Meninger om denne situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. september 2010

NikiFin-vb

Prognosen til i dag er regn med torden. Men... børnehaven har bestilt en bus for i dag og hele børnehaven skal til en natur legeplads ved Hillerød. De kører kl. 9 og kommer tilbage kl. 2. Dvs. næsten hele dagen. De skal også grille deroppe. Men da jeg tænkte lidt nærmere på det hele fandt jeg følgende problemer: 1. Kan ikke se hvordan man kan grille med våde træer og i regn. 2. Alle udstyr og klatre stativer der er lavet ef træ som bliver sindssyg glad når det er våd og det er helt umuligt at bruges af nogen som helst og endnu mindre af børn. Derudover skal vi til Frankrig imorgen og det er det værste tidspunkt at nogen brækker arm eller ben. 3. Det er koldt og blæser og selv om børnene har regntøj på bliver de våde og fryser og 5 timer våde er simpelthen for langt tid. Theodor tisser også i bukserne nogle gange og jeg tror ikke at nogen tager tøj til at skifte ham hvis det sker. 4. Det anbefales når det er torden vejr at man ikke går i skoven på den tid. En af mine naboer i BG blev nemlig slået ihjel præcis af et lyn da han var på marken. Jag ville have at mine børn bliver i børnehaven i dag men blev sagt at der er ingen at passe dem og de skal med de andre. I dag er jeg i skole hele dagen og kan ikke passe dem hjemme. Så de gik sammen med de andre. Men jeg synes stadig at det er alt for dumt at tage børnene på det legeplads præcis i dag bare fordi de har bestilt an bus. Synes I at det her er OK hvis det var jeres børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Titte-vb

Jeg fristes til at sige, at hvad ved du egentlig om hvad der sker når man skal på tur med børnhaven?? Aii, kan mærke jeg pisser lidt af, ikke på dig men det du skriver...
Theodor tisser også i bukserne nogle gange og jeg tror ikke at nogen tager tøj til at skifte ham hvis det sker
Når jeg er på tur med mine unger i bhv så har jeg altså pakket læssevis af skiftetøj, og ja, det kan godt være de bliver våde, men de synes også det er skide sjovt at få lov til at blive våde, hoppe i vandpytter, klatre og mærke efter at man skal være ekstra forsigtig, de udfordrer og pirrer så mange sanser og motorikken får en ordentlig tur.... Så glæd dig istedet over, at dine børn har nogle voksne der gider være ude i regn og rusk, og husk, bare fordi vi er pædagoger er vi ikke uansvarlige. Vi tjekker også vejrudsigter, ved at torden og lyn kan være farligt, men tager vores forholdsregler. Og et bål kan sagtens brænde med regnbyger i ny og næ!! :lol:

Anmeld

15. september 2010

MIKMAR-vb

Godt dine børn ikke er i min søns børnehave, så var de aldrig kommet afsted, de er ude og lege, lave bål, gå tur på marken osv. i al slags vejr, børn er i og for sig ligeglade, det er somregel forældrene som har begrænsningerne, ungerne ÆÆÆÆLLLLLSSSKKKERRRRRRR det.

Anmeld

15. september 2010

Det er stadig mig-vb

Mine går i skov-børnehave det meste af året dvs de er ude og lege i al slags vejr, både i og på glatte træer og glat og pløret skovbund, og der er da 7-9-13 aldrig sket noget, de tænder også bål flere gange om ugen, og har legeredskaber der umiddelbart også ser farlige ud, og de er heller aldrig blevet ramt af lynet :laugh: Tror også man skal passe på med at se livet som værende for farligt til at leve - ulykker kan ske alle steder, og man kan også blive ramt af lynet midt i byen.... Og så er der ikke noget der hedder forkert vejr, men kun noget der hedder forkert påklædning! :)

Anmeld

15. september 2010

kongster-vb

Nej, Helene der er IKKE noget der hedder forkert tøj! Der er KUN møgvejr! Men mine har også buldret rundt i udflytterbørnehaver og der er ikke sket noget. Jo én gang var der én der brækkede håndleddet i min datters børnehave, men det skete i puderummet :-) Dog er udebørn jo normalt udstyret med masser af solidt overtøj og det er jo ikke sikkert at børn fra en almindelig børnehave har samme udstyr eller er vante til at være ude når det regner, så jeg kan godt forstå bekymringen. Jeg må da også sige at når de har været på tur i min søns børnehave (altså en hel dag ude i skoven hvor de ikke lige kunne gå tilbage til huset og få varmen) så har jeg da også kigget bekymret på skyerne og ikke syntes det var alletiders idé hvis det stod ned i stænger hele dagen. Det er skønt at være ude, men ikke 8 timer i regnvejr. Der kan jeg godt følge NikiFin.

