Kyllingesovs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.928 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. september 2010

NikiFin-vb

Jeg fik lyst til at præsentere for jer en ret simpelt og lækker ret som jeg kender fra min mormor. http://www.nikifin.boligerfinder.com/en/recipies/42-recepti-s-meso/107-kyllingesovs.html Min mand kan godt lide den men er nysgerrig om andre dansker accepterer sådan nogen slags mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen dét kan jeg li uden at have smagt det - ingredienserne er HELT i orden!!! Det skal jeg prøve, måske i weekenden, hvor ungerne har bestilt suppe.....så ka' det jo blive denne her lidt anderledes variant! Hvornår kommer oversættelserne på de andre opskrifter??? :) Og laver du aldrig (jeg aner ikke hvad de hedder med jeg spiste det i Bulagrien), de der dej med kødfyld man koger og serverer med cremefraish??? I Polen hedder det piroggie og i Rusland hedder de Pelmeni :P

Anmeld

14. september 2010

NikiFin-vb

Jeg laver ikke Pelmeni, men du kan nok finde mange opskrifter på dem på nettet. De er ikke noget bulgarsk traditionelt.... tror jeg... Jeg skal nok oversætte nogle af de andre opskrifter på min side. De fleste af dem er med dansk oprindelse eller jeg har lært her i Danmark. Men jeg kigger hvilke af de andre kunne være spændende for danskere og oversætter dem når jeg finder tid.

Anmeld

14. september 2010

Det er stadig mig-vb

Nej, jeg har massere af opskrifter på pelmeni og lave det ret ofte da det er en af ungernes livretter :) Det var bare mere sådan et spørgsmål om det også var noget DU lavede - men det var det så ikke :laugh: Man spiser det også i Libanon, men der koger man dem i yoghurt, shis barak...det smager viiildt godt!!! :) .....men tager 100 år at lave.

Anmeld

14. september 2010

Det er stadig mig-vb

.........jeg lavede din kyllingsovs idag (vi skulle have haft kylling i karry), og det smagte super super godt!!!! Ungerne spiste helt ekstremt meget, og var vildte med at dyppe brødet og ham på 8 synes det var den bedste kyllinge 'suppe' som han nogensinde havde smagt. Så det skal jeg da lave fremover, så tak for den nemme opskrift :) - jeg lavde det så tykkere end suppe, og nærmest som sovs.

Anmeld

14. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Det lyder superlækkert - og kommer til at stå på menuen en af de nærmeste dage. Jeg tilslutter mig Helene: Flere opskrifter, tak!!

Anmeld

15. september 2010

NikiFin-vb

Jeg er rigtigt glad at I kunne godt lide sovsen Helene. Bliver endnu mere glad hvis du poster her opskriften på dine Pelmeni

Anmeld

15. september 2010

Det er stadig mig-vb

Min veninde vil lave kyllingsovsen i dag - så nu smitter det!!! :laugh: Pelmeni 375 ml Mel 2 Æg 125 ml Varmt vand 1½ teske salt 250 g Oksekød 250 g Svinekød 2 medium Finthakkede løg ½ teske Peber Dej: Si Melet ud i en bunke på en ren overflade. Lav er hulrum i toppen og knæk æggene ud i hulrummet. Mens man langsomt tilsætter det varme vand æltes dejen grundigt. Pelmeni dej skal være elastisk og blød, uden at klistre. Tildæk dejen og lad den hvile i 30 min. før brug. Fyld: For at få det bedste resultat bruges hele stykker kød, som sammen med løgene køres to gange igennem kødhakkeren og ælt salt og peber i farsen. Har man ikke en kødhakker æltes det hele bare sammen. (Man kan også SAGTEN lave det med hakket oksekød og løg som man bruner godt på panen med salt og peber!) Tilberedning: Drys mel på fladen og rul dejen ud til en lang slange ca. 2,5 cm. i diameter. Skær dejen i stykker med ca. 2,5 cm. mellemrum og rul stykkerne ud til ca. 10 cm. i diameter. Placer en spiseskefuld kødfars på stykket, fold dejen sammen og knib kanterne tæt sammen. Der må ikke være huller af hensyn til at bevare smagen og konsistensen af kødet. Hvis man ønske at gemme nogle pelmeni bør de fryses ukogte. De kommes i kogende let saltet vand, og når de svømmer op til overfladen er de færdige. Dagen efter kan man stege dem på stegepanden - det smager viiildt godt!! :) Fyldet kan være ALT, lige fra ost til frugt og alt der imellem. Tror kun det er fantasien der sætter grænser :)

Anmeld

15. september 2010

als-vb

Lyder som to retter der skal prøves af derhjemme. de der pelmeni lyder som noget der kunne være godt til madpakken.

Anmeld

16. september 2010

mipyleinen-vb

Nu har jeg aldrig været den store kok og har ikke stået med en hel kylling, kan man bruge kyllingefiletter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.