Meninger om denne situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja jeg kan jo kun svare for mine egne børn - endnu kun min datter på 8. Jeg har ikke sprugt hende konkret, om hun godt kan lide at være ude i regnvejr, for det behøver jeg ikke :P Hun har respekt for torden vejr - men er ikke bange. Hun sidder gladeligt ude, og snakker i mobil selvom det tordner - dét kan moderen ikke lide :( For hende er det vigtige ikke om det regner eller ej, men om det er spændende at være ude. Hvis hun er i gang med noget spændende, opdager hun ikke engang, at det regner :silly: det er mig, eller de voksne i SFO, der skal minde hende om regntøjet :laugh:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2010

als-vb

Jeg vil tildels give dig ret Nikifin. Jeg gider sku heller ikke være ude i regnvejr, så hvis min tøs heller ikke gider har jeg ikke i sinde at tvinge hende. Men vil også give Mammarazzi ret, hvis det er tilpas spændende det der sker udenfor så er hun bedøvende ligeglad med om det regner eller ej. Så hvis hun vil ud i regnvejr så gør vi det, men vil hun ikke så er jeg ikke den der står først for at mose hende ud af døren.

Anmeld

23. september 2010

Det er stadig mig-vb

Her er der altid store diskussioner med ungerne og det regner. De VIL ud, og jeg synes de skal blive inde. Ligesom de heller ikke synes det er fair når jeg kan finde på at aflyse en Tivolitur fordi det regner.. Mine unger har det bedst ude, og er bedøvende ligeglade med om det regner eller sneer, og jeg har da efterhånden også opgivet at overbevise dem om, at regnvejr er noget skidt. Jeg tror bare de leger nogle andre lege i regnvejr og at det er dét de synes er sjovt. I børnehaven er der jo frit valg om de vil lege inde eller ude, men mine foretrækker altid at være ude. Jeg bryder mig ikke selv om regnvejr og har meget med at sige, ikke nu, det regner. Eller vent til det er færdig med at regne osv, hvor ungerne mere er sådan, okay det regner. Og?? OG så har jeg måske også en ide med, at man skal hygge sig indenfor når det regner, hvorfor jeg bliver lidt skuffet når de ikke gider og hellere vil ud.

Anmeld

23. september 2010

Happymummy-vb

Ha - kan genkende noget i det HeleneK beskriver. Jeg tænker straks boller og stearinlys og film og tæpper og hygge, når det regner :cheer: . Og har næsten altid problemer med at få sønnen med op i lejligheden, selv når han er blevet hentet sent i børnehaven. Og selvom der ikke er andre børn i gården :huh: . Hvad der lige er så fedt ved at sidder mutters alene i en sandkasse eller på en løbecykel i øsende regn, forstår jeg ved gud ikke. Sidste november - hvor det regnede uafbrudt i 3 uger - fik jeg ham efterhånden overbevist om, at det var lidt federe at komme op i lejligheden. Han bliver på ingen måde tvunget ud for at være ude - det kommer ganske enkelt helt af sig selv. Har ligefrem løbet tur i skoven i regnvejr med ham - og jeg er ikke særlig vild med hverken regn eller at løbe - bare fordi han ville UD UD UD! Med hensyn til selv at stå og fryse, når ens barn er ude at lege: JO - der findes noget der hedder fornuftig påklædning :) Det ser måske ikke altid så chikt ud, men hvor har jeg dog selv været lykkelig for mine Lacrosse-støvler de sidste 2 vintre! Og vil blæse på, om de bliver umoderne og grimme at se på - de vil blive brugt, til de ikke kan hænge sammen mere!! Man holder varmen og får næsten trænet benmusklerne samtidig, da de vejer ½ ton hver (ca) :laugh: Jeg ville ikke have noget imod en længere tur medmindre der var tale om skybrud med lyn og torden, og hvis man ikke havde fået fat i noget ordentligt vandtæt regntøj til sit barn, men det skal man jo bare selv sørge for :)

Anmeld

23. september 2010

Det er stadig mig-vb

LIGE PRÆCIS, boller, stearinlys, og en god film på DVD'en eller nogle brædtspil til regnvejr. Men den går altså ikke hér. Jo min datter på 4 kan godt se pointen men drengene på 6 og 8 kan ikke. Da vi havde det der frygtelige uvejr over os, var drengene ude til de blev gennemblødt, og kom kun op (når jeg råbte højt nok!) for at få tøj og støvler i tørreskabet, imens de foldede papirsbåde i hundredevis, blot for at tage tøjet på igen og få sat skibene ud på 'sø'en'...og så elsker de parablyer, og glidelege hvor de kurer hen af plænerne og så gå og finde floder til skibene og bygge med mudder og sand og pynte hele molevitten med grene, sten og kviste. Viceværten sagde også sidst med et stort grin, hvis du ikke kan finde 'odderne', så ligger de og bygger dæmninger nede bagved skoven :laugh: Der væltede det også ned i stænger for oven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.