, osv. Så kunne de tage afsted i alm tøj om morgenen, sidde i bussen derop i alm tøj - og så skifte efter behov. Det var aldrig et problem. Og det ville da' ha været træls at skulle sidde hver morgen i regntøj og gummistøvler under en 30 min bustur.

Anmeld

17. september 2010

Det er stadig mig-vb

Lars F skrev:
Webredaktøren skrev:
Den med pædagogerne går ikke, for de står med 46 børn i skoven, og de har ikke ressourcer til at holde øje med børnenes påklædning - ved jeg af erfaring. Selvfølgelig går børnene ikke rundt i bare tæer i skoven, men han kan godt komme drivvåd hjem, fordi der ikke lige er nogle, der gav ham en regnjakke på, da det begyndte at styrte ned.
Det syn's jeg faktisk lyder ret sølle. Da tøsen gik i skovbørnehave var det sådan, at de havde lidt indeplads med en garderobe - med plads til flyverdragter, gummistøvler, regntøj, osv. Så kunne de tage afsted i alm tøj om morgenen, sidde i bussen derop i alm tøj - og så skifte efter behov. Det var aldrig et problem. Og det ville da' ha været træls at skulle sidde hver morgen i regntøj og gummistøvler under en 30 min bustur.
Sådan har det også været i vores skov-børnehaver! Alm tøj om morgenen til busturen, og så skiftede de til noget mere passende når de kom frem. Eneste problem har været, at vi stort set måtte have 2 af alt, da de oftest havde tøjet på stedet og først kom hjem med tøjet Fredag (til vask).

Anmeld

17. september 2010

ma08-vb

Regntøjet er ikke noget problem. Gummistøvlerne elsker hun, det er snarere et problem, når hun IKKE skal have dem på :laugh: Sikkert fordi hun selv kan hoppe i dem, det kan hun ikke med snøresko (hun er 1 år og 10 mdr.).

Anmeld

17. september 2010

kongster-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Lars F skrev:
Webredaktøren skrev:
Sådan har det også været i vores skov-børnehaver! Alm tøj om morgenen til busturen, og så skiftede de til noget mere passende når de kom frem. Eneste problem har været, at vi stort set måtte have 2 af alt, da de oftest havde tøjet på stedet og først kom hjem med tøjet Fredag (til vask).
Ditto her. Eneste problem hos os har været at tøjet nogle gange forsvandt i børnehaven og han pludselig ikke havde en jakke eller en trøje mere fordi han havde fået den smidt et eller andet sted. Når de kører derop har forældrene jo ikke lige mulighed for at sikre at alt er der, når de henter. Så hver gang vi var til arrangementer deroppe løb jeg rundt og ledte i glemmekasser og tjekkede hans skab for at se om skiftetøjet var blevet for småt eller om der lå striktrøjer i maj måned i stedet for shorts :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.