Min datter er altså også FRYGTELIG hvad anfår tøj, og hvad værre er, hun er 100% mere stædig end jeg er :S
Som i morges der ville hun ikke have bluse på, men kun undertrøje. Det nytter ikke noget at sige, at så kan hun blive hjemme, for det ville hun have elsket. Så jeg giver hende den på, og hun tager den af. Så får hun den på, og så tager hun den af. Hvor længe skal man gøre dét?? For hendes skyld kan vi gøre det hele dagen, for hun tager den IKKE på!
Og man kan true med bål og brand, skrækkelige sygdomme og alt der imellem, men hun er fuldstændig ligeglad og klar til konsekvenserne - bare hun ikke skal have blusen på.
Godt, så går hun i børnehave i undertrøje, og blusen lægger jeg hendes på hendes plads. Så må man afvente at se, om hun ombestemmer sig senere - det er sjældent det sker.
I børnehaven har de helt droppet at få hende til at gøre noget hun ikke vil, for hun gør det død og pine IKKE! Engang havde de sat hende ude på gangen i forbindelse med en konflikt, men måtte hente hende ind igen, fordi tiden gik og gik og de fandt ud af, at hun ville have siddet der lige til jeg kom og hentede hende.
Drengene er der ingen problemer med, de kan 'købes' på alle mulige smarte måder, eller lokkes med hint og did. Men Dina, no way!
Regntøjet har de det allesammen okay med, men Dina nægter at have gummistøvler på, hvis hun skal have sokker på. Så..... :lol:
Anmeld