Anmeld

15. september 2010

Frunett-vb

Jeg havde med stor fornøjelse sendt mine unger afsted, og glad modtaget et par trætte, møgbeskidte drenge om eftermiddagen :lol: Kan så absolut ikke se et problem i at børnehaven tager ud sådan en dag ;)

Anmeld

15. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Kan overhovedet ikke se problemet i at de er ude i regnvejr....... Mine unger elsker at være ude uanset vejret....og selvfølgelig pakker pædagogerne ekstra tøj til børnene for der vil altid være nogen der ikke lige når at få tisset og andre bliver våde og gennemblødte.....og så får du et træt barn hjem fordi det har været ude hele dagen :)

Anmeld

15. september 2010

Det er stadig mig-vb

kongster skrev:
Nej, Helene der er IKKE noget der hedder forkert tøj! Der er KUN møgvejr! Men mine har også buldret rundt i udflytterbørnehaver og der er ikke sket noget. Jo én gang var der én der brækkede håndleddet i min datters børnehave, men det skete i puderummet :-) Dog er udebørn jo normalt udstyret med masser af solidt overtøj og det er jo ikke sikkert at børn fra en almindelig børnehave har samme udstyr eller er vante til at være ude når det regner, så jeg kan godt forstå bekymringen. Jeg må da også sige at når de har været på tur i min søns børnehave (altså en hel dag ude i skoven hvor de ikke lige kunne gå tilbage til huset og få varmen) så har jeg da også kigget bekymret på skyerne og ikke syntes det var alletiders idé hvis det stod ned i stænger hele dagen. Det er skønt at være ude, men ikke 8 timer i regnvejr. Der kan jeg godt følge NikiFin.
Det har ikke regnet 8 timer i streg i dag noget som helst sted i landet!!! Og iøvrigt var det kun 5 timer, som vel har været inkl transport - og naturlegepladser plejer da at have halvtage man kan søge dækning under, og flere har endda huse man kan gå ind i hvor der bla også er toiletter mm, såååååå......... :laugh: Mine unger er ligelade med om det regner eller sner, bare de er godt klædt på.

Anmeld

15. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg ville være helt rolig og stole fuldt og fast på, at personalet - og ungerne - sørgede for at få en fin dag ud af det, regnvejr eller ej. Ofte er det det uforudsete og uplanlagte, der kan gøre en tur særligt mindeværdig - på den fede måde.

Anmeld

22. september 2010

NikiFin-vb

Har I overhoved spurgt nogensinde jeres børn om de godt kan lide at lege ud når det styrter ned eller sætter I dem bare ud på sådan en måde der tydeligt viser at: Nu skal I blive her i en time. så at børnene finder slet ikke på at spørge om de hellere må lege indenfor i stedet for fordi de ikke kan lide at lege i regn vejr. I weekenden når det regner spørger jeg mine børn altid om de vil ud og de siger Nej eller går de ud kun i kort tid og så kommer selv tilbage hjem irriterede. I børnehaven ved de bare at de skal lave hvad de voksne siger og derfor laver de det men det betyder slet ikke at de godt kan lide det. Det er bare ingen der spørger dem hvad de vil. Og det synd for børnene og respektløshed til deres behov. OK. Der kan være at eksisterer nogle børn der godt kan lide at lege i regn vejr. Jeg kender bare ingen. Ja, de fleste kan godt lide at lege med vand, vandpytter og ling. men jeg tror ikke at de fleste børn godt kan lide at lege i regn vejr og især hvis det er koldt. De protesterer bare ikke fordi de ved at ingen hører på dem og det er nytteløs. Jeg forstår virkelig ikke hvordan kan nogle voksne tro at børn godt kan lide at sidde under regnen på betingelse af at de selv hader at fryse under regnen. Det eneste jeg kan lave i regn er at løbe men det skal stadigvæk kun være en støvregn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.