Fleksjob ikke en dans på roser. :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.799 visninger
17 svar
0 synes godt om
7. september 2010

MIKMAR-vb

:devil: :mur: :skrap: Er jo i den svære situation, at jeg ikke kan arbejde fuld tid mere og har fået tilkendt fleksjob, så langt så godt. At det er svært at finde alm. job i dagens DK er en ting, men så er det vist kune endnu mere svært at finde et fleksjob, men jeg troede min lykke var gjort, fandt et dejligt job, hvor jeg kom i virksomhedspraktik, for at se om det var noget og for at se om jeg kunne holde til det, allerede der føler man sig som andenrangs arbejder, for vi skal lige prøve dig an og så er det 'gratis'! Kæmper virkelig med mig selv i dag, for hold da k... hvor er det svært, når man nu gerne vil lave noget meningsfyldt arbejde og så 'kun' kan arbejde 15-16 timer om ugen, der skal hele tiden vises hensyn til mig og jeg når aldrig det jeg gerne vil nå - er virklige træt af min situation i dag, plejer nok ellers at være yderst positiv. Havde samtale med arbejdsgiveren, som gav udtryk for, at de ikke har fornemmelsen af mine færdigheder endnu og så gerne vil se en måned mere an, så dvs. en måned mere på 'kommune'-penge :( Øv øv bøv, for måske at ende med, at stå uden job. Har prøvet det en gang før hvor det endt med, efter 12 ugers 'praktik', at arbejdsgiveren ikke var interesseret alligevel. :devil: :mur: :skrap:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, det er jo almindeligt kendt, at fleksjobbere ofte bliver brugt som gratis arbejdskraft eller nærmest som gratis afløsere for dem på barsel osv. For det første er det jo jobkonsulentes arbejdsopgave at finde et fleksjob til dig! For det andet kan du få lavet en handleplan, hvor der står at du vil i 4 ugers praktik - ellers kan de jo bare 'fyrer' dig efter 12 uger, du skal have en form for garanti. Er du ellers sluppet for kommunens vanvid med at sende fleksere ud i min 10 timer om ugen hos privat aktører ' hvor man skal lære at sende uopfordrede jobansøgninger' og alt muligt andet åndssvagt?! Og de fleste fleksjobbere kan ikke komme ud af kontanthjælpen og optjene til ledighedsydelse, det er det rene hul i hovedet! - er spændt på regeringens nye tiltag omkring fleksjobordning og førtidspension til efteråret. Med Støjberg i spidsen kan man jo godt blive lidt urolig ved tanken :huh:

Anmeld

7. september 2010

MIKMAR-vb

Jeg har været hos anden aktør, det er faktisk dem som har fundet jobbet til mig, og det virker/virkede også rigtig godt, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan man bliver 'kastet' rundt! Får dog heldigvis fleksydelse, kunne slet ikke få kontanthjælp, hvis vi var endt der. Er bare så træt af at være syg, og gerne ville en masse og ikke kan det, samtidig med at man skal forholde sig til 'praktik' og måske job bagefter, ved sgu ikke om man er købt eller solgt, hvis ikke job bagefter, så skal jeg tilbage til anden aktør - føler det er en straf jeg skal afsone. Hm, er måske også lidt nærtagende i dag. Skal snart i seng! GODNAT.

Anmeld

7. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Føler med dig MIKMAR :( Jeg er godtnok ikke tilkendt fleksjob - selvom min læge har anbefalet det for lææænge siden. Men jeg er i 'Aktiv tilbud' i øjelikket - og det er ligesom om, at når man først er syg, har man ikke lov til at være et almindeligt menneske, og have sine egne meninger - så skal man bare gøre som der blir sagt. Har også hørt grumme historier om praktikker - en af de bedre var, at arbejdsgiveren havde tilbudt ham sort arbejde ved siden af :unsure: Han er så blevet blacklistet som arbejdsgiver :woohoo: Men det er bare så frustrerende, at blive betragtet som andenrangs-menneske - eller blive omtalt som BORGEREN :woohoo: ...og alt den usikkerhed der følger med; alt det man ikke kan længere, usikker økonomi osv. Man har jo nok at gøre, med at have ondt - og så er man bare sååå træt hele tiden :dry:

Anmeld

7. september 2010

Caidas-vb

Jeg har desværre heller ikke noget opmuntrende til dig. For jeg ved at det er et helvede - måske lidt overdrevet, men så kan man kun sige at det forhåbentligt er mere positivt. Min mand er i fleksjob. Han startede med 4 ugers praktik med rengøring,og fortsætter der i 3 mdr, hvor efter han ikke er egnet til den tjans. 3 mdr efter, i samme bygning starter han 4 mdr i praktik som pedel. Han får så jobbet i fleks. En tidligere kollega bliver syg, og så kan han pludselig godt bruges i rengøringen. En gang på den tid har han fået den rigtige løn til den rigtige tid. Første gange manglede han 1/3 af lønnen, så da han endelig fik den, fik han 1 månedsløn oveni. Feriepenge har han endnu ikke fået - skulle have dem i starten af august. Han havde efter forespørgsel, fået oplyst at det var ferie med løn, men det passede ikke. Så var det lige før han blev 'fyret' fra flekssystemet, fordi han havde for mange timer. Han måtte kun have 18, men har 25. For så er han jo ikke syg nok. Da han så sagde at han ville have en fridag midt på ugen, var han pludselig syg nok alligevel. Men det korte af det lange er: Tjek om du får den rigtige løn. Hvis du er i tvivl om feriepenge, underret din sagsbehandler i god tid. Men det kan da være at du er mere heldig med din kommune og sagsbehandler. (PS: dette er så et af hovedpunkterne til mit tidligere indlæg om hans dep.)

Anmeld

8. september 2010

Det er stadig mig-vb

MIKMAR skrev:
Jeg har været hos anden aktør, det er faktisk dem som har fundet jobbet til mig, og det virker/virkede også rigtig godt, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke på hvordan man bliver 'kastet' rundt! Får dog heldigvis fleksydelse, kunne slet ikke få kontanthjælp, hvis vi var endt der. Er bare så træt af at være syg, og gerne ville en masse og ikke kan det, samtidig med at man skal forholde sig til 'praktik' og måske job bagefter, ved sgu ikke om man er købt eller solgt, hvis ikke job bagefter, så skal jeg tilbage til anden aktør - føler det er en straf jeg skal afsone. Hm, er måske også lidt nærtagende i dag. Skal snart i seng! GODNAT.
Man kan KUN modtage fleksydelse hvis man er over 60 år og har betalt til ordningen over 30 år, så det er nok ikke det du får :laugh: Fleksjobbere kan ikke få efterløn, men kan istedet får fleksydelse. Du kan læse mere om fleksydelse her, for det er jo noget du alligevel skal tage stilling til som fleksjobber. http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/raadgivning/vaerdatvide/job_paa_saerlige_vilkaar/fleksydelse/Sider/Default.aspx

Anmeld

8. september 2010

Bellis-vb

Ja, systemet er sgu ikke for folk med dårligt helbred. Shit det kræver meget *kram*

Anmeld

8. september 2010

Fru_Hansen-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
MIKMAR skrev:
Man kan KUN modtage fleksydelse hvis man er over 60 år og har betalt til ordningen over 30 år, så det er nok ikke det du får :laugh: Fleksjobbere kan ikke få efterløn, men kan istedet får fleksydelse. Du kan læse mere om fleksydelse her, for det er jo noget du alligevel skal tage stilling til som fleksjobber. http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/raadgivning/vaerdatvide/job_paa_saerlige_vilkaar/fleksydelse/Sider/Default.aspx
Det er nok ledighedsydelse hun får. Det får man som ledig fleksjobber ;)

Anmeld

8. september 2010

Fru_Hansen-vb

Jeg er selv fleksjobber har snart været det i 2 år, ja vildt som tiden går. :) jeg var så heldig at jeg selv fandt mit fleksjobbet, og det er et fantastisk sted at arbejde, bedre chef kan man ikke ønske. ;) Synes godt nok det er ektremt at du bliver kastet rundt i praktik, har du prøvet at nægte ?. nogen gange må man også selv være lidt hård. jeg er f.eks lige blevet nægtet at holde ferie fordi jeg er deltids sygemeldt lige nu, har dog sagt til sagsbehandleren på sygedagpengekontoret, at jeg rejser uanset hvad, som om os der er syge ikke trænger til ferie, hvad fanden havde hun regnet med . Spændende hvordan det her indlæg kommer til at stå, det står helt sært på min skærm. :silly:

Anmeld

8. september 2010

MIKMAR-vb

Fru_Hansen skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
MIKMAR skrev:
Det er nok ledighedsydelse hun får. Det får man som ledig fleksjobber ;)
YEP, jeg får ledighedsydelse, ikke fleksydelse!!! Men er stadigvæk i dag harm over situationen, føler mig sgu noget udnyttet, for nu kan firmaet lige få mig som 'gratis' arbejdskraft en måned mere! Ville en 'normal' arbejdende finde sig i det? Jobbet lød ellers så godt og de havde en masse gode kvaliteter og ideer, men det er ligesom om de trækker lidt i land, men kan ikke gennemskue på hvilket grundlag, om det er timerne, min indsats eller ??? Grrrr grrrrr grrrr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.