Godnat historier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2010

kongster-vb

Og af nyere litteratur (sorry lars - men jeg har hørt at forældre aldrig læser ny litteratur for deres unger, men jeg ser m fornøjelse at du har Strid med): * Dr Prokters pruttepulver (Jo Nesbø. Der er flere men jeg kan ikke huske hvad de hedder) * Møggård-serien * Ant-boy serien (muligvis for lidt ældre børn)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Charlotte d. 17.-vb

Og Kim Fupz, Kim Fupz, Kim Fupz - hans børnebøger er lige så skønne og livskloge som hans øvrige 'værker'. I øvrigt sjovt, som denne tråd har udviklet sig, siden jeg i går læste første indlæg og tænkte: 'Hm - ny bruger, ét indlæg, reklame for gratis godnathistorier på et website, der søreme også sælger troldebamser og nattøj, der lige passer til historierne (et vice versa).' Jeg er nu stadig spændt på, om trådstarter vender tilbage, men under alle omstændigheder kom der da noget gunstigt ud af hendes indlæg.

Anmeld

6. september 2010

Det er stadig mig-vb

Jeg bliver helt svedt, for jeg læser ikke ret meget godnat historier mere.....og har heller aldrig gjort det fast (som i hver dag!):dry: Men jeg skal jo helt klart i gang igen...mere fast, og vi har RIGTIG mange fede børnebøger så jeg ved faktisk ikke helt hvad der er sket. Tror vi stoppede lidt fordi mindste og ældste barn ikke er på samme niveau, men måske går det bedre nu?!

Anmeld

7. september 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Og af nyere litteratur (sorry lars - men jeg har hørt at forældre aldrig læser ny litteratur for deres unger, men jeg ser m fornøjelse at du har Strid med):
Hæ - ja, Vi læser en del nyt, men jeg kan meget nemmere huske de gamle. Der er en serie med en dreng og en mose - de hedder mosens navn, men jeg kan sgu ikke huske hvad de hedder. De er ellers rigtig gode.

Anmeld

7. september 2010

kongster-vb

Prinsen af Pæremosen!! Ja, hvordan kunne jeg glemme den??? De er fantastiske og vores knægt har elsket dem. Og JA Kim Fupz. Også formidabelt. Og Christine Skou. 'Lige børn leger bedst' - den er godt nok sjov!! Og Vitello bøgerne Og Spiderwick (måske for lidt større børn)

Anmeld

7. september 2010

Lars F-vb

kongster skrev:
Prinsen af Pæremosen!! Ja, hvordan kunne jeg glemme den??? De er fantastiske og vores knægt har elsket dem.
Yes - der var den. Der er 3-4 bind i serien.
Og Vitello bøgerne Og Spiderwick (måske for lidt større børn)
Vitello er måske mere 0. klasse end før-skole? Men de er så sjove, og kan læses igen når ungen kan selv. Spiderwick syn's jeg osse er (lidt) senere. Jeg tror det var i 0. vi var igennem dem. 5 bind i første serie, 3 bind i anden. De er et kæmpe hit her i huset. Det er i det hele taget masser af gode til de lidt større børn. Åh - og der er Bjarne Reuters 'Kaptajn Bimse' serie; 5 bind, tror jeg, inkl. et juleeventyr i 24 kapitler. De er geniale. Dem må man bare ikke misse. Der er osse en stribe fantasy-ting af Josefine Ottesen; nogen for de mindre, nogen for de større. Serien om Grønnesø går til de lidt mindre, og er spændende. God intro til at læse fantasy.

Anmeld

7. september 2010

kongster-vb

Jada! Grønnesø. Selvfølgelig! Sjovt som man glemmer bøgerne igen Og Børnene i Bullerby. Mio min Mio kan også læses for de store førskolebørn. Min knægt fik også læst Hobitten - men den krævede en del forklaring. Alt af Roald Dahl. Heksene, Charlie og Chokoladefabrikken, Matilda (muligvis først lidt senere med Matilda)

Anmeld

7. september 2010

Trunte K-vb

Det er da blevet en fantastisk tråd :laugh: . Herhjemme har Iselin Hermanns 'Kongen af Sydspanien' været et stort hit hos både den 8-årige og den 5-årige (men mest hos den ældste) og jeg har nydt at læse den op - hvilket bestemt ikke er en selvfølge :silly: .

Anmeld

7. september 2010

kongster-vb

Den har vi også læst med STOR fornøjelse! Jeg læser også børnebibel for mine. De kan lige så godt få alle historierne ind nu hvor de gider. Det er en stor gave at kunne sin bibelhistorie senere (i forhold til at forstå kultur, kunst, historie mm). Fabler, græsk og nordisk mytologi, eventyr naturligvis (både folke- og kunst-eventyr).

Anmeld

7. september 2010

Bellis-vb

Her læser vi også - på det sidste meget fast. For de 2 store, 5 og 7, læser vi børnebiblen, Dennis Jürgensen's Freddy serie, Den lille prins, Mio Min Mio. Og lige forleden, gik vi i gang med Shamran - åhh den er god. Jeg må skriver jeres forslag ned. Der er bare så mange gode bøger der´ude :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.